Littekencreme gebruiken bij zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nina010, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Hallo verloskundige

Ja ik heb 2 vraagjes..

1.Ik heb altijd een navelpiercing gehad maar mijn verloskundige wilde deze er al vroeg uit hebben en dus heb ik dat gedaan.
    Resultaat toen klein gaatje waar de piercing zat.. maar nu ik een lekkere toeter heb is de huid om het gaatje heen rood geworden. Duidlijk onderhuids. Ik heb nergens op mn buik striae.En wil dit graag zo houden.
    Nu had ik thuis nog littekencreme staan van biodermal maar zonder bijsluiter, mag ik dit gebruiken tijdens mn zwangerschap?Ik wil dan mn navelgebied gaan smeren.

2. Mn navel is met een week of 24 naar buiten gegaan. Een plopnavel noem ik het maar. Ik heb gelezen dat it vanzelf weer terug gaat na de bevalling. Klopt dat inderdaad? Mn navel is nu donkerrood, wat is dat dan? de druk die erachter zit??

Ik hoor het graag. Alvast weer bedankt!!

gr, nina

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nina,

volgens mij kun je de littekencreme van BioDermal geburiken, maar lees even de bijsluiter. Als er verder geen hormonen in verwerkt zitten, mag het. En inderdaad gaat je navel weer vanzelf naar binnen als je bevallen bent. Vaak niet meteen, maar in de loop van de dagen/weken. De kleur is hel normaal omdat je huid er heel dun is, dus het is eerder een 'blauwe' plek. En trouwens als je zou willen en het gaatje is nog open, kun je ook speciale piercings komen die rekbaar zijn, speciaal voor de groeiende buik.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina