ervaringen nodig!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door daniella1986, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daniella1986

daniella1986 Actief lid

3 mei 2011
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn meisje is nu ruim 14 maanden en heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Ze wordt iedere nacht om het uur wakker....Ze ligt nu dan ook bij ons in bed, dan gaat het iets beter, maar ze blijft heel onrustig. We hebben al heel veel geprobeerd, van osteopaat tot manueel therapeut en we lopen nu bij de slaappoli, waar ze me ook niet echt kunnen helpen. Ben al vaak bij de huistarts geweest, omdat ik regelmatig het idee heb dat het iets medisch is.
    Ook de kinderarts heeft haar helemaal nagekeken, maar er is niets te vinden.
    Nu lees ik hier toch regelmatig dat kinderen problemen hebben bij de oren en dat de huisarts niets kon vinden, maar de kno arts wel.
    Nu heeft zowel de huisarts, als de kinderarts niets kunnen vinden. Ze heeft nog nooit een oorontsteking gehad.
    Wie heeft hier ervaring mee? Zouden het nog wel haar oren kunnen zijn? Of is dit onmogelijk? Anders ga ik toch echt nog een verwijzing naar de kno arts vragen... thnx voor het meedenken!!

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Lastig hoor. Ik heb alleen ervaring met een niet slapende baby, ook niets medisch, maar wel psychisch. Wat doen ze op de slaappoli? Onze dochter heeft 10 nachten in het ziekenhuis geslapen voor slaaptraining en slaapt nu thuis veel beter door

3. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Och wat vervelend lijkt me dat! Niet alleen voor jullie, maar ook voor je kindje:(
    Wel lekker dat je haar bij je hebt in bed, want anders wordt je ook doodmoe van het heen en weer lopen.

Hoe slaapt ze overdag?
    En wat zijn haar gewoontes? Slaapt ze met een speen of duim, of doekje of zo?
    En hoe wordt ze wakker? Huilend? Hoe ziet zo'n nacht er uit?

Ik denk niet dat ik je verder kan helpen, helaas. Maar ga vooral af op je eigen gevoelens. Je moederintuitie heeft het meestal toch bij het rechte eind. Misschien is zo'n slaaptraining wel wat, als er verder niets medisch is?

4. daniella1986

daniella1986 Actief lid

3 mei 2011
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja stier11... tis voor ons alledrie erg vermoeiend!
    Op slaappoli hebben ze gekeken naar dagritme ed... Maar daar kon ik weinig in veranderen. Heb ook al zoveel geprobeerd het afgelopen jaar. Verder krijgt ze melatonine, daar zijn we nu mee aan t kijken of t werkt.
    Overdag slaapt ze heel wisselend. Wordt ook dan vaak huilend wakker. Inslapen is het probleem niet. S avonds begint het probleem vaak al een half uur nadat ze op bed gelegd is...als ze al in slaap valt... Dan wordt ze echt huilend wakker. Ik krijg haar niet getroost in dr bedje. Maar als ik haar weer terug wil leggen beginnen de problemen. Ze ligt dan al snel bij ons op t bed. Dan begint ze nog heel vaak in haar slaap te huilen. Dan ben ik er snel bij en troost haar, soms slaapt ze verder, soms niet. Ik geef ook altijd nog borstvoeding s nachts...

En Bonnie dat is ook heftig, tien dagen opgenomen! Moet er eerlijk gezegd niet aan denken! Lijkt me heel moeilijk! Sliep ze bij jullie ook zo slecht? En waar moet ik aan denken bij psychisch bij zo'n klein meisje? Kan me daar niks bij voorstellen,..

Verder nog mensen ervaring met baby's met oorproblemen die bij de ha en ka niet werden ontdekt maar bij kno arts wel? Hoor t graag...

