Grappig, want bij een naam als Bert zie ik ook niet meteen Bert (en Ernie) van Sesamstraat voor me, noch bij de naam Tommie of een andere, gangbare naam die toevallig óók gebruikt wordt voor een bepaald karakter. Pas bij minder voorkomende namen zoals Iniminie, Ernie of Pino bijvoorbeeld zie ik meteen een bepaald figuur voor me. Zo zie je maar weer dat dat voor iedereen verschilt
Ik heb dat ook niet bij namen zoals Bert, maar wel bij Olivia... En dan hoor ik dat deuntje alweer bijna. Mijn kinderen hebben dat nogal eens gekeken...
Bij Liva mis ik wat (die i inderdaad ), maar Livia vind ik altijd een beetje moeilijk uitspreken (alsof je een ‘hobbel’ over moet oid..), dat zelfde geldt voor Olivia. Ilva vind ik dan vlotter en prettiger uit te spreken. Alleen wel een heel ander soort naam.
Ik vind liva het leukst Bij Livia twijfel ik altijd of de o nu wel of niet er bij hoort . En het spreekt net wat makkelijker uit vind ik. Alsof de naam zóveel langer wordt door die ene 'i' maar toch.... Ik merk dus in de praktijk dat ik Liva prettiger vind klinken dan Livia.