baby van 3 maanden gaat in tummy tub staan, help

Discussie in 'Verzorging' gestart door JoycieS, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoycieS

JoycieS Lid

16 feb 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal, de titel zegt het al, mn meisje van 13 weken, gaat op schoot steeds staan, erg grappig maar erg vroeg denk ik.
    Nu krijg ik haar met geen mogenlijkheid in de tummytub omdat ze dan ook steeds gaat staan, iemand tips? ik kan nl geen normaal baby badje kwijt in huis en haar vasthouden onder de douche vind ik nogal eng, ook qua juiste temperatuur... iemand tips????

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik weet niet hoe je het af kan leren.
    maar je hebt badjes die je op kan vouwen/in kan klappen.
    heb ook een klein huis maar zoveel plaats neemt zo'n badje toch niet in?? 2x de maat van de tummy tub.
    ze kunnen niet eeuwig in de tummy tub dus er komt een moment dat ze er niet meer in past of wilt en nog niet kan zitten. dus dan zal je wat moeten. een gewoon badje of meenemen onder de douche.

meenemen onder de douche is even wennen maar niet eng. kindje ook aankleedkussen inzepen en je arm onder haar armpje door doen, achter haar rug langs en d'r andere armpje beet houden.
    je andere arm onder dr kontje of tussen d'r beentjes.
    als je bang bent voor glibberen dan gebruik je een hydrofiel om d'r vast te houden.

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Een flexibath google maar, is echt ideaal! En neemt ingeklapt nog minder ruimte in dan de tummy tub.

4. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, ook een erg klein huis, maar ook een mannetje wat alleen nog maar wilde staan in de Tummy. Een flexibath had ik al dus die gebruik ik nu wat meer. Moet alleen zeggen dat hij hier voornamelijk meegaat onder de douche met manlief. Als jij onder een normale temperatuur doucht kan een baby daar gewoon onder mee hoor, en als het te warm is laten ze het ook wel weten ;).

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan gebruik jetoch gewoon de wasbak ofhet aanrecht, als je huis te klein is voor een bad?

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben rond die leeftijd ook een poos met haar gaan douchen. Zette de wipstoel neer met een douchecape erin, ik gebruik geen zeep, alleen bij vieze billetjes en voor de handjes als 't nodig is. Til mn dochter gewoon op mn arm, zittend zeg maar en je andere arm achter haar langs. En dan lekker douchen. Heb je een thermostaat kraan? 37 graden hou ik meestal aan, en ze vind 't heerlijk. Na 't douchen baby in de wipper, badcape dichtslaan en handdoekje erover om alles toe te dekken. Zelf afdrogen en badjas aan of snel ondergoed aan, baby aankleden op kamertje. Heerlijk beiden klaar!

7. MvanG

MvanG Lid

21 nov 2011
    41
    0
    0
    Thuis mama
  8. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    een badje of een tummytub maakt qua ruimte toch niks uit??

Deel Deze Pagina