Dreumes naar bed brengen met baby.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesje1982, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Hoe doen jullie dat op avonden dat je man niet thuis is, mn man is nu nog even extra thuis, maar heeft straks ook weer zn verplichtingen s avonds.

onze dochter is bijna 22maanden en erg pittig. Babyzoontje zie banner:D.
    hoe doen jullie t avondritueel nu met baby erbij?
    ik zie t even niet...

we doen normaal douchen/ wassen pyama aan, verhaaltje lezen, slokje water en naar bed, dit kost zo'n half uur, 3 kwartier s avonds.

babyzoontje is meestal wakker op die tijd, en niet erg veeleisend, maar ik kan m ook niet al die tijd wegleggen, soms komt t zo uit dat ie honger heeft ook nog.

nemen jullie de baby dan mee de badkamer in (evt wippertje dat plat kan oid) en dan is ie er ook bij met voorlezen? of anders?

ik vrees dat dochter t niet pikt dat ik dr naar bed breng met broertje erbij en dat broertje dn met mama weer naar beneden gaat, mar misschien zie ik beren op de weg...

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon uitproberen. Je dochter zal moeten accepteren dat haar broertje er nu ook bijhoort, dus wat dat betreft heeft ze als papa niet thuis is helaas weinig te willen. Als je man wel thuis is zou ik je zoontje bij je man laten en even lekker quality time met z'n tweetjes van het bedritueel maken.

Toen mijn jongste heel klein was en ik alleen was 's avonds bracht ik als het even lukte eerst de jongste naar bed en als zij dan sliep de oudste. Dan werd de jongste meestal wel na een uurtje weer wakker maar goed dat maakte dan niet meer uit want dan sliep de oudste al.

Tegenwoordig gaan ze tegelijk naar boven en breng ik eerst de jongste naar bed en daarna de oudste.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Of ze het nou "pikt"of niet soms is het gewoon niet anders.

Als ze hier wakker is dan gaat ze mee naar boven in haar wippertje of ik leg haar bij haar grote zus in bed wat de oudste geweldig vind.
    Maar goed heb dan ook een peuterbed dus dat gaat makkelijk.

De eerste keer dat ik naar beneden ging met de jongste vond juffie dat ook niet goed maar heb even verteld dat ik de mama ben en ik dat zelf bepaal en niet zij.
    Als het aan haar lag dan bepaalde zij ook lekker alles mee maar zo werkt dat niet hahaha

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Hier ging de baby ook gewoon mee naar boven en legde ik haar bij grote zus in bed. Ik heb ook al eens gehad dat de kleine huilde op dat tijdstip en dan knoopte ik haar n de draagdoek zodat ik de oudste tovh even rustig op bed kon leggen zonder da de jongste helemaal overstuur raakte

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    in begin ging de kleine mee naar boven en lag dan bij haar in bed( nu bij middagslaapje nog zo) en dat vond ze niet erg.

Nu in de avonden breng en voed ik eerst de jongste en speelt zij op kamertje. Als jongste slaap doe ik haar op bed.Soms zet ikd e ouste ook vast onder de douche met de deur open.

Bij ons gaan beide niet elke dag onder de douche, zo vies worden ze nou ook niet elke dag.Oudste meestal om de dag en jongste 2x per week ivm droge huid.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier viel het me erg mee. Mn dochter was 20 maanden toen de baby geboren werd. De eerste 2 weken kwam mn moeder even helpen tijdens bedtijd als mn man was werken, de eerste keer alleen viel tegen, 2 huilende kindjes en ik ook. Maar het wende al snel hoor! Mn baby doe ik in de draagdoek als ik mn dochter in bad doe. Ze baddert zelf, maar met afdrogen en aankleden moet ik natuurlijk doen. Pyama aan en flesje op bed, liedje zingen en kus slapen. Baby zit dan of in de draagdoek op mn rug, wakker, slapend, soms huilend. Later toen hij wat geduldiger werd zat hij idd wel in de wipper. We wonen best wel klein dus ik hoef de wipper niet te verzetten om zowel in badkamer als slaapkamer contact met beide kindjes te houden, badkamerdeur dan dus wel open.

Nu kan ik eventueel 2 kindjes tegelijk op bed doen. Baby huilt dan soms wel even want als ik dochter aankleed en hij moe is, tsja, dan even opschieten! Van beide kanten moeten ze leren dat ik niet alles tegelijk kan. 's Avonds doe ik nu bijvoorbeeld zoon omkleden, slaapzak aan en leg hem even in zn ledikant of wipstoel. Dochter omkleden, pyama slaapzak aan. Beide flesjes zitten inmiddels al in mn kontzak. Dochter in haar peuterbed, ligt tegen mn been aan flesje te drinken. Baby op schoot flesje drinken. Dan stop ik mn dochter in en neem zoon mee naar beneden of leg hem in de wieg op onze kamer. Ledikantje staat bij zus op kamer want die gaan ze straks delen, heel soms valt hij daar in slaap dan laat ik 'm liggen tot hij zich 's nachts meld.

