Reflux en de feiten.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Myrthe, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik heb geprobeerd de andere grote reflux topic te volgen maar de pagina's zijn niet door te worstelen en bij te houden althans voor mij niet.

Wat me dus handig lijkt is om er een topic naast te houden met alleen de feiten. Dus tips/medicijnen en of voeding die jou hebben geholpen met Reflux. Zodat iemand die er net of er juist middenin zit gelijk kan lezen wat helpt en wat je kan proberen zonder 100 pagina's door te lezen. Een idee?

Met Thijmen ben ik begonnen:

Nexium 2 daags 10 mg dit werkte goed, is alleen via de HA of KA verkrijgbaar.
    Bed schuin zetten.
    Na de voeding rechtop houden.
    Nutriton door de voeding.
    Friso comfort= dit werkte bij ons niet ivm KMA.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volgens mij zijn er heel veel van dit soort 'gebruikerservaringen' topics, maar ze zakken natuurlijk altijd weer weg :). Plus dat het per kindje verschilt wat werkt.

Maar goed, hier, vanaf 2 maanden oud
    Nexium (eerst 7,5 mg, nu 3 mg, 's ochtends)
    Motilium (eerst 4 keer per dag 1,5 ml, nu 's avonds 1 keer 1,5 ml)

Verder geen schuin bed, rechtop houden na voeding, ingedikte voeding (want borstvoeding)...medicijnen hielden en houden alles onder controle

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Hier vanaf 5 weken:

- bed schuin
    - lang rechtophouden
    - voeding ingedikt met nutriton.

Helaas hielp dit niet voldoende dus vanaf 7 weken:

- zantac: 2 keer daags 1,2 ml (bijna 5 kg)

- motillium: 3 keer daags 1.5 ml (nu aan het afbouwen omdat ik het idee heb dat ze er meer last van heeft dan dat het helpt,veel lucht en krampen)

Lactulose:1 keer per dag 6 ml,omdat ze door de nutriton anders verstopt raakt.

4. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    Hier vanaf 2 weken;
    Nutriton, bedje schuin, rechtop houden en veel in draagzak.

Vanaf 4 weken; zantac ( 2 x 1,5 ml)en mottilium ( 3x 1,5 ml)

Vanaf 6 weken: nexium(5 mg )en motilium ( 3 x 1,5 ml) en begonnen met nutramigan.

Verder:Chiropractor en osteopaat.

Vandaag weer contact met de huisarts aangezien de klachten weer erger worden. Denk dat ik de nexium moet ophogen ( heb ik stiekem al gedaan). Klachten zijn tot op heden nooit helemaal weggeweest alleen onder controle ( minder huilen en iets beter slapen)
    Volgens mij heeft ze nu ook veel last van kram jee van de nexium :(.

Iemand toevallig ervaring met Gaviscon baby? Dit zou een laagje leggen over de maaginhoud waardoor de melk en het zuur niet meer zo makkelijk terug kunnen stromen. In België wordt di veel gebruikt maar in nederland lees ik het eigenlijk nooit.

Gr. Jitske

5. fafje

fafje Niet meer actief

`vanaf 4 weken last en vanaf 5 weken medicijnen:

zantac: 2X 1,5ml

motilium: 3x 2ml

-fietsen met beentjes
    -lang rechtop dragen/houden na voeding
    -goed laten boeren tussendoor

Nutriton veroorzaakte hier WEL krampjes dus mee gestopt na 2/3 dgn

vanaf 4,5 mnd kreeg hij buikkrampne van de motilium (bleek later..had het dus niet meer nodig) ik ben direct gestopt, met zantac nog eventjes doorgegaan (zantac 2x1ml) tot en met 6 mnd daarna nooit meer zuur

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat ik ervan weet werkt dat voor geen ene meter....hier kregen wij eerst Antagel voorgeschreven van de HA en dat is vergelijkbaar (vrij verkrijgbaar ook) maar de KA zei ook, echt een paardenmiddel, bij een kindje dat echt last heeft van reflux doet het helemaal niets.

7. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    Hallo Eylem,

Bedankt voor je reactie! dan hoef ik er verder ook niet meer over na te denken. heb vanochtend nog ff contact gehad met de KA en gaan de nexium nu ophogen naar 10 mg. had ik stiekem al gedaan en het lijkt weer ietsjes beter te gaan.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Heb ik tussendoor wel een vraagje. Heeft er iemand ervaring met de voeding Emfamil AR?
    Als mijn zoontje geen KMA blijkt te hebben wil ik graag over op die voeding. Dan kan ik wellicht de nexium minderen omdat hij enkel nog last heeft van het opspugen van het extreem dunne neocate.

9. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hier:

Nexium 10 mg tussen derde en vierde fles (op recept)
    Motilium 1,5 ml voor elke voeding (op recept)
    2 schepjes nutriton door de voeding
    Nutramigen ivm met werking van de darmpjes (op recept)

Verder veel rust en regelmaat. Toen hij kon duimen is veel spanning en ontevreden bij mijn jongste mannetje weggenomen doordat hij zichzelf kon troosten. Fysio en logopedie heeft hier ook goed geholpen al was het maar voor herkenning en een luisterend oor en natuurlijks tips.

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier de.volgende medicijnen gebruikt
    Motilium, kreeg ze kramp van
    Zantac
    Lactulose
    Importal
    Losec, kreeg ze diarree van
    Erythrocine.

Dochter met reflux maar spuugde niet, had dalingen in hartslag en saturatie.

Bed scheef, rechtop houden.

Bellen blazen
    Hikken
    Kokken
    Weg slikken
    Hiep geluiden
    Onrust dus ook inbakeren
    Krijsen
    Slecht slapen, alleen op de ARM en wiebelen
    Slecht eten

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Oja en ook nog kma, Nutriton om te verdikken, speciale houding om te drinken, difrax fles.

12. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    hier vanaf 3 weken pas vanaf 2,5 maand erkenning en hulp
    klachten,
    kokhalzen
    hikken
    bellen blazen
    weg slikken
    raspende ademhaling
    na 45 minuten gillend wakker worden
    slecht inslapen

zelf gedaan:
    bed schuin
    inbakeren
    rechtop houden na voeding
    nutriton (werd het alleen maar erger van)

toen:
    via KA 5 mg nexium

daarna:
    nexium 10 mg + neocate ivm vermoeden koemelk allergie
    + forlax vanwege de verstoppig door de nexium

uiteraard ook rust, ritme en regelmaat.

13. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

de symptomen die ze had

* spugen (maar niet overdreven veel)
    * herkauwen
    * slijm met witte spikkels opgeven
    * verslikken
    * blauw aanlopen
    * daling hartslag

medicijnen

* zantac (werkte niet, ging ze alleen maar meer van spugen)

Verdere oplossingen

* alles waar ze lag schuin gezet
    * half uurtje na het voeden rechtop houden
    * extra rust geven

Nu is het een heeeeeel stuk verbeterd!

15. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

2x dgs 1 ml Zantac. Werkt goed! Laatste 3 dagen weer onrustiger, ff aankijken. Verder 1 x dgs 5 ml Lactulose. Neocate ivm verdenking KMA, 150/5 ingedikt met 1 1/2 schepje Nutriton.

Wiegje scheef, lang rechtop, inbakeren en rust/ritme.
    Na een zkh opname van een week ging het een stuk beter, maar nu 3 weken later valt het weer tegen...

17. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

met 4 weken opgenomen ivm stoppen met eten, slokdarm was al geirriteerd geraakt.

Nu alles schuin,
    inbakeren (hierdoor slaapjes van ca 5 kwartier, soms een uitschieter na 2 uur en avond/nacht gaat erg goed),
    De RR-en, waarbij wel soms rekken tot voeding, maar wel veel dezelfde handelingen op een dag,
    half uur omhoog na voeding
    osteopaat (is hij rustiger van geworden)
    Nog 7 kleine voedingen, 6 x op dag en 1 nacht. Verschillen meningen over of dit helpt. Voor nu lekker omdat hij niet super slaapt op de dag, zodat ik niet te lang hoef te rekken.

Verder 2 maal daags 1 ml Zantac, merk verschil, hij kijkt minder zuur
    4 maal daags 1,25 ml Motillium. Hoor hem nog veel wegslikken en levert tijdens de voeding kramp op. Weet niet of dit dus goed werkt.

Met 6 weken over op nutrilon pepti ivm mogelijk KMA. Hij is hierdoor nog rustiger geworden en oogt ontspannen.
    Wij dikken in met nutriton, 120/4 met 1 schepje nutriton.

O ja, en sinds een paar dagen de speciale voedhouding van Siepie waardoor de voedingen hier weer relaxed lopen.

Deel Deze Pagina