littekens door waterpokken

Discussie in 'De lounge' gestart door Yasmintje, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik ben ondertussen 28 en heb de littekens nog steeds (en veel ook) maar ach ik zie ze zelf bijna niet meer... het hoort er gewoon bij en weet niet beter...

2. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf nog steeds een litteken op mijn voorhoofd van de waterpokken...

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft een aantal witte vlekken op haar romp van de waterpokken, inmiddels 4 jaar geleden.

Lisa heeft het een paar maanden geleden gehad en je ziet nog wat gekleurde vlekjes en vlak boven haar lip een gekleurd deukje. Dat smeren we in met dermatix in de hoop dat het beter wordt, want het valt erg op. Maar ik moet zeggen dat het al een stuk beter is.

4. Yasmintje

Yasmintje Actief lid

14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL

Ik ben ook van plan om morgen de huisarts te bellen voor dermatix had er positieve verhalen over gelezen op Google. Ik weet dat het niet helemaal zal weggaan maar hoop wel dat de litteken iets vervaagt.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Luc zat echt helemaal onder. Ik denk dat hij er wel 200 had. Enkel op zn benen zie je er een paar maar die worden steeds lichter. Tis nu denk ik 6 weken geleden.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zoon 1 had het met 7 of 9 maanden of zo. Ook een paar heel grote, die kapot gingen. Die zijn nu nog steeds zichtbaar. Hij is nu 4,5 jaar.

7. Yasmintje

Yasmintje Actief lid

14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vervagen ze niet na een aantal jaren?

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn zoontje had ze toen hij een half jaar was. Van top-tot-teen zat ie er onder. Overal littekens.

Die vervagen niet, het zijn echt pigmentvlekjes. Nu de zon meer schijnt en hij dus ook veel buiten is. Verkleurt hij nu natuurlijk ook. En je ziet echt die vlekjes "oplichten":(

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zal morgen eens een foto maken (als ik het niet vergeet).

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mijn zoon heeft er gelukkig geen littekens aan overgehouden, hij had een paar maanden geleden de pokken. Hij heeft wel een makkelijk huidje, licht getint. Mijn jongste is inmiddels gelukkig ingeënt, ik zou het behoorlijk rot vinden als ze levenslang ontsierd zouden zijn door die 'pokkeziekte'. ;)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik had 45 jaar geleden de waterpokken. Op mijn gezicht zitten drie putten die nooit zijn weggegaan. Mijn kinderen hadden ze acht jaar geleden. Zijn ook nog zichtbaar. Bij de een als putje, bij de ander als pigmentvlekken.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Had ik ook gedaan als ik de mogelijkheid gehad had. Ik vind het onnodige dat kinderen nog steeds die littekens oplopen.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik zou nooit voor littekens inenten ;)

14. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ik heb littekens door waterpokken en helaas, blijf je altijd zien. Gelukkig maar 2 aan de zijkant van mijn gezicht maar toch..leuk is anders, het is wel het gezicht.

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Als het echt een diep putje was dan blijft dit altijd wel zichtbaar, maar het wordt wel stukken minder duidelijk hoor. Ik heb er zelf een op mn gezicht en mn dochter twee op haar rug en je ziet ze alleen als je heel dichtbij staat en of er echt naar gaat zoeken. Dit terwijl de plekken van mn dochter de eerste maanden heel dramatisch leken (hele grote putten).

16. Yasmintje

Yasmintje Actief lid

14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL

Hier hoop ik dus ook op dat ze minder zichtbaar zullen zijn na een tijdje want helemaal weggaan zal het toch wel niet. Ik ga ook een creme smeren in de hoop dat het ietsjes helpt..

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind op zich een paar vlekjes niet erg. En een putje ook niet echt. Maar bij Lisa zit het net boven haar lip, erg in het zicht, terwijl ze er zo goed vanaf bleef! Maar dit was echt een grote waar lang nog vocht uit kwam (met zo'n vieze dikke gele korst). Maar goed, de kleur zal nog wegtrekken en ik denk dat het een deukje zal blijven. En daar valt denk ik niet echt tegen te smeren.

18. Yasmintje

Yasmintje Actief lid

14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt het is geen ramp natuurlijk. Hier ook een deukje op zijn voorhoofd helemaal weggaan zal het nooit maar ik hoop echt dat het minder zichtbaar word na een tijd.

Deel Deze Pagina