Little people boerderij

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wie heeft deze en hoe leuk vinden jullie kinderen dat?
    Ik vind het echt maar lelijk speelgoed, de kleuren vind ik minder maar toch zit ik er al 2 weken naar te kijken en heel veel kleintjes vinden het heel leuk naar het schijnt.

Ik ben dus aan het denken om die boerderij te kopen maar er zitten zo weinig dieren bij. Die dieren en hekjes kan je niet appart bijkopen he?

En welke uitbreidingsets zijn er leuk bij? Die bij de boerderij passen

Het vliegtuig/luchthaven vind ik ook wel iets voor mijn zoontje, zijn hier ook ervaringen mee?

Is het eigenlijk ook een beetje de vooloper van playmobiel? Little people voor de kleintjes en playmobiel voor de grotere kinderen?

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Persoonlijk denk ik dat jou kleintje al meer aan de 123 playmobile heeft:) is net wat fijner vind het little people meer voor 1jarige

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja heb er ook al eens naar gekeken. Die prijzen van 123 playmobile vind ik nog redelijk meevallen maar die prijzen erna,... Pffff :)
    Ik zag een boederij van playmobile. Ooo leuk! Jaaa 99euro ja

Bij little people staat toch van 1 tot 5 jaar. Waarom vind je dat minder leuk voor een 2-jarige?

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Bij playmobile 123 zie ik vaak staan tot 3 jaar

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Wij hadden de boerderij, het huis, vliegtuid en bus. Beide kindjes hebben er nooit naar omgekeken

6. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter heeft de boerderij en speelt er heel veel mee. Het enige irritante ten opzichte van bijvoorbeeld duplo zijn de geluidjes, om gek van te worden :D.

Ik woon niet in Nederland maar hier zijn kokers te koop met 3 little people figuurtjes, ook met beestjes. Misschien kun je kijken of die te krijgen zijn? Je kunt het dan zelf uitbreiden. Hekjes zijn volgens mij niet los te koop .

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wij hebben de oude versie van de boederij. Ik heb het van marktplaats, ze speelt er soms mee. Wij hadden wel flink veel poppetjes, maar ik had een heel pakket. Dus ook het prinsessen kasteel en de achtbaan.

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft de boerderij ook, maar ze deed/doet er niet veel mee. Ik rouleer haar speelgoed regelmatig, maar de boerderij staat al een poosje op zolder ;).

Ze vindt de trein van Little People veel leuker!

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Bedankt al voor jullie reacties. Ik blijf ze lezen.
    Straks gaan we naar een hele grote speelgoedwinkel eens rondkijken en dan neem ik al jullie reacties mee (in mijn hoofd) :p

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik heb de oude versie van mp gekocht voor 10,-
    mijn oudste speelt er nu nog mee en die is 4.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Wij hebben de LP boerderij 'doorgeschoven' gekregen van de buren toen mijn dochter ongeveer 1,5 was. Eerst vond ze het geweldig, maar al gauw speelde ze alleen nog af en toe met de dieren, dus de boerderij is naar boven gegaan.
    Tot ze van de week ineens alle beestjes op een rij had gezet en dat ding wilde hebben waar ze in moesten.... Moest even denken wat ze bedoelde maar dat was dus de boerderij, dus nu staat die weer beneden. Ze is bijna 2,5.....
    Denk dat het erg van je kind afhangt, duplo is hier leuk als ik iets bouw en zij er mee kan spelen. Wij hebben dus een speler, geen bouwer ;) LP is wat dat betreft geschikt, want daar kan je niks aan bouwen, alleen spelen. Maar ik zou het nu niet meer kopen voor mijn dochter, dan zou ik idd voor de playmobil gaan. Persoonlijk vind ik de 123 playmobil vrij simpel en schandalig duur gezien de relatief korte periode dat ze ermee spelen, dus ik wacht nu tot ze oud genoeg is voor de normale playmobil en tot die tijd speekt ze maar met de duplo poppetjes en diertjes.

12. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Sydneys!

Het vliegveld hebben ze nu in de aanbieding bij het kruidvat, zag er echt heel leuk uit.
    Bij het kruidvat verkopen ze ook vaak van de kokers met poppetjes en diertjes voor 5,-, zitten er dan 3 in.
    Wij hebben het huis en er wordt heel veel meegespeeld.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vandaag gaan kijken en ik vind het moeilijk! Little people vond ik leuk uitzien voor hem maar die boerderij van duplo ook! En dan die van playmobile ook wel maar die iets minder
    Het is ook zo duur. Alle 3 rond de 50 euro.
    Vind hij het niks zit je ermee.

