Langer dan 10 min in het zwembad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Denise787, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Hoi,

Wij willen 5 augustus gaan zwemmen met een vriend en vriendin die ook een baby hebben.

Maar het cb zegt tegen me, dat ik niet langer dan 10 minuten met hem in het verwarmde pierenbadje mag, omdat hij dan erg af kan koelen.

Is dat zo?
    Of mag hij er wel wat langer in zitten?

2. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik ben afgelopen week met mijn kleintje geweest. Die is nu 2 maanden. Hij had het inderdaad na 10 minuten erg koud begon helemaal te bibberen. In het pierebadje misschien iets langer maar na een kwartier zal die van jou het ook wel gehad hebben.

Ik mocht wel de kinderwagen mee het bad in nemen dus daarna kon ie gewoon lekker slapen.

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    dat vindt ik wel heel erg overdreven...Kijk gewoon naar je kinje...Heeft hij kippevel, blauwe lippen/handjes? Dan is het tijd om eruit te gaan...voor hetzelfde geld is dat bij Lyano pas na 20 minuten...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben een neopreen badpakje, een soort babywetsuit, zo blijft haar romp heerlijk warm en kan ze een stuk langer in het water zonder af te koelen. Was wel handig op vakantie ook, want het water was daar nogal fris.
    Het ligt denk ik wel aan de watertemperatuur hoe lang ze er in kunnen. Vaak gaan ze snel genoeg gillen als ze het zat zijn of koud krijgen. Ze koelen natuurlijk wel wat sneller af met die kleine lijfjes dan wij.

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik had Alyna gisteren in een badje in de tuin gedaan (samen met mij ;) ) en die was het na een halfuur nog niet zat! :)

Zag ook totaal geen tekenen dat ze het koud had ofzo...

Maar heb haar er na dat halfuur wel uit gehaald hoor ;)

Misschien morgen nog eens, als het weer zo warm wordt...Ook wel lekker voor mama! :)

6. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    waar je goed op moet letten is of je kindje erg sloom wordt. Dit is vaak een teken van onderkoeling.. blauw worden is dan vaak al een stapje verder!
    Ikzelf zit met mijn dochtertje op babyzwemmen, half uurtje per week.. maar dat water is 2 graden warmer dan het gewone zwembad!

7. vlademira

vlademira Niet meer actief

ik ben ook wezen zwemmen met onze zoon maar duie had helemaal nergens last van zijn naar centerparcs geweest maar daar binnen is het dan ook erg warm

8. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Wij zijn ook wezen zwemmen met de kleintjes.. eerst in het pierebadje en daarna in een iets dieper kinderbadje.
    Ze zijn daarna mee geweest in het bubbelbad en hebben echt heel lang volgehouden.
    Was zeker een succes

9. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Oke, bedankt voor de reactie's :)

Zal er zeker allemaal op letten, mocht hij het niet meer leuk vinden, haal ik hem er gewoon uit ;)

We zien het wel hoelang hij het leuk vind, en in het water wil blijven, een leuke dag word het dan toch :)

Groetjes Denise

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Jah met zon instelling gingen wij ook hoor , we hadden verwacht dat de beebjes het na een korte tijd wel voor gezien hielden maar we hebben toch zeker nog een half uur (als het niet langer is) in het bubbelbad gebivakeerd :)

Heel veel plezier!

11. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Dank je! :D

Zal zeker leuk worden! ;)

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Toen Jesse vier maand was, zijn we naar Center Parcs geweest. We gingen elke dag met hem naar het zwembad, het pierebadje vonden wijzelf niet fijn, omdat we zelf koud werden. Dus gingen we meestal in de hot whirlpools, die vond hij (en wij) heerlijk!
    Toch was hij na een half uurtje gewoon doodmoe en gingen we altijd weer weg. En slapen daarna! ;)

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    gewoon zorgen dat je een lekkere dikke doek of badcape mee hebt om hem na het zwemmen lekker in te rollen, dan is ie ook zo weer warm

14. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Wij zijn vandaag naar het zwembad geweest. Zo'n 29 graden en dat hield ze een half uurtje vol, toen werd ze jengelig. Maar ze was ook moe (tijd voor haar slaapje). Was toch even leuk!

15. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik vroeg me nog een ding af,

daar waar we gaan zwemmen hebben ze ook bubbelbaden waar je voor moet betalen, daar ga ik dan vaak ik (kruidenbad is dat), maar mag hij daar ook in, of is dat dan weer echt te warm?

Deel Deze Pagina