Hoi, Mijn zoontje van bijna 2 gilt alles bij elkaar zodra hij moet slapen. Hij is altijd heel makkelijk geweest en een goede slaper. Wat zou er kunnen zijn? Herkent iemand dit? Ben al bij de dokter geweest en oren zijn goed. Hopelijk heeft iemand een tip of kan mij gerust stellen dat dit bij de leeftijd hoort. Duurt nu 2 weken en wij slapen dus ook niet meer savonds en snachts
Hier niet herkenbaar, maar misschien enge dromen waar hij bang voor is? Of helpt het als je ernaast blijft zitten tot hij in slaap gevallen is?
Ja dat helpt wel, maar om dat nu elke avond te doen.....ben bang dat dit voorlopig zo zal blijven. Maar ja mijn vriend zegt beter dit dan de hele avond en nacht krijsen. Dan maar even erbij zitten half uur en als dat nodig is nog een keer op de avond en/of nacht
Wij hebben ook van die periodes gehad. enige wat hielp was erbij gaan zitten. We zijn dan steeds een stapje verder weg gaan zitten. eerst naast bed, 2 avonden later achter bed, dan bij de deur, op overloop met deur open en die iedere avond stukje verder dicht. Na 2 weken was er niets meer aan de hand. Paar maanden later weer zelfde verhaal. Dit werkt bij ons dit soort situaties erg goed. Eerst dachten wij ook daar beginnen we niet aan, maar iedere avond uren een drama dat trok ik echt niet.
Misschien echt even aan toegeven om erbij te blijven of slapen of bij jullie leggen. Zo bied je tijdelijk de veiligheid die ze soms bepaalde periodes nodig hebben.
Als even erbij zit helpt, dan zou ik dat doen. Kost je misschien 10 minuten, scheelt een hoop ellende. Wij zitten bij de jongste ook nog steeds.