Ik spreek Louise uit als Loowiese En Loïse als looisse Grappig hoe dat verschilt Ik zou voor Louise gaan trouwens.
Ik zou Louise doen. Veel mensen spreken het uit als LOEwiese, maar anderen als LOwiese, of iets ertussen in. Weet dus wel dat het vaak verkeerd uitgesproken gaat worden. Maar ik denk dat iedereen die de naam hoort zoals jij hem wilt uitspreken, automatisch toch Louise schrijft, omdat dat nou eenmaal de enige gangbare schrijfwijze is.
Bij Louise zeg ik Louise en bij Loïse zeg ik Loo-iese dus ik zou dan voor Loïse gaan als je keuze gebaseerd is op duidelijke spelling. Louise vind ik wel veel klassieker en Loïse meer hip en modern
Ik zou gaan voor Louise. Onze zoon heet Loïc maar veel mensen spreken dat volledig verkeerd uit. Taalkundig zou het niet mogen maar toch...en Louise komt voor veel mensen bekend voor dus dan heb je minder kans dat ze het verkeerd uitspreken.
Ik vind Loïse typisch zo'n geval van 'ik heb mijn moeite gedaan om een andere afwijkende spellingswijze te zoeken'. Maar daarbij zou ik het ook uitspreken als 'loo-iese' en niet 'loo-wiese'.
Ik vind Loïse mooier, minder fel en hard, wat zwierigere en minder tuttige/bekakte klank Louise spreek ik namelijk echt uit als loewiese, ik snap niet hoe je van een ou een oo kunt maken.
Absoluut Louise. Loïse spreek ik uit als Loïs maar dan met een e erachter. Ik heb trouwens echt nooit de uitspraak Loe-ise gebruikt als ik de naam Louise zag staan.
Ik zou voor Louise (uitspraak Loewiese) gaan of anders voor Loïs (uitspraak Lowis). Loïse spreek ik uit als Lojse en vind ik niet mooi
Als je de uitspraak Loowiese wilt, zou ik voor Loïse gaan. Persoonlijk vind ik Louise of Loïs echter mooier....