Ik ben vorige week geopereerd aan mijn eierstok en verklevingen en nu heb ik 4 sneetjes. Die in mijn bikinirand en in mijn navel vallen niet op, maar heb er dus ook 2 middenop mijn buik zitten. Nu weet bijna niemand van onze situatie en zit nu dus een beetje met over een paar weken als het mooi weer is en er gezwommen gaat worden. Heeft iemand er ervaring mee of tips hoe ik een smoes kan verzinnen? Heb een redelijk platte buik dus een tankini of badpak heb ik nooit, altijd bikini...
Gho, ik snap wat je bedoelt, maar ik vrees dat je weinig kan doen om dat te verstoppen. Ik ben in december ook geopereerd aan mijn eierstokken, heb daarvan 2 littekentjes in mijn lies links en rechts en 1 in mijn navel. Die in mijn navel is nog erg zichtbaar, zeker nu ik zwanger ben. Heb er al Dermatix op zitten smeren maar het helpt niet echt. Nu, ik zou gewoon daar jezelf toch niet voor "bedekken". Mensen die ernaar vragen kan je toch gewoon zeggen dat je een kleine chirurgische ingreep bent ondergaan?
Persoonlijk zou ik ze het eerste jaar bedekt houden, niet uit schaamte maar ter bescherming tegen de zon. Als ze niet symmetrisch zitten zou je kunnen zeggen dat het moedervlekjes waren die zijn weggesneden of zo? Hier ook een litteken in navel na laparoscopie, dateert van februari of eind januari dit jaar, is ook best zichtbaar nog.
We willen niet dat men dat weet, als we eenmaal zwanger zijn dan maken we het wel bekend wat er allemaal is gebeurd. Maar nu willen we dat niet delen. Ik moet nl ook aan mn neus geopereerd worden, dus hebben vorige week gezegd dat ik daaraan geholpen ben Gelukkig heb ik die operatie al eens eerder gehad dus wist ik precies wat ik moest vertellen hoe het ging 'dit keer'. Tja al die leugens zijn idd niet gemakkelijk, I know... Hihi aan de moedervlekken heb ik ook al gedacht, alleen ze zit précies op 1 lijn, dat is net iets te toevallig voor 2 moedervlekken Nu zitten er nog koorstjes op dus nu valt het idd ook meer op, misschien is het straks wel erg weggetrokken en valt het niet op...
Misschien toch een tankini doen dan? Zeggen dat je die hebt gekregen van vriendlief of van je moeder/schoonmoeder haha?
Ik heb dezelfde soort littekentjes van een spoed operatie na een bbz en kan je alleen vertellen dat ze nu na ruim een jaar vrijwel niet meer zichtbaar zijn. Je ziet ze nu alleen als je echt met je hoofd vlak voor mn buik gaat zitten koekeloeren en dat doen natuurlijk niet zoveel mensen . En zelfs dan lijkt het ook gewoon wel een beetje op rare pigmentvlekjes ofzo. Ik kan dus nu weer makkelijk een bikini aan. Maar goed, hier heb jij nu natuurlijk niets aan. Het duurde bij mij echt wel een maand of 9 voor de felle kleur helemaal weg was en tot die tijd waren ze helaas wel redelijk goed zichtbaar. Ik zou dus toch voor een tankini gaan of als je superslank bent misschien voor zo''n hip badpak dat niet je hele romp bedekt (mits de gaten op de goede plekken vallen). Het is trouwens sowieso beter om de littekentjes uit de zon te houden om het zo mooi mogelijk te laten genezen (anders heb je meer kans op verkleuringen later)! Succes!
Nana oh fijn dus er is goede hoop dat je het bijna niet meer gaat zien... na mijn kijkoperatie in januari zag je nog heeel licht een streepje in mijn navel, maar dat zag idd ook niemand en dan had ik gezegd dat mn navel laatst ontstoken was ofzo iets. Naja eerst idd maar eens afwachten hoe ik uit de strijd kom hihi. Misschien hebben we de komende maanden wel geen zwemgelegenheden meer waarbij het iemand kan opvallen en ben ik daarna hopelijk zwanger Bedankt meiden!