Ruim 6 weken geleden ben ik geopereerd aan mijn gebroken enkel. Zowel de binnen als buitenzijde zijn open gesneden. Zit dus met behoorlijke littekens. Gisteren ben ik uit het gips gegaan dus kan ze nu pas gaan behandelen. Ben erg benieuwd naar ervaringsverhalen over wat er op te smeren om de littekens zo mooi mogelijk te krijgen.
Ik kreeg van de arts siliconen pleisters, dat is het beste wat er is voor littekens. Je krijgt ze op recept maar zijn érg prijzig en niet elke arts schrijft ze voor En Dermatix werkt ook goed.
Die littekencreme's houden de huid wel soepel, maar eigenlijk betwijfel ik of ze wel echt helpen om de littekens minder te laten worden... Ik denk dat het echt van je huid zelf afhangt of het flinke littekens blijven of niet.
Littekencreme Biodermal, houdt boel echt soepel. Of het litteken echt verminderd weet ik niet. Maar volgens de plastisch chirurg die het bij onze oudste aanraadde na de lipsluiting wel (en nee, die man had geen aandelen bij Biodermal ). Ik weet wel dat het litteken na lang smeren bijna niet meer zichtbaar is.
Haha geeft niks vitamientje. Heb nu de littekencreme van biodermal in huis en calendula. Thanks voor het meedenken.
Ik kreeg silliconen pleisters maar dat was vanwege hypertrofische littekens. En ze zijn machtig duur... ! En biodermal schijnt wel heel goed te werken.
Litteken crème van kruidvat eigen merk.. Is een klein potje.. Werkte bij het litteken van mijn zoontje super goed (liesbreuk operatie)
Littekencreme van kruidvat, niet roken en de belangrijkste: 1 jaar lang niet met je littekens in de zon! Afdekken met een broek of een pleister!