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het is inderdaad niet fijn ze weg te brengen. Wij hebben echt het gevoel gehad dat we ze in de steek lieten, maar het is o zo fijn om zelf even te kunnen bijslapen. Ze sliep 's ochtends wel, maar de rest van de dag niet meer. Rond 7/8 uur ging ze naar bed en werd dan om 11 uur weer wakker om vervolgens pas weer echt om 3/4 uur te gaan slapen. Ze sliep met tussenpozen van een half uurtje en werd dan weer krijsend wakker. Gevolg is dat wij ook maar 4 uur per nacht sliepen en alles probeerde om ze in slaap te krijgen. Vooral dat krijsen maakte dat het niet vol te houden was.
    En nu slaapt ze 's nachts, maar ook overdag weer.
    Met psychisch bedoel ik dat het iets is wat in haar karakter zit. Misschien is ze vreselijk gefrustreerd dat ze iets wat ze heel graag wil, maar niet kan. Bijv. Lopen of praten. (En eerder misschien kruipen, zitten, rollen enz.) Dat was bij ons denk ik het probleem.
    Ze zal nu in een cirkeltje zitten waar ze en jullie uit moeten. Wij mochten haar 's nachts bijv niet meer aankijken, aanraken, praten en zeker niet uit bed halen. We mochten ook geen voeding geven omdat ze daar dan aan zou wennen en altijd rond dat zelfde tijdstip wakker zou worden. We moesten als ze begon te huilen 10-15 min wachten en dan naar haar toe gaan, niet aankijken, tutje in en weer weg. Dit heeft echt geholpen, maar toen had ze wel al 10 dagen in het ziekenhuis gelegen.

6. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, heftig hoor. Heb je het idee dat ze ergens pijn heeft? In principe geven alleen problemen van het trommelvlies en uitwendige gehoorgang echte pijnklachten. Je zou dan verwachten dat de huisarts dit zou moeten zien, zeker als het haar dagelijks leven zo beïnvloed.

Mijn dochter heeft een tijd lang (tot zo'n 8-9 maanden) de gewoonte gehad voor nachtvoedingen wakker te worden. Omdat ze ook 's avonds moeilijk zelf in slaap kon komen heb ik toen de 5-minuten regel gehanteerd (oftewel "cry it out" methode, zoals in de engelse literatuur). Toen ze beter in slaap viel 's avonds als gevolg hiervan kon ik dit op een gegeven moment ook 's nachts toepassen. Hierdoor werden de tussenpozen tussen wakker worden langer en leerde ze zonder borstvoeding in slaap te vallen.

Misschien dat jullie dochter, net als mijn dochter destijds, door chronisch slaapgebrek steeds onrustiger wordt en onrustiger en lichter slaapt. Ik merk het nu nog wel eens als mijn dochter een aantal drukke dagen heeft gehad. Dan kan ze 's nachts een aantal keren in de nacht huilend wakker worden. Omdat ze nu geleerd heeft uit zichzelf weer in slaap te vallen is dat nu geen probleem meer, ze huilt niet langer dan hooguit 30 seconde en valt dan weer in slaap.

Als dit bij jullie dochter het geval is is het dus zaak haar te leren uit zichzelf in slaap te vallen. Ik denk dat de valkuil bij borstvoeding vaak is dat, zeker als je gewend bent op verzoek te voeden, kinderen leren zich te troosten aan de borst. Als ze dus gedurende de nacht even wakker worden (wat compleet normaal is) dan heeft ze jou echt nodig om weer in slaap te vallen.

Maar goed, dit is maar een theorie en gezien jullie ervaring met de slaappoli vermoedelijk niet nieuw. Ik heb een cursus babyfluisteren gevolgd en, aangezien mijn talent niet op dat vlak ligt, zou ik jullie aanraden om eens te kijken of Mieke Zomer (Zomerhof.nl) jullie verder zou kunnen helpen of dat wanneer zij dit niet kan (ze is uitermate druk) zij jullie iemand kunnen aanraden.

Deel Deze Pagina