Hoi allemaal, Mijn man en ik verwachten over een maand of 2 ons eerste kindje. Het is een meisje. Al sinds ik zwanger ben denk ik na over mooie namen voor onze dochter, maar het blijkt voor mij erg lastig DE naam te selecteren... Gelukkig zitten we als het om 5 namen gaat wel op één lijn, maar het echte afstrepen vinden we allebei moeilijk. We houden van korte namen die lief maar tegelijkertijd ook een beetje stoer zijn en niet al te lastig qua schrijfwijze of uitspraak. Nu wilde ik vragen wat jullie van de volgende namen vinden. Als je wil mag je ze op volgorde zetten. Ik weet dat ik uiteindelijk van mijn eigen (en mijn mans) oordeel af moet gaan, maar vind het toch fijn meningen van anderen te horen. Oke genoeg gekletst Hier komen ze (willekeurige volgorde): Fleur Eline Lise Emmy Saar
Fleur Eline Lise Emmy Saar 1. Emmy (maar zou als naam Emma geven en Emmy als roepnaam) 2. Lise 3. Fleur 4. Saar (Sara(h) en dan Saar als roepnaam) 5. Eline (nooit echt een leuke naam gevonden)
Eline vind ik heel mooi, Saar en Lise ook leuk. Fleur vind ik niets, altijd een beetje een hekel aan gehad, en Emmy klinkt wel lief voor een klein meisje, maar niet zo leuk voor een volwassen vrouw. Emma vind ik dan veel mooier, maar die is wel weer erg populair.
Lise en fleur! Saar vind ik niet mooi. Sarah weer wel. Eline gewoon ok. Beetje tuttig. Emmy vind ik ook mwaah. Emma emme en aimee vind ik weer super!
Fleur vind ik een verschrikkelijke naam. De rest vind ik wel leuk al zou ik als officiele naam emma ipv enmy dien en sarah ipv saar. Vind t voor een volwassen vrouw dan wat minder.
Eline natuurlijk als eerste mijn dochter heet Eline en het is een super mooie en leuke naam. Lise ook erg leuk Emmy leuk, maar niet voor later als ze groot zijn Fleur en Saar vindt ik niks Maar ieder zijn mening toch hihi
Lise (staat ook bovenaan op onze lijst) Saar Fleur Eline Emmy Onze dochter heet Mila, (stoer, lief,kort makkelijk schrijven en uitspreken )
Ik ga voor Lise, kort, lief en toch een beetje stoer. Ook vind ik dit de enige naam die nog "uniek" is naar mijn gevoel.
Ik zou voor Emmy gaan, lief en stoer tegelijk. Buiten dat, komt de naam ook niet heel vaak voor. Succes met kiezen!
1. Eline (moet altijd aan Eline Vere denken) 2. Emily of Emilia, roepnaam Emmy 3. Sara, roepnaam Saar 4. Elise, roepnaam Lise 5. Fleur (dankzij associatie met Fleurop vind ik die minder)
saar en daarna lise lise is liever dan saar, saar wat stoerder dus t is wat je wilt suze geen optie...is een soort van combi?