Hallo dames, Ik ben benieuwd of er onder de lezers hier ook dames zijn die vrijwilligster zijn bij de LLL? Het lijkt mij leuk om hier wat mee informatie en vooral ervaring over te horen. Ik ben mij aan het verdiepen om hier in de toekomst misschien ook vrijwilliger voor te worden. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen!
Heb al even gegoogled Het is dat ik er geen tijd voor heb, maar anders lijkt het me ontzettend leuk om te doen! Ik werk zelf op een babygroep en merk dat de mama's die bv geven het erg fijn vinden om erover te praten! Heb wel zelf ook al gekeken naar een opleiding tot lactatiekundige in de verre toekomst, lijkt me echt een mooi beroep! Maar echt top dat je jezelf hier vrijwillig voor inzet, wordt je veel gebeld? En heb je al veel avonden moeten organiseren?
Hoi engeltje, Ik ben nog niet actief als vrijwilliger, maar wil dit wel gaan doen. Ik voed nog geen jaar helaas, dat is een voorwaarde. Dus tot doe tijd was ik benieuwd naar ervaringen van andere hier op het forum die wel vrijwilliger zijn. Ik hoop nog steeds op reacties..
Nou hopelijk krijg je veel reacties dan! Ik zag net in die brochure om daar leidster te worden dat je minimaal 9 maanden aan het voeden moet zijn. Zoals ik het lees kun je jezelf vanaf die tijd al aanmelden! Hoe ou is jouw kindje nu?
Oh negen maanden valt wel mee, dat hoop ik toch zeker vol te houden. Onze meid is nu ruim 4 maand, dus ik voed nog niet heel lang.
Ik ben ook aan het orienterenn LLL of VBN? Lk, het lijkt me geweldig,maar de toelatingseisen zijn vrij hoog,qua medische achtergrond o.a. (en logisch natuurlijk)
Ik zou ik de toekomst ook graag lk willen worden, dit is ook een reden om vrijwilliger te worden. De toelatings eisen z'n streng, maar als je al ervaring hebt kom je wel in aanmerking. Het lijkt mij sowieso leuk om borstvoeding te promoten.
Nou...ik kom absoluut niet in aanmerking helaas.... Een medische achtergrond, min 2000 (meen ik) moeder-uren ervaring (bijv als kraamhulp) en dan is er nog iets waar je voor moet certificeren voordat je uberhaupt in aanmerking komt.. Dus het is best een rits... Heel jammer had me geweldig geleken..
Ja echt jammer dat de eisen zo hoog liggen he! Al is de LLL denk ik inderdaad wel een goede opstap daarvoor.
Of VBN. Wat ik ooit eens gelezen heb, is dat VBN zich vooral richt op de bv-moeder in spe,en dat LLL veel doet voor het na-de-geboorte traject. Weet niet of dit ook echt zo is natuurlijk..