Hallo dames, ik heb gisteren nieuwe medicatie opgehaald bij de apotheker. Dit ivm zwangerschapsmisselijkheid. Eerst moest ik zelf al vragen of deze medicatie geen kwaad kan bij mijn maagverkleining. Buiten kom ik erachter dat er een gele sticker op zit dat het je reactievermogen kan beinvloeden.. Niets over gezegd tijdens het gesprek. Dus weer naar binnen om er vragen over te stellen. Thuis kom ik erachter dat ik geen bijsluiter erbij heb zitten. Net heeft mijn man de rest opgehaald (gisteren kon ik maar 2 tabletjes meekrijgen) Zit er weer geen bijsluiter bij.. Is dit normaal? Moet ik hier iets van zeggen? Groetjes
Bij medicijnen hoort altijd een bijsluiter te zitten! Vaak vragen ze ook nog of je het al vaker hebt gebruikt, zo nee geven ze je uitleg.
Je moet niks natuurlijk, maar ze horen er een bijsluiter bij te geven.. Dit zijn ze verplicht! Dus normaal is het niet nee..
Nou ik krijg gewoon een beetje jeuk van die gele sticker.. Ik rijd 1000 km per week zakelijk gezien... En juist vanwege mn werk heb ik die medicijnen nodig, omdat ik overdag misselijk ben.. Denk dat ik ze maandag maar gewoon even bel..
Ik weet niet welke medicijnen je hebt maar ik had emesafene en daar werd ik zo raar van dat ik er helemaal niet meer normaal mee kon functioneren.. dus ook geen auto rijden.. ik zou het van het weekend proberen hoe je je ermee voelt.
Ze zijn inderdaad verplicht om een bijsluiter erbij te doen. bij de meeste apotheken krijg je er zelfs 2. de originele in het doosje en een duidelijkere versie van de apotheek zelf op een A4-tje. en met de meeste anti-misselijkheidsmedicatie mag je inderdaad niet autorijden. het word sterk afgeraden. iig de eerste week a 2 weken. je lichaam moet erg wennen aan de medicatie en een spiegel opbouwen en vooral in het begin wisselt dat nog wel eens. ik heb bij de start van de medicatie (emefasene) toen een week thuis gezeten. HA raadde het ten sterkste af om auto te gaan rijden. je reaktie is vaak toch een stuk minder, ook al merk je er zelf weinig tot niks van. en ALS je een ongeluk maakt en ze komen erachter dat je een medicijn met gele sticker gebruikt dan ben je echt de pineut. HA en apotheek raadde mij aan om het spul een tijdje in te nemen voordat je gaat autorijden. dus niet een half uur van te voren. EN, heel belangrijk bij die medicijnen, regelmatig innemen. ook al voel je je goed. veel mensen nemen het bijvoorbeeld alleen in als de misselijkheid op zn ergste is. of alleen als ze gaan werken. dat is verkeerd. je lichaam bouwt zo geen spiegel op en het niveau in je bloed zal te veel schommelen. hierdoor werkt het medicijn niet optimaal . dit is ook de reden dat velen ermee stoppen omdat het niet zou werken. puur door verkeerd gebruik. door het schommelen zal je ook vaker last krijgen van de bijwerkingen. iets wat met langdurig gebruik meestal verdwijnt.
Ja er moet een bijsluiter bijzitten... En over die pillen ik heb ze ook gehad (en nog andere maar ik weet zo de naam even niet) Ik werd er heel raar van in mijn hoofd (werk in de thuiszorg en rij ook erg veel) Ik heb ze 2 dagen genomen toen ik vrij was nog steeds even misselijk en daarbij werd ik door die pillen wazig/zweverig ben er gauw weer mee gestopt en het maar uit gezeten tot ruim 18 weken
Ik heb emefasene inderdaad! Het idee is om de medicijnen pas rond een uur of tien in te nemen, dus als ik al op mijn werk ben. Dan is het genoeg uitgewerkt om savonds weer terug naar huis te rijden. Ben gisteren meteen begonnen, en het valt me mee. Wel moe en wazig, maar had het erger verwacht. Thuis zitten is geen optie, ben zzper .. als het niet anders kan, blijf ik uiteraard thuis. Maar hiervoor vind ik het nog niet heftig/belangrijk genoeg..
Gelukkig! Hopelijk helpt het jou goed... Ik ben ook niet thuis gaan zitten hoor maar liever mega misselijk dan mega misselijk en ook nog wazig
mosterd na de maaltijd maar je had dit even door moeten zetten. dat is puur je lichaam die aan het spul moest wennen en een spiegel op moest bouwen in je bloed. duurt soms een paar dagen tot een week.
Sterker nog, je betaald er voor om uitleg en een bijsluiter te krijgen (kan je terug zien in je vergoedingenoverzicht). Zeker met dit soort medicijnen die blijkbaar invloed hebben, erg onzorgvuldig van de apotheek dat ze je niets vertellen