huis verkopen, wat met baby en peuter-spullen?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ons huis is aan de krappe kant. Zo hebben we geen slaapkamer meer over voor onze baby. Ik kan er wel mee leven, maar mijn man vindt dat het nu echt tijd is om ons huis te koop te zetten en iets groters te gaan zoeken.

Probleem is echter dat ons huis ramvol staat met baby en peuter-spullen .. je ziet ook echt dat we er een beetje uitgegroeid zijn. Dat is natuurlijk niet goed voor de verkoop. Maar ik kan die spullen ook niet allemaal 4 maanden of langer in een opslag zetten.. want ik heb ze gewoon nodig! Er kan wel wat in de schuur, maar die gaan ze ook bekijken natuurlijk...

Daarnaast is het al moeilijk genoeg met 2 kleintjes om ons huis een beetje toonbaar te houden.. als je even niet oplet ligt de hele benedenverdieping vol speelgoed en de hele boven verdieping vol was!
    Het wordt dus een hele klus om de boel verkoopklaar te krijgen en te houden.... Heeft er iemand tips?

Zouden jullie eraan beginnen of zouden jullie een jaar wachten tot de baby wat groter is? Dan is de box weg en de wipstoel en de maxicosi en het badje.... maar ja, nu slaapt hij nog lekker veel en heb ik nog 2 maanden verlof...

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Toen ik klein behuisd was, gooide ik het eea in de kofferbak als er visite kwam. Ideaal als je eventjes wat extra ruimte nodig had.

Voor de verkoopfoto's moet je telkens maar uit het zicht zetten, zodat het opgeruimd oogt. Speelgoed ed zoveel mogelijk in makkelijke bakken doen. Zodat je het makkelijk even verhuist.

Misschien mag je het bij kijkers eventjes bij je buurvrouw neerzetten. En anders moeten de kijkers er maar doorheen kijken.

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum Belgiƫ
    Precies, wij zetten indertijd ook alles bij de buurvrouw :)

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat de schuur vol staat is minder erg dan dat het huis vol staat. Van een schuur verwacht je het ook een beetje :)

Ik zou misschien toch al kritisch door je huis heen gaan om te kijken of er geen dingen weg kunnen oid. Verder misschien bakken onder bed zetten met dingen?

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Wij woonde hiervoor heel erg klein. 25m2, van zijn 2e tot zijn 6e. Nu wonen we ook nog niet zo groot, nu 50m2 met 2 kinderen. Het is goed te doen, als je gewoon handig gebruik maakt van de ruimtes. Het kan best netjes blijven en ruim ogen. Als er iemand bij mij binnenkomt zegt iedereen oh wat ruim zeg. Terwijl het eigenlijk piepklein is. Maar door niet teveel spullen neer te zetten, en veel spullen in kasten en onder mijn bed te zetten scheelt het een heleboel.

Mijn bed is bijvoorbeeld hoger, zodat er dozen onder passen. Gebruik maken van de muren tot het plafond. Niet teveel losse dingen, maar alles in kastjes en achter deurtjes. Dat scheelt al een heleboel.

Wat betreft groot speelgoed, haal gewoon een deel weg, en zet dat ergens anders neer. Misschien op zolder bij je ouders ofzoiets? Ik heb mijn ouderlijke slaapkamer nogsteeds, en dat is inmiddels echt mijn zolder geworden. Daar staat vanalles wat ik niet meer zo vaak nodig heb. En als ik het nodig heb, dan rij ik even langs en pak ik het mee.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hadden het in ons oude huis ook..was wel een stuk groter dan bij jullie denk ik maar wij haalden bij een bzichtiging ook veel weg...een hoop op de bergzolder..maar ook onder de bedden enz;)

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    geen (schoon)ouders of vrienden met groter huis & zolder waar je tijdelijk spullen mag onderbrengen die je niet meer direct gebruikt? Wij wonen ook erg klein en hebben zelfs geen zolder of vliering. Onze dochter is nu 9 maand en alle dozen met kleertjes en andere baby-spullen staan bij mijn ouders op zolder. Kunnen het gewoon nergens kwijt, heel irritant!

8. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Voor de foto's kun je tijdelijk even alles op de gang (of zelfs buiten zetten.
    Wij stonden hutje mutje in de gang te wachten tot de fotograaf klaar was om alles weer terug te kunnen zetten.
    En zo deden we ruimte voor ruimte. Veel gesleep met spullen, maar wel hele mooie foto's.

Je kan een groot wit kleed kopen en als je een bezichtiging hebt gewoon heel veel spullen in de box doen en dan het kleed eroverheen.
    Alles staat er dan nog, maar is wel uit zicht.
    Kijkers gaan echt niet kijken wat er onder het kleed zit.

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hadden hiervoor ook een klein huis (met 2 kids). Bij foto's maken hebben wij behoorlijk geschoven van kamer naar kamer met 3 man. Wat een zweetpartij daarna zeg.
    Bij bezichtigingen ging al het speelgoed, manden, etc in onze auto's en die zetten we dan om de hoek.
    Daarnaast hadden wij toch een kleine opslagbox gehuurd om kerstspullen, seizoensdekbedden, kleding van bepaald seizoen, koffers en andere spullen om te slaan.
    Ja, het is een gedoe maar wilde zo graag verhuizen naar een groter huis dat we dat geschuif en gesjouw voor lief hebben genomen.

10. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Wij hebben ook voor de foto's alles uit beeld gezet, zo'n fotograaf heeft er ook wel kijk op wat wel of niet "kan".

En bij elke bezichtiging hebben wij de auto's volgepakt... :)
    Het was het gelukkig wel waard, al hebben wij er 5 jaar over gedaan om ons huis eindelijk kwijt te raken :(

11. petrova

petrova Actief lid

Ik zou gewoon dingen in de schuur zetten hoor. Is toch voor de meeste mensen een rommelhok, dat verwachten kijkers ook wel.

Dingen als wasgoed zou ik persoonlijk (als het echt in de weg zat) gewoon even onderin de kledingkast of dergelijke proppen :)

En speelgoed (zolang het niet heel groot is) kan prima in zo'n grote half doorzichtige plastic bak staan (ikea/hema), hoeft niet eens uit zicht, maar dan is het wel opgeruimd. Zie dit wel eens bij mensen thuis.

12. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Dichte wasmanden nemen die je tot de nok toe vol kan stoppen als er kijkers komen. En vergeet niet de wasmachine en droger helemaal vol te stoppen, zo ligt er al geen was meer in het zicht. Toen ik in een studio woonde verstopte ik de was ook altijd in de machine en de droger :D

Als je alle spullen die je niet veel gebruikt in verhuisdozen doet en netjes stapelt in de schuur ben je het kwijt in huis maar oogt je schuur ook niet direct als een enorme troep. En als je op de doos schrijft wat er in zit kun je het ook makkelijk terugvinden als je het gedurende de tijd dat je huis te koop staat toch nodig hebt.

En die kofferbak vind ik echt een geniale tip!

Deel Deze Pagina