Hallo, even een vraagje aan mama's die deze slaapzak ook gebruiken.. Ik heb de slaapzak vlak na de geboorte van mijn zoontje gekregen, ik had hem gevraagd omdat het me zo handig leek, geen gedoe met dekentjes en hij ligt dan altijd lekker warm. Toen we een slaapzakje wilden gaan gebruiken, bleek de combisleeper nog veel te groot. Mijn zoontje was toen 6 weken, en dus maar minislaapzakjes bij prenatal gehaald. Maar nu wordt het kouder, en is mijn zoontje inmiddels 3 maanden (gemiddeld mannetje qua lengte en gewicht) en past de combisleeper nog niet. Ik heb hem vanochtend geprobeerd, maar nog terwijl hij in mijn armen lag, zat hij al tot z'n oogjes in de opening voor zijn hoofd. Z'n armpjes kunnen wel vier keer in de mouwsgaten, en ook de lengte is nog echt erg lang... Vanmiddag dus toch maar weer dikkere slaapzakjes in maat 68 gekocht, en zoals het er nu uitziet, zou het nog wel eens erg lang kunnen duren voor mijn zoontje de combisleeper eindelijk past.. En dat vind ik wel zonde, want ze zijn toch best duur.. Ik begin nu bijna te twijfelen of de slaapzak niet verkeerd gelabeld is, dat er 0-12 mnd in staat, maar dat het eigenlijk de grote versie is.. Zijn er meer ouders met deze ervaring of past hij bij jullie kindjes wel goed? Groetjes Anna
de 0-12 mnd heb ik gebruikt van 6-16 mnd en toen hadden we hetzelfde probleem weer bij de 12-48 mnd versie. Die slaapzak is absoluut niet geschikt voor een klein baby`tje veel te groot en veel te wijd. Je hebt niet de grote versie, want die is echt enorm groot. Op zich is het wel een hele fijne warme slaapzak, uitgeprobeerd met temp. rond het vriespunt in de tent en kind hield zich prima warm erin.
Geen ervaring met de combisleeper, wij hebben de puckabag. Maar volgens mij zit er niet heel veel verschil tussen. En de puckabag is pas sinds gister hier in gebruik, en mijn dochter is bijna een jaar en 75 cm.
Bedankt voor jullie reacties! En goed om te weten dat ik dus niet de verkeerde slaapzak heb en dat de slaapzak inderdaad erg groot is! Fijn om te lezen dat hij wel fijn is in het gebruik, en wat langer mee gaat dan de 12 maanden die erop staan. Ik blijf het wel een beetje zonde vinden dat we nu ook gewoon andere slaapzakjes aan moeten schaffen, omdat hij zo lang niet past. Dat zouden ze toch eigenlijk wel aan mogen passen... Groetjes Jacintha
Wat zonde inderdaad, ook slecht dat die leeftijdsaanduiding dus duidelijk niet klopt. Kun je niet de arm- en hoofdgaten verder dichtstikken? Dan kun je hem misschien wel gewoon gebruiken. En later kun je dat zo weer losmaken.
Ik hoorde dit inderdaad ook van vriendinnen. Ben zó blij dat ik er niet ingetrapt ben wat die Comby Sleeper betreft! Wij hebben nu een keurige Hema slaapzak die goed past en waar we zeker nog wel een tijdje mee vooruit kunnen. En als ie te klein dan kopen we een nieuwe. Veel goedkoper ook nog.
Hier de combisleeper, beide maten. Lees veel dat de kleinste idd vanaf ongeveer een half jaar gaat passen en dan wel iets langer dan tot de 12 maanden die als aanduiding staat. Hier zijn we hem vorig winter gaan gebruiken toen het goed koud werd. Mijn zoontje was toen al bijna een half jaar, maar had hem wel eerder gepast. Ik denk dat hij hem nu ook nog wel past. Hij is groot voor zijn leeftijd. De grote hebben wij hier ook. Mijn oudste is bijna 3 vrij lang (1.02M) en past hem nog prima). Ik vind ze ideaal, maar idd niet geschikt vanaf de geboorte.
Hier ook een combisleeper (0-12 maanden) en mijn zoontje is 7 mnd maar de slaapzak is nog steeds erg groot Mijn zus heeft hem ook en haar kleine is 8 maanden en zij verzuipt er ook in. Dus dan maar een andere slaapzak dat goed aansluit.
Ik heb de armgaten en het hoofdgat een stuk dichtgenaaid zodat ze er niet in kon schieten en vanaf een maand of 5 gebruikt (klein kindje) toen het winter werd. Ik ben er niet zo gek op, vind het maar een stug ding. Gebruik liever die van de prenatal en hema....