Vind het echt wel 2 heel verschillende stijlen. Sophie (geschreven met -ph) heeft mijn voorkeur, omdat ik meer hou van klassieke namen dan van de meeste namen van deze tijd. Bovendien vind ik Liva wat zoetsappig, niet enkel om de betekenis (Liefde Is Voor Altijd).
Liva, denk ik.. Ik vind beide namen mooi, maar ik twijfel altijd een beetje hoe je Sofie uit moet spreken. SOO-fie if soo-FIE. Waar ligt de klemtoon? Sofie/Sophie vind ik leuker als naam (eigenlijk geschreven als Sophie), maar Liva wat minder populair... Althans, in mijn omgeving. Ik ken een Sophie, Sofie, Sophia en een Sofia, maar nog geen Liva.
Ja, dat is ook hoe ik het uitspreek, maar de Sofie die ik ken zeg je dus SOO-fie. Terwijl de Sophie die ik ken wel als soo-FIE wordt uitgesproken
Lastig... Sofie zo vreselijk populair, maar Liva vind ik echt niet mooi. Die hele trend nooit begrepen. Dus dan toch Sofie!
In principe zou het geen verschil in uitspraak moeten zijn, of je het nou met de f of met ph schrijft. Maar dat er ouders zijn die bedenken dat ze het anders willen zal altijd wel gebeuren denk ik
Ik vind Sofie mooier. Liva vind ik zo zacht dat voor mij het karakter een beetje verloren gaat. Sofie komt veel voor, natuurlijk, maar vind ik wel echt een mooie naam.
Vreselijk populair is vrij relatief. Het ligt er bijvoorbeeld maar naar net aan waar je woont. In mijn familie-, vrienden- en kennissenkring ken ik maar één Sofie persoonlijk. Op de basisschool van mijn kinderen, geen hele grote school overigens, zat er ook maar één. Daar zaten dan wel weer twee Mason's en twee Puk's/Puck's.
Ik vind het beide mooie namen. Sofie vind ik wat tijdlozer en past voor mij nu ook wat beter bij een volwassene. Waarschijnlijk omdat Liva een vrij nieuwere naam is, die overigens ook steeds vaker gegegeven wordt. Ik zie die voor nu nog wat meer voor me bij een klein meisje en nog niet bij volwassenen. Maar dat komt vanzelf als de kinderen uit deze tijd ouder worden. Wat dat betreft moet je vooral doen wat je zelf mooi vindt toch?
Ik normaal bij fie. Maar als ik het doe bij de soo krijg je de Engelse uitspraak en die vind ik nog mooier eigenlijk.