Iemand tips? Mijn dochter is nu ruim 6 weken. Ze krijgt om 7:00/11:00/15:00/19:00/23:00 een fles van 150+5 voeding. Nu moet ik haar om 23:00 wakker maken voor haar fles. Als ik haar laat slapen, slaapt ze tot 3 uur. Hoe kan ik die lange ruk slapen naar 23:00 krijgen?
Hier hielp het bij de 1e gewoon om de fles om 23u te blijven geven. Ik maakte hem hier overigens niet wakker voor, ik pakte hem gewoon al slapende uit zijn bedje en gaf hem de fles, hij sliep gewoon verder dan. Onze 1e maakte inderdaad ook in eerste instantie de langere ruk (maar dan tot 1.30/2u) na de fles van 19u (de 2e doet dat trouwens hetzelfde overigens ook). Ik gaf de fles van 23u in het begin trouwens vaak niet, omdat ik blij was wanneer hij sliep en ik zelf vroeg naar bed ging (nu idem dito). Dus die ben ik pas vanaf een week of 8 consequent gaan geven.
Hoe zwaar is jouw kindje? Mijn zoontje zit met ruim 8 weken nog op flesjes van 120/4. Grotere flessen lijkt me al zo veel... Hij is ruim 4 kilo.
hier is de voeding van 23:00 uur ook slapend. maak haar er dus ook niet wakker voor. Slaapt je kindje daarna hele nacht of komt snachts ook weer? Het is wel veel voor kindje zo een jong kindje, maar zie nu dat bij geboorte al 4 kilo was, dus zal dan nu wel op gewicht zitten dat deze hoeveelheid voeding mag.
Als ik haar om 23:00 wakker maak voor een fles komt ze rond 4:30 weer. Ze krijgt dan veel water met een schepje voeding. Ze slaapt dus na de voeding van 19:00 langer dan na de voeding van 23:00. Ze woog 2 weken geleden 4,9 kilo. Nu weet ik het niet precies. Dit aantal ml voeding is op advies van het bureau.