Hoi Door een ander topic ben ik wel nieuwsgierig geworden naar jullie badritueeltjes. Hoe vaak, wanneer, hoe in het badje? Anne gaat 2 a 3 keer per week in bad. Meestal bij papa in het grote bad. 's avonds door de week, voor de laatste voeding, en op zaterdag of zondagochtend. Dat vind ik wel heel handig, hoef ik niet in mn eentje met het badje te klooien en te sjouwen, en vader en dochter hebben ook wat quality time samen - samen zwemmen vinden ze heerlijk allebei. Ik geef en pak haar dan weer aan. De andere dagen was ik haar met een zwitsal washandje, na de eerste ochtendvoeding bij het aankleden. Dan krijgt ze ook haar vitamine D en K druppeltjes. Alleen het aankleden vind ze meestal niet zo leuk, maar dat gaat steeds beter. Vaak smeer ik haar lekker in met Iedere dag olie,die is lekker warm en vind ze heerlijk. Gebruik ook de billencreme en het welterustenbadje van Weleda. Gisteren was het 4 dagen geleden dat ze in bad was geweest, en papa was niet in de buurt dus toen heb ik haar zelf in badje gedaan. Morgen gaan ze weer lekker samen in bad.
in het begin deed ik haar elke dag toen om de dag en nu van d ehuisarts mag ik nog maar 1x per week vanwegen een zeer droog huidje. ze vind het bad nu ook ineens niet meer leuk en toen ze elke dag ging vond ze het heerlijk. ik vind het wel jammer dat ze nu niet meer zovaak mag want vind het erg leuk om te doen. de andere dagen wa sik haar smorgens met water of zwitzal washandjes en smeer ik haar huidje in met zalf
1x in de week ivm eczeem (Alleen als ze echt te vies is, door bijvoorbeeld overgeven of diaree dan gaat ze gewoon het badje in hoor) andere dagen hier ook het zwitsal washandje
In het begin iedere dag. Maar nu om de dag. De ene dag lekker in bad, de andere dag was ik haar even met een teiltje water en een washandje. Wel smeer ik haar iedere dag in met bodylotion van Zarqua (érg goed, van de tuinen.. ruikt heerlijk!).. Als ze in bad gaat, neem ik er wel altijd lekker de tijd voor!
meestal zo om de dag of 2 dagen in de avond. Ik maak er altijd een klein feestje van, zorg dat alles klaar staat, cdtje aan, zijn sterrenhemel staat aan en gebruik de zwitsal met de lavendel. Het uit en aankleden probeer ik het ook zo leuk mogelijk te maken, zodat hij het niet als vervelend gaat beschouwen, en tot nu toe gaat dat erg goed. Na het badderen lekker in smeren met olie vind hij heerlijk en dan lekker pyama en badjasje aan.
Tijn gaat meestal om de dag in bad. Soms zitten er ook wel eens twee dagen tussen hoor! Hij gaat altijd in bad voor hij naar bedje gaat, om een uur of 16.30 dus. dan doet mijn man hem in bad, daarna pak ik hem aan en droog hem af. Ik masseer zijn lijfje met masageolie en trek hem zijn pyama en slaapzak aan. ondertussen heeft papa het flesje gemaakt en dan kan hij lekker naar bedje. We gebruiken welterusten badschuim en olie van natusan. Heerlijk spul. Tijn vind het badje geweldig, vooral nu met zijn eendjes!
nu in de winter lekker om de dag en straks in de zomer weer elke dag ze is dol op in bad zitten dus vandaar
3 tot 4x per week... papa doet ze meestal savonds tegelijk in bad en als hij geen tijd heeft doe ik het sochtends ook weer gelijktijdig.
elke dag.. maar gewoon om een vast ritueel van het slapen al te maken.. dus 's avonds lekker in bad 2 tot 3 keer per week masseer ik hem lekker in met olie, pyamaatje aan flesje en dan lekker slapen. We doen er niet elke dag sop in voor zijn huidje meestal gewoon lekker warm water. Jesse heeft ook last van krampjes dus een warm badje is ook lekker ontspannend voor hem
Omdat ons meisje een gevoelig huidje heeft, gaat ze meestal maar om de dag in bad, andere dagen gewoon met een waslapje.
Devon gaat iedere dag in bad, voor het slapen gaan. Vind ie echt overheerlijk, ze worden dan ook een beetje rozig en slapen dan gemakkelijker in.
Ik lees een aantal keer dat kindjes 1 keer per week in bad gaan vanwege eczeem en dan verder gewassen worden met Zwitsal Washandjes? Mijn zoontje heeft ook eczeem, maar ik mag geen producten met parfum gebruiken en dat zit dus wel in die washandjes...
@sassie: ja, dat snap ik dus ook niet helemaal haha. Ik doen jesper ook 1 keer in de week in bad en gebruik verder ook alleen maar neutral producten. Dus ook geen zwitsalwashandjes.
Ted gaat ongeveer 2 x per week, hij is echt een boefje. Omdat zijn mama een erg gevoelige huid heeft, krijgt hij helemaal geen geparfumeerde producten.
Om de dag, geen vast tijdstip. Nooit voor zijn laatste voeding, omdat hij alles bij elkaar krijst zodra hij UIT bad moet, en de oudste dan al lang ligt te slapen.
ik gebruik meestal ook gewoon alleen water op een washandje en dus ook geen zeep. soms als ze weinig last heeft van haar eczeem gebruik ik een zwitzal washandje. als ze in bad gaat doe ik veel badolie in bad van neutral en naderhand ook insmeren met masageolie zonder der eerst af te drogen en dep haar hierna pas droog. inderdaad zwitzal is niet zo goed voor der huidje
Wij douchen samen. Sinds kort zit Jarissa in haar badje dat op de douchevloer staat. Lekker de stralen over mij en haar heen. Wij vermaken ons prima! Meestal 2 a 3 keer per week. Diarree en overgeven daar gelaten.
Hier om de dag en een enkele keer nog extra. Jaime vindt het heerlijk om in bad te gaan! Ze heeft diverse speeltjes die ook allemaal in het bad moeten. Ze baddert ongeveer een 20-30 minuut, dan is het ook echt een enorme rozijn..haha. Als we beneden zitten en ik zeg ga je in bad. Wijst ze naar boven en zegt ze bad bad. Soms doet ze dit ook uit haarzelf als het niet de badderdag is...hahah. Hier gaat meestal Sebamed in het water of anders Zwitsal of babyrituals. Tijd hier altijd na het avondeten, daarna krijgt ze haar fles en gaat ze slapen.
Hier doen we er elke dag 1 in bad. De ene dag de ene en de volgende dag de andere. Zo hebben we toch een vast ritme . En hebben we gewoon rustig de tijd om te badderen en te keuvelen tijdens het aankleden, en hoeven we niet eerst de ene en dan snel de ander erachter aan omdat er zo gevoed moet worden.