draagzak/draagdoek in dit weertje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mie, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    De titel zegt het eigenlijk al: gebruiken jullie je draagzak/draagdoek in dit weer? Ik heb een mei-tai die ik gebruik voor lange afstanden, een tricotslen die ik bijna niet meer gebruik omdat ik hem nu niet meer handig vind (eerste drie maand wel heel veel gebruikt) en een babybjorn voor korte afstanden (beetje een miskoop maar vriendlief gebruikt hem graag). Gelijk waar ik hem insteek zweet hij enorm en heeft mijn zoontje heel erg warm. Ik kleed hem nochtans niet zo warm denk ik. Gewoon een rompertje, een licht shortje, een tshirt en een zonnehoedje. Hoe doen jullie dit met zo'n weer of dragen jullie helemaal niet? Ik vind dragen zoooo geweldig dat ik het jammer zou vinden als ik nu niet zou kunnen dragen.

2. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken nooit de kinderwagen (dragen altijd in geweven doek of manduca), maar met dit weer pak ik toch liever de kinderwagen. Eigenlijk zodra de temp boven de 25 graden komt draag ik niet graag meer. Maar als je wilt dragen, is alleen een rompertje en hoedje meer dan genoeg. Tricot-slen zou ik sowieso niet gebruiken met dit weer, die doek is veel te warm.

Ja, jullie gaan beiden zweten, maar als je ervoor zorgt dat je zoontje genoeg drinkt, is dat opzich geen probleem. Zolang hij het prettig vindt, kun je het gewoon blijven doen. Maar boven de 30 graden wordt het wel afgeraden ivm kans op oververhitting.

Ik zou met hoge temperaturen trouwens alleen hele kleine stukjes dragen en geen wandelingen van uren gaan maken...

Oja, en draag je op je buik of rug? Ik vind rugdragen met dit weer veel beter te doen...

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik draag met deze temperaturen gewoon door hoor...
    In de bondolino vind ik het iig prima te doen!
    Hij gaat zeker 4x per dag in de drager mee uit met de honden + af en toe naar de winkel als ik geen zin heb in de wandelwagen...

Niet meer dan een rompertje aandoen en een petje op, that's it...
    Natuurlijk zweet je wel, maar we hebben er beide geen last van!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Toen ons meisje 2 maanden was zijn we op een lekker warme vakantie geweest met dr, temp dik in de 30. We hebben toen ook gewoon gedragen. Ik heb een calin bleu, een echt dunne doek, en dan deed ik een gastendoekje/handdoekje tussen haar en mijn buik in, dat scheelt tegen 't ergste zweten en plakken. Verder deed ik haar dan vaak alleen in haar romper in de doek. En inderdaad een petje op tegen de zon.

5. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Mhhh... misschien neem ik vandaag toch de kinderwagen mee. Ben namelijk wel wat bang voor oververhitting... Grrr... ik haat dat onhandig ding van een kinderwagen haha. Nuja, beter dat dan een kleintje dat zich niet lekker voelt door de warmte en niets kan zeggen... Zijn er nog mama's die wel blijven dragen in dit weer?

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik neem mijn meisje nu 's avonds nog mee in de tricot slen. Wel alleen in een romper met spaghetti bandjes. Dan is het natuurlijk wel wat afgekoeld al. Ik ben aan het sparen voor een zomerdoek zodat ik van de zomer gewoon door kan dragen. Wij hebben het ook alletwee erg warm, maar het dragen is zo heerlijk en inderdaad, ik vind de kinderwagen ook vaak een onding.

Zomerdraagdoek | Dragen enzo - draagdoeken en meer daar zou je kunnen kijken voor een zomerdraagdoek.

groetjes

7. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Bedenk wel dat een Calin Blue wel lastiger is om te knopen, juist omdat hij zo dun is. Als je nog niet gewend bent om met een geweven doek te knopen (is toch wel anders dan met een rekbare doek), dan zou ik voor een doek met linnen gaan. Liefst eentje die al ingedragen is, zodat hij al lekker zacht en soepel is...

8. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Deze middag geprobeerd te dragen in het bos en dit is het resultaat:

- mei-tai vond hij op de buik echt vééééél te warm. Arme ukje zweette hem bijna dood. Maar snel uitgehaald dus.
    - mei-tai op de rug vond hij goed te doen maar ik merkte na een halfuurtje dat hij weer wat klam ging aanvoelen, wat plakkerig zeg maar en dan dus ook weer uitgehaald.
    - babybjorn, de favoriet van mijn man (grr... hij heeft het zo niet met mijn doeken) moet ik toegeven, ging best. Hij zweette helemaal niet en ik had de indruk dat hij het zelf ook best vond. Geen zweet, geen nat rompertje, ... alleen heb ik het niet zo voor die babybjorn. Mss toch maar eens overwegen om een ergonomische drager te kopen. Vind alleen dat ik dan op den duur wel heel veel draagzakken en draagdoeken heb.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik lees dit wel vaker, maar mijn 1e geweven doek was de CB. Juist omdat ik niet anders gewend was met knopen ging dat prima! Ja, je moet netjes knopen, en ja, het knelt wat sneller als je een rail verkeerd aanspant, maar ik heb er nooit problemen mee ondervonden.

@ Mie; ik denk dat je zoon in de BB het minste zweette omdat je daar bijna geen huidcontact hebt. Met andere ergonomische dragers zal je ws hetzelfde hebben als bij je meitai. Er zijn wel bijvoorbeeld bondolino's in zomer uitvoering maar ik denk dat dat de mei tai weinig ontloopt?

Hier vanmiddag dochter nog in de manduca gedragen, ze was in slaap gevallen in de auto en erg warm, lekker bij papa op de rug geknuffeld tot 't strand. Op 't strand begon ze na een uurtje te bibberen en rillen dus terug door de duinen gewandeld en toen zat ze heerlijk warm in de manduca!

10. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik draag wel gewoon door met deze temperaturen.
    Maar wij hebben een beco carrier en een meisje dat niet heel snel warm is...
    (ze kan bijv. nog maar 5 min. in een 30 graden badje en komt daar dan bibberend uit...)
    In de beco heb je ook wel een stuk stof tussen jezelf en de baby, waardoor ze minder mijn warmte opneemt.
    Ik trek haar wel een dun broekje en shirtje aan tegen de zon
    en natuurlijk een zonnehoedje op.
    Dan loop ik over het algemeen ook niet in de volle zon, dus onder de bomen of in de schaduw.
    Maar zo houden wij het nog wel eventjes vol gelukkig... :D!

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Van het dragen en voeden forum Dragen en Voeden • Bekijk onderwerp - Wat trek je je kindje aan in de draagdoek? :

De draagdoek is als het ware een extra laag kleding. Sommige doeken (tricot) zijn extra warm. Maar bij geweven doeken hangt de temperatuur ook af van het aantal lagen stof dat je om je kindje heen wikkelt.
    Als het bijvoorbeeld winderig is, dan is de gevoelstemperatuur buiten juist weer kouder dan de thermometer aangeeft.

Hieronder een lijstje met een indicatie:
    Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas.
    Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
    Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan
    Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen
    Boven de 20 graden: luchtige kleding
    Boven de 25 graden: enkel een rompertje
    boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek

Als het warm aanvoelt, kies dan een draagwijze waarbij er maar een laag stof over je kindje heengaat, bijvoorbeeld de kangoeroe carry of de rugzak. Als het koud aanvoelt kun je een draagmethode kiezen met meerdere lagen stof, bijvoorbeeld de FWCC of BWCC. Let in alle gevallen goed op je kindje en pas zonodig de kleertjes of draagwijze aan.

Ik zelf draag niet meer met dit weer, op een ommetje om de markt na. Dan liefst in beco en op de rug, maar daar is S nog wat te klein voor. Nu zou ik alleen een romper of niets aandoen en dat vind ik weer niets voor op de markt (dan gaan we eerst met de bakfiets, dus moet ik m daar uitkleden). Liever dus lopend naar de markt (half uurtje) of met de auto - S in de kidnerwagen.

Deel Deze Pagina