Littekens trekken en doen pijn

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door AnnaCF, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Hoi ik heb een vraagje.

Ben 3 weken geleden bevallen van een mooie gezonde zoon maar helaas wel een beetje ingescheurd. 4 hechtinkjes nodig.

Nu is het volgensmij redelijk genezen alleen er zat een scheurtje net naast mn urinebuis. Ik geloof dat ze daar 1 hechtinkje in gedaan hadden maar daar trekt het nog steeds.

Heeft iemand tips ovet of je er wat op kan smeren? Olie of vaseline ofzo?
    Zodat het een beetje soepel wordt. Of is het gewoon shit happens en wachten tot het over gaat?

2. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hmmm ik ben bang dat in dit geval geldt dat tijd de wonden heelt ;) Zit nog met precies hetzelfde en ben al wat verder na de bevalling dan jij. Ze hadden het gehecht met een soort van visdraadachtige hechtdraad :$ Pijnlijker dan het scheurtje zelf leek wel. Nu is de hechting er al lang uit, maar het doet nog steeds zeer. Vooral tijdens de quality time :(

Geduld, geduld....en als je andere tips krijgt dan lees ik mee!! :D

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij mij is de hechting er in de kraamweek alweer uit gehaald omdat het enorm trok. Dat gaf mij veel verlichting. Ik ben inmiddels 9 weken verder en ervaar ook nog wel wat pijntjes af en toe. Dus ja het duurt ook wel even voor het echt pijnvrij is.
    Maar hechting eruit halen kan al een oplossing zijn.

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ze zijn er bij mij ook al uitgehaald in de kraamweek. Maar goed ook want had er heel veel last van.
    Maar het zijn echt de littekens die pijn doen. Een beetje google heeft me toch wat opgeleverd. Blijkbaar heeft weleda speciale olie die je er op kan smeren. Ga morgen een flesje halen en laat jullie weten of het een succes is.

5. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Het kan ook een beetje wild vlees zijn, dat kunnen ze evt. met zilvernitraat aanstippen waardoor dat weggaat (brand een beetje). Verder heb ik een recept voor vettige crème gekregen om het soepeler te maken, wat je volgens mij voor paar euro ook zelf bij apotheek kunt kopen: Simplex basiszalf.

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    In een badje met Badedas Classic gaan zitten doet bij mij wonderen.

Deel Deze Pagina