Heeft iemand ervaring met Livive Tilburg? Wat vond je er van? Ben benieuwd naar jullie reacties. Dank je wel alvast.
Hoi Elvis Ik ben me ook aan het orienteren op het kraamhotel. Ik ben inmiddels bij Livive en bij de Meiboom geweest. Ik ga kiezen voor de Meiboom. Voor mij zijn de voornaamste redenen dat de Meiboom een iets huiselijkere sfeer heeft, en wat ik verder het grootste voordeel vind is dat als je bevalling niet meer door een verloskundige begeleid kan worden je toch in dezelfde kamer blijft. Je wordt dan alleen overgedragen aan de gyneacoloog, maar hoeft niet te verplaatsen. Bij livive wordt je naar een andere (vind ik nogal steriele ziekenhuisachtige) kamer gereden. Ook heb je bij de meiboom een heel mooi bad. Ik heb trouwens geen negatieve ervaringen met Livive, ze hebben mij daar geholpen toen ik een miskraam had en hierbij hulp nodig had. Erg lief en begripvol personeel daar toen!
Hoi elvis... vorig jaar december ben ik bij livive bevallen van ons meisje met 14+1. Ik lag niet in het kraam hotel maar op een gewone verloskamer. Toch vond ik het echt niet onder doen voor het kraamhotel. Het personeel was uitermate vriendelijk en begripvol. Nu zit ik ookal vanaf de 8 weken weer daar...je krijgt een leuke map om al je afspraken, brochures, zwangerschapskaart en dergelijke in te bewaren. De verloskundige zijn stuk voor stuk hele lieve vrouwen. Ook kun je je controles 's avonds doen op een externe lokatie xodat je evt nooit alleen of tijdens je werk moet gaan. dus kortom....ik ben super tevreden.
Bedankt voor jullie antwoorden! Het Twee Steden ziekenhuis (en dus automatisch de meiboom) wordt het niet, maar dat is echt een persoonlijke keuze. Ik ben daar met de eerste bevallen en dat is me niet zo goed bevallen (leuke flauwe woordspeling ). De tweede is geboren in het EZ en ik vond de mensen daar warmer/persoonlijker. Bij de eerste twee had ik een vk-praktijk die niet verbonden is (was) aan een zh. Nu heb je natuurlijk Terra en Livive. Het voordeel van Livive tov Terra is dat je echt een zh als back up hebt gedurende je zwangerschap. Alleen zit mijn oude vk praktijk juist bij Terra.
Ik twijfel dus: ga ik voor het oude bekende of kies ik iets nieuws wat mij een prettige combi lijkt (zh + vk werken nauw samen). Als ik voor Livive ga, dan wordt het oude Isis mijn praktijk.
Hoi Elvis Mag ik je vragen waarom je geen goede ervaringen met de meiboom hebt? Elisabeth ziekenhuis is dichter bij mijn huis, maar wil nu juist vanwege het karakter van het tweesteden daarheen, maar is puur op gevoel. Ik zit trouwens bij verloskundigenpraktijk de vlinder, zij hebben ook zitting op verschillende plekken (o.a. ook tweesteden bij Terra)
Het zal een samenloop van omstandigheden zijn en het is inmiddels 6 jaar geleden, maar ik vond ze daar niet zo meelevend. Ik kreeg tijdens mijn bevalling het gevoel dat ik niet zo moest zeuren. Na de bevalling lagen mijn zoon en ik niet op dezelfde etage, want er was geen plek voor mij! Vervolgens lukte het niet zo goed met borstvoeding en er was geen één verpleegster die een consulent inschakelde. Ze kwamen allemaal met ideeën en kraakten de ideeën van de voorganger af. Ik werd daar onwijs onzeker van. Bij het EZ was het precies het tegenovergestelde. Het is echt een heel persoonlijke ervaring, dus je zult zeker ook positieve ervaringen van het Twee Steden vinden. Hoe bevalt de vlinder?
hier ook geen ervaring met livive maar wel met de meiboom. En wat je al aangeeft is het echt een persoonlijk iets. Ik ben 2 keer bevallen in de meiboom en kijk er heel positief op terug. Bij een derde zou ik weer kiezen voor de meiboom.
Ik ben overigens ook niet bevallen in de meiboom, maar op de verloskamer van het twee steden ziekenhuis. Vanwege langdurig gebroken vliezen heb ik de meiboom toen over moeten slaan. Over de meiboom kan ik dus niets zeggen. De meiboom zat toen overigens nog niet in het zh, maar aan het zh. Via een gangetje kwam je in het zh. Was een behoorlijk eind naar de verloskamers van het zh.
Het zal misschien allemaal best wel veranderd zijn de afgelopen jaren. De vlinder bevalt me goed, vriendelijke verloskundigen. Toen ik een miskraam kreeg hebben ze mij op zaterdagmorgen meteen voor een echo ingestuurd bij het elisabeth ziekenhuis. Ik kon meteen terecht. Op zondag is er meteen een verloskundige gekomen toen ik erg veel pijn had. Dit vond ik echt positief want dacht even, nu zal ik wel in onzekerheid af moeten wachten tot maandagmorgen..Ook toen ik later nog enkele keren (gelukkig onterecht) erg gestrest was over het verloop van mijn nieuwe zwangerschap, kon ik meteen terecht met mijn vragen en kon ik langskomen om naar het hartje te luisteren. Ik heb dus goede ervaringen. Ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal, ook weet ik niet precies hoe het loopt als je onder controle komt van een gyneacoloog.
Hier alleen maar positieve ervaringen met livive! Lieve dames, erg begripvol, nemen de tijd voor je. Kom er nu nog bijna elke week omdat daar een bloedprikpost zit, maak nog altijd een praatje
Ik had me bij mijn eerste zwangerschap opgegeven voor de Meiboom. Toen ik na een auto-ongelukje 3 dagen was opgenomen in het st elisabeth ziekenhuis (de kraamafdeling), ben ik geswitcht om te bevallen in Livive. Ik vond iedereen zo lief en meegaand daar! Uiteindelijk kreeg ik een medische indicatie en ik heb het bevallen in het Elisabeth heel erg prettig gevonden. Na de bevalling wederom 3 dagen opgenomen wegens complicaties en ik heb niets anders dan lof voor de begeleiding en verzorging daar. Ook erg goede begeleiding gekregen wbt de bv. Daarna nog een dagje bij Livive kraamhotel geweest en dat is even goed bevallen. Nu weer opnieuw zwanger en ga zeker weer terug naar Livive/Elisabeth! Ik heb ook erg goede verhalen gehoord over het Tweesteden. Ik denk dat beiden erg goed zijn en je bij beiden moet gaan kijken en zelf moet beslissen wat het prettigst voelt.