Tot nu toe heeft hij niks met duplo. Hij ergert zich er rot aan als die duplo op elkaar zit en blijft ermee gooien en dreumesvloeken tot alle blokken van elkaar af zijn (we hebben 1 setje peuterduplo)
    Ikzelf vind de boerderij van duplo net het leukste.

Hij begint nu echt te veranderen in een peuter en het is moeilijk om in te schatten wat hij wel of niet leuk gaat vinden binnen nu en een half jaar

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier de boerderij, bus en draaimolen en allemaal veel mee gespeeld en allemaal tussen 6 en 4 jaar oud.. top staat!

15. Deliana

Deliana Niet meer actief

Bij ons was de boerderij een groot succes..... Tot ongeveer 2 jaar. Daarna keken ze er beiden niet meer naar om en speelden ze bijv. liever met de Lego Duplo, autootjes, etc.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook ee groot succes..

Boerderij, huis, speelboom, winkelstraat, vliegtuig, tractor..
    Meer dan ons lief was.
    En niet alleen toen ze een jaar oud was maar ook nog ruim erna.

Heel lang boven playmobil gehad terwijl beneden de little people nog stond en met beiden werd veel gespeeld.

Wat betreft losse poppetjes... Je kunt bij Bart Smit voor (ik geloof..) 5€ kokers met 3 of 4 poppetjes bijkopen.
    En als je slim shopt verkopen ze die kokers regelmatig voor 1 of 2€ bij kruidvat, bigbazar etc
    Verder is de little people in oktober altijd grof in de aanbieding (sorry.. November ik weet het).
    Soms wel 50% op een set...

En wat betreft lelijk.. Tja daar houden ukkies van.
    Heldere kleuren, ronde vormen... Prima :)
    Zelfs slijtagesporen is ons niet gelukt en ze heeft er echt elke dag mee gespeeld voor ik denk al gauw een jaar of 3-4.

17. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Dochter heeft de boerderij met haar eerste verjaardag gekregen, eerst was het een beetje kijken en met de dieren 'spelen' nu met 20 maand zet ze zelf de dieren op de goede plek in de boerderij, rijd met de tractor enz... Erg leuk om te zien.

Wij hebben dus als uitbreiding, de kleine en de grote tractor, tuin, en varkenspoel/vijver.

En met sinterklaas krijgt ze nog een extra stal met wat dieren. (Mp, nieuw)

18. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Hier ook de grote boerderij van little people! Denk net na haar eerste verjaardag gekocht via marktplaats, heel uitgebreid en in topstaat! En echt een dikke hit hier! Nog steeds..
    Ik vind het echt de moeite waard!

19. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Hier bijna een jaar terug ook de boerderij en nog steeds een groot succes! Heb hem op marktplaats gekocht met een paardenstal erbij, zoontje speelt er nog steeds bijna dagelijks mee.

Door mijn moeder is een speelhuis en een treinstation gekocht op mp (staat gelukkig bij haar thuis, want die dingen zijn wel groot :D) en ook een hit! Het stimuleert echt fantasiespel, valt mij op.

Bij de boerderij heb ik laatst een set losse dieren (zebra, konijn, kip, nog paar) gekocht op mp.. Is echt veel te vinden!

We hebben ook het vliegtuig, maar dat vind ik zelf een grote afrader (terwijl zoon eigenlijk fan is van alle voertuigen), maar die pakt hij gewoon niet om mee te spelen.

Succes met keuzes maken :))

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    #20 EdN, 6 nov 2014
    Laatst bewerkt: 6 nov 2014
    Wij hebben er best veel van, doordat we redelijk wat via oudere neefjes doorgeschoven hebben gekregen en mijn zoontje heeft er heel veel mee gespeeld. Eerst alleen met de beestjes, vanaf een jaar ook veel met de boerderij en dierentuin (beestjes in hokjes doen, door poortjes laten lopen, hekjes aan elkaar klikken). Daarna heel erg veel met dierentuintrein. Het is tot een jaar of 2,5 zo'n beetje zijm favoriete speelgoed geweest. Hij speelt er nog steeds vrij regelmatig mee, maar nu vooral met de garage met auto's, de bus en het vliegtuig. Mijn jongste zat van de week al heel blij met een paardje in zijn handjes, dus ik denk dat we aan de 2e ronde gaan beginnen. Erg leuk speelgoed. Ook erg fijn dat het allemaal een beetje zacht is (als mijn oudste boven in zijn kamer op het laminaat met duplo speelt zit je beneden met oordoppen in ;)), maar little people dempt een beetje.

Deel Deze Pagina