slapen dreumes 1,5jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door slivo1990, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slivo1990

slivo1990 Nieuw lid

8 mei 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo medelezers,

ik heb een dochter van 1,5 jaar oud. Sinds de geboorte heb ik geen problemen met haar slapen. Vanaf dag een doorslapen enzovoort. Nu sinds een maand of twee heeft ze drie keer per week dat ze s avonds niet in slaap komt net als vanavond slaapt ze pas tegen twaalf uur. Ze is altijd al een uitslaper geweest. Ze gaat er rond zeven uur in en wordt dan de volgende morgen rond negen uur wakker. Dan speelt ze even en is ze om half een weer moe en gaat ze naar bed. Als ik haar laat slapen, slaapt ze zo drie uur aan een stuk. De ene avond valt ze dan s avonds direct in slaap en andere nachten slaapt ze dan pas weer heel laat. Ik haal haar nu al om drie uur uit bed zodat ze niet te uitgerust is smiddags in de hoop dat ze s avonds goed wil slapen.

Wat ik vooral het rare vind is dat ze bij haar middagslaap zo vertrokken is zonder te mopperen en s avonds gaat liggen huilen.

Wie herkent dit en heeft tips?
    helemaal stoppen met de middagslaap is geen optie.

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Hoi, wij hebben net zo'n periode achter de rug met onze dochter. Ook nooit problemen gehad met slapen en ineens was het 's avonds een hoop gedoe, soms was ze gewoon nog een uur aan het spelen in bed, maar meestal was het huilen. Wij zijn toen begonnen met haar om half 8 naar bed te brengen ipv 7 uur en net als jij 's middags niet te lang laten slapen. Verder hebben we zoveel mogelijk haar zelf haar rust laten vinden, dus alleen als ze echt huilde naar haar toe gaan en niet gaan zolang het jammeren/zeuren was. Zodra we bij haar kwamen was het meestal gelijk goed en wilde ze spelen ;) na een paar weken waren we er vanaf.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Misschien iets later naar bed 's avonds? Onze dochter slaapt overdag van 13:00-15:00 en gaat rond 20:00 weer naar bed, slaapt dan tot 08:00.

4. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik wilde net over hetzelfde probleem een topic openen. Nu is mijn dochter (1.5 ) nooit een goede slaapster geweest maar momenteel is het écht hopeloos. Slaapt 2x op een dag 45 minuten (als ik haar 1x laat slapen is het ook maar 45 min) en snachts word ze hopeloos vaak wakker terwijl het net beter ging...zucht...

5. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier hetzelfde gehad, zijn hier steeds korte fases gelukkig. Afgelopen week toevallig 1 zoontje die het vertikte om te slapen en soms pas 23.00 ging slapen of bij ons in bed anders bleef ie krijsen. Normaal slaapt ie ook van 19.00 tot 8.30/9.00 en van 12.00 tot 14.00. Gelukkig gaat het altijd weer over.. Succes

6. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier ook af en aan gehad. Maar wat het bij ons is, en zeker omdat je zegt dat het overdag zonder mopperen gaat en 's avonds dus een gedoetje is...: het verwerken van prikkels, belevenissen gedurende de dag.

Overigens bemerk ik bij nummer 2 al hetzelfde... Een ontzettend makkelijk grietje, maar 's avonds in slaap vallen heeft beduidend meer voeten in de aarde dan overdag. Moeite met het afsluiten van de dag en de rust vinden om soepeltjes in slaap te komen.

Maar het is inderdaad een fase... het gaat voorbij.

Deel Deze Pagina