Badderen doe ik meestal niet 's avonds, teveel stress. Ik werk geen vaste dagen/uren ben oproepkracht dus dochter gaat 2-3x per week 's ochtends in bad. Zoon 1-2x per week en dan de andere keer mee onder de douche ( Verschoonkussen op de grond, handdoek erop, badcape erop, baby erop en toedekken. Handdoek overheen ivm blootspartelen. Dochter zit intussen in badje in de docueh. Zelf haar wassen onder douche, baby erbij, billen met zeep rest met water. Baby terug in badcape. Zelf afdrogen, aankleden. Baby nadrogen, aankleden. In wipstoel of bed of draagdoek. Dochter aankleden. Naar beneden en uitrusten! )

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    dat ik toch niet aan mn draagdoek had gedacht....!
    dat werkt inderdaad!

we hebben nu al een paar avonden achter de rug, en t ging best goed, t is even improviseren, 1 avond had ik geluk, en sliep babybroertje beneden in zn wieg, heb ik dochter beneden gewassen en pyama aan, tandjes poetsen en boven even verhaaltje lezen kwartier op dr kamer, met de deuren open zodat ik broertje kon horen mocht ie wakker worden.

andere avond broertje wakker, in wippertje en daarna met zn 3-en op ons bed voorlezen, broertje brengt zus naar bed, ging prima!

waar je je al niet druk om kunt maken....

volgende week komt mn draagzak en dan gaat douchen en badderen ook lukken.

bedankt voor de tips!

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Als mijn vriend hier alleen is met de kinderen omdat ik avonddienst heb, legt hij vaak eerst de jongste in bed. Op die manier heeft hij bij de oudste zijn handen vrij voor het hele ritueeltje, pyama aan, tandenpoetsen, verhaaltje, lampje, wekker, de vliegende papegaai boven het bed en natuurlijk lekker instoppen:D
    Op deze manier gaat het voor allebei rustig genoed, dat ze lekker gaan slapen.....

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier nam ik in het begin de jongste mee naar boven als de oudste ging douchen of naar bed brengen. Jongste was de eerste maanden erg onrustig dus dat was wel eens zoeken. Als ze wilde drinken, legde ik haar zoveel mogelijk aan als dat kon en soms moest ze heel even wachten als ik dochter moest afdrogen.
    Wat later had ik haar meestal in de bondolino tot mn oudste in bed lag, dan naar beneden, jongste eruit en tijd voor haar.
    Vaak als de jongste einde van de middag even sliep, deed ik de oudste alvast in haar pyjama en gingen we na het eten even een klein stukje lopen met de hond, viel de jongste soms wat in slaap en hield die het wel even vol tot de oudste sliep.
    Vanaf 4 maanden gaat de jongste vroeger slapen. Oudste kijkt dan even een filmpje op de laptop, jongste gaf ik dan beneden 1 borst, boven nog de andere borst en legde ik haar in de cosleeper
    Inmiddels krijgt de jongste s avonds een papflesje beneden, boven nog een klein slokje borst en dan leg ik haar in haar bedje en slaapt ze ook vrijwel gelijk.
    Oudste gaat naar bed als de jongste goed slaapt.

Gelukkig heeft mn man nu ander werk en is hij s avonds vrijwel altijd thuis dus nu een stuk rustiger hier haha.

Jongste gaat hier 2x per week in de tummytub, dat doe ik dan na het eten s avonds.
    Oudste gaat vaak s morgens met mij mee onder de douche, jongste ligt dan op het aankleedkussen in de badkamer. Of papa gaat s avonds met de oudste douchen.
    Jongste vindt douchen niks, nu werkt de verwarming ook niet in de badkamer en is het vrij koud, dus voorlopig gaat zij gewoon lekker in de tummytub.

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik leg haar altijd even op bed. Meestal zorg ik er wel voor dat de oudste naar bed gaat als het bij de jongste goed uitkomt.. Haha snap je? ;) met de tijden van de oudste kan ik dan een beetje schuiven en met het drinken van de jongste ook zodat ik haar niet met lege maag op bedje leg.

Nu is het zo dat ze het beide gewend zijn, de jongste weet niet beter dan dat ze even moet wachten. Als ik met de oudste klaar ben begin ik aan haar slaapritueel. Ik zag ook beren, maar oh oh oh, wat is de tweede makkelijk.. Dit was bij de eerste Zeker niet zo makkelijk gegaan, ik ben wel van mening dat ze eraan wennen en langzaam in je eigen ritme gaan meedraaien.

Succes!

11. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Ik weet dat ik in het begin vaak de jongste op zijn kamer legde als ik mijn dochter naar bed bracht.
    Ze dacht dus dat haar broertje dan ook al ging slapen. :)
    Als ik haar in bed had, nam ik hem weer mee.

Maar we hebben hier niet badje/douche in het ritueel dus het duurt ook niet langer als 20 minuten.

Tja, en soms komt het slecht uit en voed ik hem nog bij haar op de kamer en dan lag zij er later in....is niet anders.

Mijn man heeft nu ook om de week late dus soms nog altijd zoeken hoe het het beste uitkomt

Deel Deze Pagina