broertje wordt lastig gevallen op Twitter

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluisjee, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    He meiden ,

Pff kreeg net een vervelend berichtje van mijn broertje. Hij zit dus veel op Twitter en Facebook.
    Er is vorig jaar al iemand geweest die nare foto's van hem neerzetten van vuile home pijp me etc. Heel naar.

Mijn broertje is homo , bijna 19 en wordt eigenlijk niet gepest op dit pesterijtje na.
    Tot gister dan....

Ze hebben op twitter een foto neergezet en zijn telefoonnummer met het verhaal dat hij een gehandicapt meisje heeft verkracht :(
    Dit is echt echt niet zo natuurlijk en daarbij is die homo.

Het lijkt er op dat het dus van voor af aan weer is begonnen en ik vind het heel erg sneu voor hem. Hij heeft een nieuw nummer aangevraagd omdat die allemaal dreig smsjes en telefoontjes kreeg en zijn twitter en facebook wordt belaagd.

Hij gaat vandaag aangifte doen omdat dit moet stoppen. En dan komen ze er hopelijk achter wie dit heb gedaan.

Maar dat arme jong belt mij dus huilend over ze toeren op , mijn ouders zijn op vakantie en hij is alleen met zijn vriendje thuis maar hij is doods bang dat er mensen naar zijn huis komen. Echt sneu.
    Gelukkig komen mijn stiefvader en moeder vandaag thuis.

2. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Jeetje wat vervelend en eng ook, straks word hij in elkaar geslagen, of erger, omdat er mensen zijn die het geloven. Weet hij wie het doet? Ik hoop dat de politie iets voor hem gaat doen, want dit is echt belachelijk!!!

3. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Das wel erg ja. Goed dat ie aangifte gaat doen. Mocht ie de boel niet vertrouwen daarna, gelijk de politie bellen..

Mafkezen lopen er toch rond op de wereld he..

4. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    O wat erg... :(
    Sterkte met zijn allen, dit is echt te triest voor woorden.

5. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Heel vervelend maar waarom gaat hij niet van de social media af? Om eventueel een nieuw account te openen en deze af te schermen?

6. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Jeetje, wat ongelooflijk! Gelukkig kan de politie tegenwoordig veel achterhalen aan de hand van twitter- en facebookaccounts.

Dat het toch nog steeds niet geaccepteerd wordt in deze maatschappij van 2013, echt absurd..

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Meteen actie ondernemen!!

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Zijn profiel is afgeschermd !! maar ze hebben gewoon een foto op twitter neergezet met een vreselijk verhaal.
    Hij kreeg dit weer viavia te zien zeg maar.

Het is niet normaal tegenwoordig nee , elke keer wat sinds hij een vriendje heeft.
    Ik bedoel waar is dit voor nodig en je krijgt ook nog een rare naam.

We hebben wel een vermoeden wie het is , maar zeker weten we het niet. Het is wel iemand ''dichtbij'' want hij heeft dus een nieuw nummer vorig jaar genomen en bijna niemand heeft die. En zijn telefoonnummer stond er ook bij.

En ja vandaag heeft die om 15.30 een afspraak bij de politie. Ik hoop dat ze wat kunnen doen.

9. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Oh zie al datie aangifte gaat doen haha

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    En waarom hij niet van twitter af gaat of andere social media ?
    Om dat het een jongere is al zijn vrienden zitten er op etc. ?
    Maar zijn profielen zijn sinds vorig jaar dus wel afgeschermd etc.

11. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Wat vreselijk.... ooh ik word zo pissig van dit soort dingen.
    Ik hoop dat de politie de hufter(s) pakt!
    Wat ontzettend triest zeg..
    Sterkte voor je broertje, en jullie natuurlijk.

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dat is wel heel erg omgekeerde wereld toch? Hij is niet degene die zich moet aanpassen vind ik eigenlijk.

TS, goed dat hij aangifte gaat doen, maar ZO stom dat het nodig is omdat een paar galbakken zich beter voelen dan een ander! Ik vind het echt bizar dat homoseksualiteit blijkbaar nog steeds zo'n grote issue is. We leven in 2013..

13. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Snap ik maar als hij dusdanig van slag is kan hij misschien beter tijdelijk even geen profielen hebben.

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ja het is ook triest en ze weten niet wat ze bij mijn broertje aanrichten.
    Hij is gewoon bang in zijn eigen huis.

En waarom ? Omdat hij Homo is ?
    Ik dacht dat het toch wel een beetje geacepteerd werd anno 2013 maar nee hoor.
    Ik kan me namelijk geen andere reden voorstellen dat ze dit doen.

15. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Vind ik niet het gaan om zelfbescherming. Blijkbaar is het nodig om er even afstand van te doen. Je kunt wel vinden dat ze dat niet moeten doen maar daarmee stopt het niet en het maakt je niet gelukkiger om de berichten te blijven zien/lezen.

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb trouwens weleens in mijn omgeving gezien hoe er wordt omgegaan met een aangifte vanwege laster, diegene werd opgespoord, kreeg een boete en werkstraf. Ik hoop dat ze het dan wel uit hun hoofd laten maar vind het eigenlijk te mild voor zulke beschuldigingen. Heeft hij screenshots gemaakt? (misschien overheen gelezen hoor..) Zou ik wel doen om mee te nemen naar de aangifte.

Alleen omdat hij homo is, jeetje.. Ik heb zelf veel homo's en een paar transseksuelen in mijn vriendengroep en als ik zie hoe moeilijk ze het al hebben gehad qua zelfacceptatie e.d, snap ik serieus niet hoe andere mensen dat nog even wat erger willen maken..

@babsie: Nou ja, ik vind dat je dan juist laat zien dat ze gewonnen hebben en dat je jezelf dus weg gaat steken om maar niet gepest te worden. Vind ik een verkeerde boodschap afgeven aan de pesters.

17. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Jeetje wat erg dat mensen dit zomaar doen! Ik zou denk ik wel mijn foto's van mijn profielen afhalen, zodat ze me niet als persoon zouden herkennen als ik over straat moest en daar dan in de plaats iets anders neerzetten... Maar mijn profielen zou ik wel houden.

Sterkte in ieder geval!

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jeetje wat erg, kan daar zo verdrietig van worden.. Heel veel sterkte, hoop dat ze de dader snel vinden en aanpakken.. :(

19. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Wat een nare mensen lopen er toch rond bah bah bah!!! Goed dat hij aangifte gaat doen!

20. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Wat erg :( en heeeeel bizar dat er dus blijkbaar mensen zijn die de homosexualiteit van je broertje ZO erg vinden dat ze hem op deze manier treiteren. Zegt gelukkig meer over die persoon dan over je broertje..
    Ik zit zelf niet op twitter maar kun je daar net als op FB geen melding van maken ook? Het leed is al geschied maar je wilt natuurlijk niet dat dat erop blijft staan..
    Sterkte voor hem!

Deel Deze Pagina