Mijn dochter is bijna 4 maanden zindelijk, maar plast sinds 3 weken ong weer af en toe in haar broek. Toen ze zindelijk werd heeft ze welgeteld maar 2 ongelukjes gehad. Nu is het steeds weer raal. Het begon op het kdv, ze zeiden dat ze zo druk aan het spelen was en daarom in haar broek had geplast. Nu doet ze het thuis ook. Ik snap niet waar dit vandaan komt. Als we buiten zijn en ik vraag haar om het ff op te houden tot we bij een wc zijn dan kan ze dat heel goed. Ik word nu steeds boos als ze het doet en dan zegt ze dat ze het niet meer zal doen. Maar het gebeurd wel steeds.
Tip 1: Vooral niet boos worden. Geef het de tijd en zeg dat ze er niks aan kan doen en dat een ongelukje kan gebeuren. Misschien met een sticker belonings vel aan de slag,vinden ze vaak helemaal leuk.
Het heeft niet zoveel zin om boos te worden. Ik zou haar wat vaker zelf op de wc zetten. Het komt trouwens vrij veel voor dat kindjes een terugval krijgen mbt zindelijkheid. Sterkte meid!
Ik ben zelf een beetje teleurgesteld, het ging zo goed.. Vraag haar ook regelmatig wil je plassen en dan zegt ze nee. Soms moet ik haar echt dwingen om ff op te wc te zitten. Heb ook op het kdv gevraagd of ze haar eraan willen herinneren. Ik twijfel of ik boos moet worden of niet, omdat ik bang ben dat als ik zeg dat het niet geeft ze het blijft doen. Ik vraag ook of ze dan weer een luier om wil, maar dan gaat ze huilen en zegt dat ze dat niet wil!
Een beloningssysteem. Hier kreeg ze ook na 2 jaar ineens een rare terugval, terwijl ze al 2 jaar droog was. Een beloningskaart met stickers voor iedere dag dat ze droog was loste het probleem zo op. Ik zou niet boos worden maar eht negeren. Dus zonder wat te zeggen opruimen, schone kleren aan en klaar als het mis gaat
Zelf verschonen ... leg op haar kamer alvast een broek/rokje en schone onderbroek klaar en laat haar het zelf op te lossen. Misschien dat ze dan iets meer duidelijk voor zichzelf krijgt dat het niet leuk is ... succes
Zou het kunnen dat je meisje een blaasontsteking heeft? Voor zindelijk zijn moet je lichamelijk, hormonaal en biologisch 'klaar' zijn. Boos worden helpt daar niet bij, een beloningssysteem ook niet.
KLopt maar bv bij mijn dochter, die was al 2 jaar zindelijk en kon het dus overduidelijk wel. Dus werkte een beloningssysteem
Hmm hier was ze dus inderdaad te druk om naar de wc te gaan nadat het nieuwtje eraf was. En ons kdv opperde vooral niet te zeggen dat een ongelukje kan gebeuren. Wijzende op een jongetje dat diverse keren per dag het in z'n broek deed... Want het kan gebeuren en als het niet erg is.. Tja waarom dan moeilijk doen he.