Wakker,slapen, wakker, slapen, wakker, slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jubbos, Dec 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

He,

Ons zoontje slaapt al heel lang goed door, maar de laatste week is echt zo anders dan normaal.

elk uur wakker worden en dan brullen brullen, speentje helpt maar af en toe, uiteindelijk valt hij dan weer in slaap en na een uur begint het weer opnieuw.

Iemand een idee of hier een reden achter zou kunnen zitten?
    Of hebben we gewoon veel geluk gehad met het doorslapen en is dit normaal?

Groetjes,

mamalous

2. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ben je begonnen met vaste voeding en zodoende het voedingsritme omgegooid? misch heeft hij nl trek in eten... Wat is je ritme nu? Ik merk aan mijn zoon (nu nog) dat als hij niet voldoende eten heeft gehad overdag dat hij 's nachts wakker wordt nl. en 6 maanden is meestal het begin van vaste voeding daarom zat ik hier meteen aan te denken.

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Nee geen ander schema, hij krijgt 3 a 4 flessen en fruit en warm eten, tussendoor soms een liga, 2 weken terug kreeg hij brood, daar zijn we even mee gestopt omdat het allemaal teveel leek en hij heel veel spuugde, dat is nu veel minder geworden.

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    ik lees even mee, want ons zoontje word ook regelmatig huilend wakker de laatste tijd..... geef m dan zn speentje en gaat meestal wel weer slapen maar soms moet ik er ook wel 10 keer ut ofzo...
    Dus ik lees even mee!

5. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    En voor het slapen krijgt hij ook nog een fles? of Nachtpapje (weet niet hoe het heet van nutrilon is het...) mijn zoon kreeg dit altijd voor de nacht Nutrilon goede nacht ofzo dat verzadigd meer nl.

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

07.00 210 cc met pap
    10.00 fruit
    12.30 180 cc fles (gaat niet helemaal op)
    15.30 90 cc fles (zal maar zeggen de rest) met een liga of rijstewafel
    17.30 avondeten
    19.00 160 cc melk met avondpap, goede nacht ofzo

Nu dus even z`n schema uitgeschreven!

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

die avondmelk hebben wij ook aan gedacht die te geven als ze 6 maand is. Want Emma heeft al een hele ijd de nachtvoeding niet meer en nu de avondvoeding ook niet meer maar ze word elke nacht wel een paar keer wakker. De ene nacht is het erger als de andere. Zou dit kunnen helpen? Vraag me ook af waarom ze wakker word. En als ze nou wakker werd en dan weer vanzelf ging slapen? Dat doet ze voor we op bed liggen raar maar waar wel. Word ze even wakker en gaat ze weer slapen. s nachts moeten we er wel uit. Speentje erin en ze gaat weer slapen.

8. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Schema lijkt mij in orde. Ik zelf maakte mijn zoon met 6 maand altijd nog wakker om 21 uur voor de laatste fles goede nacht. totdat hij zelf aangaf deze niet meer de willen... Maar als ik hem 19 uur de laatste fles gaf werd hij wakker 's nachts. Er zit rond 6 maand ook een sprongetje dat kan hem ook dwars zitten nu.

9. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Sprongetje lijkt mij niet, hij is niet extra hangerig/ huilerig enzo..verder is hij gewoon lekker vrolijk en is er niks aan de hand.

Hij krijgt al 2 maanden ofzo om 19.00/19.30 de laatste fles en dan moet ik hem ook wakker maken omdat hij om 18.00 al vreselijk moe is, overdag doet hij vaak nog 4 slaapjes, hij is dan echt moe wrijven in de ogen en zijn teken armpje omhoog achter zijn oor.
    Misschien moet ik die minderen en is hij `s nachts niet moe genoeg meer?

10. Ellen291982

Emma is ook al helemaal moe om 6 uur. Ze slaapt overdag niet heel veel. Tussen de middag een uur heel soms 2 en soms nog een tukkie om 4 uur. Maar om 6 uur beginnen we al met het slaapritueel zodat ze rond half 7 aan de fles is en tussen kwart voor 7 en 7 in bed ligt. Kunnen jullie het net wat vervroegen? ook om 6 uur beginnen met of badje (weet niet of je die s avonds doet) en pyamaatje aan. Dan is ie wakker en daarna de fles en op bed?

Weet niet of je de slaapjes overdag moet minderen. Hij geft denk ik aan dat hij die wel nodig is. Je kan het proberen en kijken of hij ertegen kan. Maar als ze moe zijn vallen ze wel in slaap.

11. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

He had ik een hele tekst getypt, gebeurt er iets raars en is mijn tekst weg:x

badje is om de dag, dan is het 17.30 eten, badje, flesje, slapen en de andere dag is het 17.30 eten, 18.00 naar bed, 19.00 wakker maken of hij is zelf al wakker voor de laatste fles.

12. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    tandjes die in aantocht zijn?

onze zoon wordt eigenlijk al vanaf jongs af aan 's nachts wakker. Eerst voor een voeding, nu gewoon wakker (na een slaapcyclus van 4 u) en duurt het 5 a 10 min voordat hij weer verder slaapt.

hij heeft ook eczeem, wordt ook weleens wakker van de jeuk.

of krampjes, want door hoor je hem rond 05:00 u wat knerpen/jengelen en dan om 07:00 u wordt hij echt wakker en heeft hij dunne poepbroek.

lastig lastig lastig....

13. Ellen291982

irritant ja. en je weet niet meer precies wat je getypt had en zeker geen zin meer om het nogmaals te typen. KEn het probleem.

Maar kan je de dag dat hij niet in bad gaat niet het flesje eerder geven dan? hoef je hem ook niet te wekken ervoor zodat hij door kan slapen. De voeding van 23.00 moesten we emma op een gegeven moment ook voor wekken. Ze dronk nauwelijks en ze vond het echt niet grappig dat ze niet lekker kon doorslapen. Nu slaapt ze tot aan 00.00/1.00 wel veel beter valt me op. s nachts word ze ook nog steeds paar keer wakker maar is ook veel erger geweest. Ze slaapt beter weer door als we speentje hebben gegeven. Maar is frusrerend he als je niet weer waarom ze wakker worden en niet lekker blijven slapen. Of anders wakker worden en weer zelf in kunnen slapen.

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Dat is hier ook een poos geweest. Van 4,5 maand tot 7,5 maand. (sorry, wil je niet ontmoedigen!). Van de ene op de andere nacht was het over. Dag ervoor was er een hoektand doorgekomen, dat is ws de boosdoener geweest.

15. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon is bezig met een kies nu, en slapen is een ellende zowel overdag als 's nachts. 's nachts 3x wakker en overdag maakt hij er een potje van gisteren helemaal niet geslapen viel op het laatst gewoon om van de slaap. Nu slaapt hij maar de vraag is dus hoe lang. Er is duidelijk wat gaande in zijn mond heb hem al uit 3 poepluiers gehaald vanochtend, heeft luieruitslag en dikke rode wangen maar geen koorts. En de poep ruikt erg zuur. dus de reden bij jou kindje kan idd tandjes zijn, hou het maar even in de gaten... sterkte

16. Vanes

Vanes Actief lid

Jul 28, 2007
    182
    1
    0
    Kan hij het misschien koud hebben??
    Vaak worden ze daar ook wakker van.

17. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Dat denk ik niet, hij heeft aan romper lange mouw, pyjama, slaapzak lange mouwen en een deken dubbel, op zijn kamer is het vrij koud maar dit lijkt mij warm genoeg, zijn nekje voelt ook gewoon ok aan.

tandjes weet ik niet, dat denk ik al maanden maar er zit nog steeds niks, hij heeft geen vieze luiers enzo.

18. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij een sprong hoeft niet alle kenmerken aanwezig te zijn he dus dat zou het toch kunnen zijn.
    Of misschien last van zijn oortjes?

19. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

Oct 25, 2009
    280
    0
    0
    Pff, hier is het ook al een tijd drama!
    Mijn zoontje is nu 8 maand, maar heeft in al die 8 maanden nog maar 2 keer gehad dat ik smorgens wakker schrok van: HUH hij heeft doorgeslapen..
    Normaal krijgt ie rond 20.00 uur zijn laatste fles, en dan viel ie in slaap..
    Als ik hem dan op bed leg (dit is sinds 3/4 maanden nu) word ie zo wie zo rond 12 uur wakker, en dan is het afgelopen. Dan gaat ie weer even slapen, maar word zo weer wakker en dan maar huilen en doen.. Terwijl hij eerst maar 1 keer per nacht wakker werd..

Sinds een weekje is het nu zelfs zo erg, dat hij na zijn laatste fles geen eens meer slaapt, het is de afgelopen week al een paar keer voor gekomen dat ie pas om 12 uur savonds ging slapen! En dan gewoon rustig om de 2 a 3 uur wakker worden snachts en dan vaak rond een uur of 7 alweer klaar wakker zijn, vaak rek ik het dan nog tot een uur of half 9/9 uur..

Overdag slaapt hij eigenlijk ook niet egt veel, slaap van half 11 smorgesn tot half 12 ongeveer, maar vaak is het maar een half uurtje.. en smiddags vaak ook maar een half uurtje tot een uur (soms iets langer) Ik weet niet hoe ie dit volhoud, want ik ben zelf wel helemaal kapot daardoor!

Ik woon ook alleen, vader van mijn zoontje en ik zijn wel samen, maar we wonen niet samen omdat dit niet ging, dus ik sta er inprincipe ook nog "alleen" voor.. Heb ook geen idee hoe ik dit kan oplossen, dat ie wel door slaapt, heb wel eens geprobeert bij mij in bed, maar dan is het gewoon hetzelfde verhaal.. Af en toe wil ik geen eens meer slapen, omdat ik weet dat ik toch niet aan me rust kom..

Share This Page