Wie o wie weet hoe het zit? Ik heb een nieuw recept gekregen voor hooikoortsmedicijnen, omdat ik nu bv geef. Ik ging het ophalen bij de apotheek, moest ik het zelf betalen, terwijl normaal alles via de verzekeraar gaat. Ik heb contact opgenomen met de verzekeraar (tussenpersoon) en die zei in eerste instantie dat ze alleen medicijnen vergoeden die op hun lijst staan, maar toen ik verwees naar een regel in hun brochure, waarin staat dat als het medische noodzaak is, het wel vergoed wordt (en wat is dan medische noodzaak? Nou, als de huisarts er een recept voor uitschrijft, schijnbaar...), maar toen zij hij dat hooikoorts medicijnen helemaal niet vergoed worden. WTF? Hooikoortsmedicijnen is het enige wat ik nodig heb! Waar betaal ik dan die premie voor? Wie weet hoe dit zit? Wordt dat echt niet vergoed? En waarom dan niet? Of probeert ie mij een oor aan te naaien?
Nee, volgens mij heeft hij gelijk hoor en word dat niet vergoed.. hier hetzelfde meegemaakt vant zomer.. anders ben ik ook flink genaaid.. En als het wel werd vergoed door de verzekeraar zou het van je eigen risico afgaan en moet je het alsnog zelf betalen
Ik snap dat dus ook niet. Ik heb vorige zomer ook een dikke rekening van 80 euro gehad voor hooikoorts medicijnen. Niks vergoed. Ik baal ook.
Ligt er volgens mij aan welke medicijnen je gebruikt. Als je idd "medische noodzaak" hebt voor de stofnaam moet de huisarts dit erop zetten. Maar als het niet uitmaakt kun je ook de merknaam nemen en dan hoef je niet te betalen. Welke gebruik je dan? Kan het wel even voor je nakijken.
Alleen Xyzall wordt vergoed en dat mag je niet gebruiken bij zwangerschap en/of borstvoeding. Allerfre/Reactine en de generieke varianten hiervan worden niet vergoed idd dus dat klopt. Advies is om bij Kruidvat eigen merk te kopen, scheelt een stuk met Allerfre en Reactine en is dezelfde werkzame stof!
De huisarts heeft (stofnaam) Cetirizine voorgeschreven, omdat dit de enige is die mag bij bv. En dat is dus precies de reden waarom ik vind dat Cetirzine ook vergoed moet worden. Anders krijg je je medicijnen vergoed, tenzij je zwanger bent of bv geeft. Dan moet je het maar uitzoeken... Lekkere zorg is dat... Ik trek het niet met gewone drogisterijpilletjes. Ik heb al 28 jaar zware hooikoorts. In het hooikoorts seizoen kan ik op slechte dagen niet goed functioneren. Autorijden is dan helemaal uit den boze...
Cetirizine kun je bij de aldi kopen 7 tabletjes voor 99 cent misschien een optie? Wij komen alleen voor die pilletjes bij de aldi en werken net zo goed als dure tabletjes
Heb een aantal wkn geleden andere medicatie voor de hooikoorts gekregen ivm zwangerschap en heb het gewoon vergoed gekregen bij de apotheek. Ben benieuwd of het nog van mijn eigen risico afgaat dan.
ik heb dat ook eens gehad en ik heb de rekening toen gewoon naar mn zorgverzekering gestuurd, en het is gewoon vergoed! maar moest het dus eerst zelf voorschieten!
Maar als je Ceterizine alleen mag omdat je borstvoeding geeft is dat dus "medische noodzaak". De doktersassistente hoeft dit alleen maar op het recept te schrijven en dan krijg je het vergoedt. Medische noodzaak wil zeggen dat er een goede rede is dat je DAT medicijn gebruikt en geen andere (goedkopere) kunt nemen. En die reden heb je dus.
ik heb ook Cetrizine, kom op, het kost 2,30 hier bij de apotheek voor 14 tabletjes, het declareren bij de verzekering is nog duurder.
toen ik zwanger was of bv gaf mocht ik helmaal niks aan hooikoortspilletjes :S Heb dus de laatste 4 jaar niks kunnen gebruiken... Acupunctuur hielp toen erg goed!!
Er zijn heel veel dingen die noodzakeliljk zijn maar die niet worden vergoed. Heel frusterend.. Als je kijkt wat ik allemaal moet betalen voor mijn zoontje, nou daar word je echt niet gelukkig van.
Ik moest 7,50 betalen voor 24 tabletjes. Als ik 7,50 per maand kan besparen, dan doe ik dat. Hallo, ik betaal al meer dan 100,- per maand aan premie, dan mag ik daar toch wel wat voor terugkrijgen?
sja, dat is altijd zo, pil wordt ook niet meer vergoed, etgenwoordig wordt er geen ene rotmoer meer vergoed. De reden dat die hooikoortsdingen niet vergoedt worden is ook te wijten aan dat het vrij verkrijgbaar is, net als ibuprofen en paracetamol, dat vergoeden zorgverzekeraars toch ook niet.