Ik heb al eerder een topic geplaatst over het niet poepen van mn kleine meisje... we hebben overleg gehad met de ha en het cb en zijn sinds 2,5 week overgestapt op de Omneo voeding. Had niet het gewenste effect, dus sinds 1,5 week lactulose erbij (voorgeschreven door de ha). Ze hadden gezegd dat het "een paar dagen" kon duren voor het ging werken, maar ik merk na 10 dagen nog steeds geen verbetering! We proberen nu echt 'every trick in the book' : 10 cc water bij de flessen, extra water tussendoor geven, druppeltje zonnebloemolie erbij... maar het komt er uiteindelijk steeds weer op neer dat ik het na 4 dagen te zielig begin te vinden en een klein stukje zeep inbreng. Dat verhelpt de verstopping wel (al gaat het nog niet makkelijk), maar dan begint het hele liedje weer van voren af aan... Als ze ontlasting heeft is het groen van kleur en ruikt het erg sterk... volgens mij ook een teken dat er iets niet helemaal goed zit! Eergisteren weer op het cb geweest; de arts daar denkt eventueel aan kma, maar raadt ons nog niet aan over te stappen op de pepti omdat ze behalve het poepen geen andere symptomen heeft (ze groeit prima en heeft geen uitslag of eczeem). Ik heb zelf wel allerlei allergieen, dus ik begin zelf steeds meer te denken dat het inderdaad iets allergisch is... Wat zouden jullie doen? Het advies van het cb opvolgen en het nog een paar weken aankijken of toch maar weer terug naar de ha? Ik weet t ff niet meer...
Hoi, misschien dat je een bezoekje aan de osteopaat kunt proberen? Als je toch van alles aan het proberen bent, Nee, maar serieus... hier heeft Thirza ook behandeling op haar darmpjes en maagje gehad en dat heeft geweldig geholpen. Was hier niet vanwege verstopping, maar vanwege het vele spugen (onderdeel van kiss-syndroom), maar ik hoor om me heen ook goede verhalen mbt verstopping. Overigens zou het dan nog steeds KMA kunnen zijn, maar een goede osteopaat (www.osteopathie.nl) kan je ook daar over adviseren, wat je zou moeten doen aan overleg dan ook met CB en KA.
Ik heb er zelf geen verstand van of ervaring mee. Maar als je zelf denkt aan kma.. Is het dan geen idee om over te stappen naar hypo-allergene voeding. Dat is wat lichter verteerbaar dan andere voeding (ik weet trouwens niet wat omneo is hoor..).
Halloo, Ik heb precies hetzelfde meegemaakt,het is erg vervelelend groene ontlasting en steving wat er eens is een keer na 4 dagen uitkomt,ik moest haar zelfs helpen door de beentjes omhoog te houden zodat ze meer kracht kan zetten. Ik gaf haar echt gewoon sinasappelsap biologische van de albert en toen heeft ze er wat diaree van gekregen maar voor mij gevoel kwam echt alles eruit wat vast zat ofzo. Ik moet wel zeggen dat het rond de 6 maanden weg is gegaan al moet ik toch altijd opletten met banaan. succes ik weet hoe je je voelt ik maakte mijn zelf zo zorgen dat ik toch een verwijskaart heb gevraagd od haar darmen wel o.k waren.
Hier hetzelfde gehad lactulose werkt niet en omneo ook niet. Wij hebben er op gestaan dat wij naar de kinderarts mochten en die ons verder ging helpen. Wij hebben een hele goeie kinderarts en die heeft ons super geholpen. Wij zijn (na alle soorten voedingen geprobeerd te hebben) overgestapt op hypoallergeen met nutriton erin. Gelijk de eerste dag een geweldige poepluier daarna weer minder vaak poepen maar na 3,5 week hadden wij een heel ander kind hij poepte elke dag had geen last ervan en was weer vrolijk. Aaron had veel last als hij niet kon poepen en huilde 2 tot 5 uur op een dag nu nog geen eens 1 uurtje. Zijn poep was trouwens helemaal niet dik of iets maar op de of andere manier kwam het niet. De poep gaat ook harder stinken naar mate het langer in de darmen zit aaron stonk soms na 7 dagen geen poep naar een volwassen vent x3 haha. Suc-6 met je meisje en als je het niet vertrouwd vraag door naar een kinderarts die weten echt veel meer.
hier ook een kindje gehad met dezelfde problemen. alles geprobeerd (zelfs een hele week pruimen gegeven) lactulose werkt alleen als je er ook echt genoeg van geeft. als je net te weinig geeft, dan doet het niks. wat hier ook goed hielp was om de dag een clisma. (ook via de ha) na een paar dgn die klisma gegeven te hebben ging het al een stuk beter. succes
Hier had bij Fenja de osteopaat echt geweldig geholpen. Fenja had altijd hele harde ontlasting en het kwam bijna niet. Naar osteopaat geweest en na 1 behandeling had ze savonds zachte ontlasting en dit is zo gebleven!
@revolucia: hoeveel lactulose krijgt ze? Hier ook lactulose gebruikt tweemaal daags drie ml. Na een paar sagen werkte het. Nu poept ze zonder lactulose tweemaal per dag.dit is sinds een week ofzo. Het ljjkt wel of de darmen nu pas goed werken. Misschien komt dat bij jouw meisje ook binnenkort?
Wij hebben er ook maanden last van gehad. Idd alle trucjes geprobeerd en de ene keer hielpen ze wel en de andere keren weer niet. Ze poepte 2 hooguit 3x per week, veel en pijnlijke krampen, persen maar er kwam dan niets. Slapen ging dan niet dus inbakeren...kortom erg moeilijk allemaal. En toch elke keer na gemiddeld 2 weken lukte het haar dat het eventjes goed ging, alsof de darmen letterlijk die tijd nodig hebben om te ontwikkelen en aan te passen. En dan begon het weer en nu ook elke keer weer omdat ze verandering in voeding heeft. Maar...ze is nu 6 maanden en we merken dat ze minder moeite en pijn heeft en ook dat de darmen het nu sneller aan kunnen, dus geen 2 weken meer maar een aantal dagen. En cb adviseerde mij (nu weer met de veranderingen van voeding) gewoon lactulose te gebruiken en er niet te voorzichtig in te zijn want het kon absoluut geen kwaad (ik ben dan bang dat het de darmen lui maakt)!!! Ik hoop dat jullie kleine het ook zelf weer weet op te pakken namate ze ouder wordt!! Heel veel succes en sterkte!
hier heeft mijn kleintje ook moeite met poepen en ben nu begonnen met roosvice laxo. Missschien is dat ook nog iets? Maar denk het niet omdat je ook al lactulose gebruikt. suc6