Hallo dames, Mijn zoon is vandaag 10 weken oud en het gaat nu best redelijk. Alleen wil hij overdag niet langer dan 3x 45 minuten slapen. Ik kan op mijn kop gaan staan maar dat wil hij niet. Hij kan max 2 uur wakker zijn. Ik zit halverwege de ochtend, tot begin van de avond in de knoei met mijn flesjes. Ik hou redelijk vaste tijden aan, om de 4 uur 180cc. Deze drinkt hij moeizaam leeg. Ik had overdag om de 3 uur flesjes, echter heeft hij dan echt gewoon geen honger en drinkt dus max 40cc. Vandaar om de 4 uur voeding, dan drinkt hij redelijk vaak 160 en soms 180. Alleen je raadt het al. Hij houdt het niet vol om wakker te blijven tot de volgende fles. Heeft iemand tips. Ik wandel elke dag met hem , maar hier valt hij niet in slaap. Hij komt in de ochtend tussen 7.00/8.00 uur, hij krijgt om 8.00 uur ook zijn fles, dan gaat hij rond 10.00 uur naar bed afhankelijk van hoe laat hij komt max 2,5 uur op. dan slaapt hij 45 minuten, 15 minuten nodig om in slaap te komen, dus 1 uur. dan wordt hij wakker en heb ik een probleem om hem wakker te houden te de volgende voeding. heeft iemand een idee hoe ik deze cirkel kan doorbreken? moet ik hem na 1,5 uur terug in bed leggen om nog 1 uur te slapen zonder fles? zou hij dit begrijpen? ik heb het 1x geprobeerd en hij werd giftig, boos en heeft toen dus ook niet geslapen. omdat ik niet weet of ik er goed aan had gedaan heb ik het niet meer herhaald.
Je wilt tips dat hij kan slapen? Want wakker blijven tussen de flessen is ook erg lang. Toch proberen hem steeds in bed te leggen en als hij wakker is na 45 min proberen of hij weer in slaap kan vallen. Soms is ons meisje ook wakker en als ze verder niet van zich liet horen lieten we haar liggen en viel ze soms toch weer in slaap. Rekken om wakker te blijven is niet erg aan te raden. Hij is nog jong en heeft zijn slaap hard nodig.
Even een vraagje, waarom moet hij perse in zijn bedje slapen?? Lukas krijg ik met heeeeeeel veel moeite een half uur maximaal slapende in zijn bedje overdag. Best pittig dus, want hij is echt moe! Ik heb hem nu veelal in zijn box liggen, in zijn wippertje ook, en hij valt gek genoeg graag in slaap daar... Heb je dat al geprobeerd??
Ik laat Joris na 45 minuten slapen nog even in bed liggen, maar hij gaat dan van woede krijsen als het te lang duurt. Zodra ik hem eruit haal gaat hij lachen en is het goed. Hij wil niet slapen in een draagdoek, wipstoel, de box, wandelwagen, op mijn schoot, arm etc. Dan heb ik allemaal al geprobeerd. Mijn zoon was een huilbaby van 11 uur per dag, maar dat is nu zo goed als over. Alleen blijft het probleem dat hij niet wil/kan slapen overdag.
Valt hij na die 45 minuten en even murmelen niet terug in slaap? De mijne deed dat ook niet, maar nu we hem vastleggen (inbakeren/strak instoppen) slaapt hij echt langer overdag.. Ik zou proberen het op verzoek te doen. Dan maar de ene keer na 2,5 uur de fles en een andere keer 4 uur. De ene keer geef ik 120/4 de andere keer 180/6, hij drinkt waar hij zelf zin in heeft. Dat werkt hier prima, en scheelt een hoop frustraties..
enne als je hem nou gelijk na zijn eerste flesje terug in bed legt? dat werkt hier nog steeds als die dan een uurtje slaapt, uurtje wakker en dan weer uurtje in bed, dan ben je er al bijna...
Ik heb geen ervaring met de fles, maar je zou idd wat deepfreeze al zegt, kunnen proberen om hem op verzoek te voeden en dus ook op verzoek naar bed te brengen. Probeer af te gaan op de signalen van je kindje: heeft hij honger dan krijgt hij eten, is hij moe dan gaat hij naar bed. Dat is namelijk ook voorspelbare regelmaat! Wel jammer dat hij niet in de draagdoek / wagen gaat slapen. Mijn dochter was ook een ramp met slapen (max 3kwartier), maar die sliep in draagdoek en wagen wel (heel) lang. Succes!
voeden op verzoek is om de 4 uur. eerder heeft hij echt geen honger. hij wordt ingebakerd. zou het werken om hem zonder fles terug in bed te leggen af en toe of zou dit alleen maar meer frustraties met zich mee gaan brengen?
Waarom probeer je niey 5x 150 te geven... Dan kan je ongeveer om de 3,5 uur voeden... En anders gewoon de fles geven als je denkt dt t nog net lukt voor ie in slaap valt... Doe ik hier ook wel een hoor... En dan komen we later op de dag wel weer goed uit
Ik heb het wel eens gedaan.. Als hij na een fles in slaap viel, dan sliep hij 45 minuten, dan een uur wakker en weer 45 slapen.. Maar dat slapen kosten dan wel moeite. Even brullen van onrust.. Dus als ik het kan voorkomen.. Soms moet ik dan even een flesje van 60cc geven voor zo'n 2e slaapje.. Ideaal is hier wakker-fles(30min)-spelen(30-90min)-slapen(90-180min)-fles. Dan zit je ergens rond de 2,5 tot 4 uur voor elk rondje voeden-spelen-slapen..
Mijn zoontje sliep ook standaard 45 min, s' morgens gaat nu beter en slaapt hij vaak 2 uur, s' middags als hij na 45 min niet meer in slaap kan komen dan haal ik hem eruit en gaat hij een uurtje later nog een keer 45 min dat gaat prima!