Weet ik veel?!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Cygnet2, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bert van Leeuwen die niet weet wie de 12e apostel van Jezus was..... ongelofelijk. Ik had die man best hoog zitten (ondanks zijn EO verbintenis) maar nu.....

erg

(moest het even kwijt. Nu niet denken dat ik van iemand verwacht dat zij het wel weten maar van Bert als EO coryfee....hij wel!)

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Wat dacht je van een foto van een wasbeer en dan de (meerkeuze!) vraag welk dier dit is...? :$

En ik geloof dat 30 % van de studenten het nog fout had ook. Suffe quiz zeg......

3. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Echt te makkelijke vragen..

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

twaalde apostel van jezus? ehm ik ken er maar weinig. petrus misschien hihi. nee geen kaas van gegeten. maar bert van leeuwen zou het idd wel moeten weten. een wasbeer weet ik gelukkig wel wat dat is. dat is toch zon groen lang ding met een grote bek die in het water zwemt? ( grapjuh!)

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik ken geen enkele apostel, alleen judas maar dat is omdat ik nieuwschierig was van die judas in het liedje van lady gaga

ik weet het dom haha

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    En dat was de 12de:D.

7. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Haha! Dat is dus precies wat ML gister ook zei bij die vraag!! :D

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dubbelzinnige vraag, dus moeilijk om goed antwoord te geven.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe werd de vraag gesteld dan en wat was van Leeuwen's antwoord?

Het antwoord is nl. niet eenduidig:

Judas Iscariot, die Jezus verried, werd in de twaalf apostelen vervangen door Mattias (zie Handelingen 1:20-26). Sommige mensen die de Bijbel onderwijzen zien Mattias als een “ongeldig” lid van de 12 apostelen en geloven dat in zijn plaats de Apostel Paulus God’s keuze was om Judas Iskariot als de twaalfde apostel te vervangen.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat bedoelde ik ja, dubbelzinnige vraag ;)

11. Linda86

Linda86 VIP lid

De vraag was: wie was Fransiscus van Assisi? En Bert dacht dus dat dat de 12e apostel was. Ik vond het ook vrij frappant dat hij dat dacht, ik begon zelfs aan mijn eigen antwoord te twijfelen.

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Hahahahaha dat deed ik ook;)

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee! Zei hij dat? Gheghe, da's wel grappig ja!:D

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik was bij die vraag ook verbaasd dat Bert dat niet wist..
    Verder vond ik erg irritant dat de app niet gelijk liep met de tv... Eens maar nooit weer!

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    die app deed het hiet alweer niet, op tv kwam het antwoord al en hier zat mijn app nog bij de vraag
    dus volgende week maar weer gewoon met pen en papier :D

16. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Hier geen last gehad met de app. Heb nog elke week via de app mee gedaan.
    Bak er niets van, maar daar gaat het nu niet om ;)

17. Bri

Bri Niet meer actief

Dat vind ik véél 'erger' (en vooral onbegrijpelijker) dat juist een Bert van Leeuwen dat niet weet, dan dat hij niet op de naam van de 12e apostel kan komen... Al is die hele heiligenverering natuurlijk niet echt iets van de kerk van de EO, maar hij had toch wel mogen weten dat Franciscus niet in de tijd van Jezus leefde.
    Ik wist trouwens niet dat de apostelen een vaste volgorde hadden, maar als je mij 11 willekeurige apostelen noemt kan ik vermoedelijk de 12e er wel bij bedenken.

Ik heb het trouwens opgegeven met die app (en uberhaupt met het kijken naar dit programma, want zonder zelf mee te spelen vind ik het nogal suf). Twee pogingen gedaan, en het werkte voor geen meter.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

app sucks

Dit keer was het trouwens wel makkelijk. Ml en ik spelen altijd samen en we hadden nu 92 punten.

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

Klopt. Blijft de hele tijd hangen.

20. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Heb de app maar niet gedownload. Doe wel lekker mee met pen en papier. Lekker ouderwets :D Haha!

Deel Deze Pagina