Babynamen: mission impossible?!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Bo20, 21 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi!

Mijn mannetje en ik willen toch een beetje gaan kijken voor babynamen.. Heel leuk natuurlijk, maar ik vind het zó moeilijk! Je wilt iets aparts, maar niet te ingewikkeld. We willen twee namen, maar ze moeten wel bij elkaar klinken.. en natuurlijk bij de achternaam... PFF.. vindt het zo moeilijk! :rolleyes:

Hoe hebben jullie de naam voor je kindje uitgekozen, waren jullie daar lang mee bezig of was de keuze zo gemaakt?

Ook suggesties voor leuke, aparte kindernamen zijn uiteraard welkom!

2. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Wij vonden het ook heel moeilijk.

Speculeerden al eens over jongens en meisjes namen, maar mijn man zei als we weten wat het wordt kunnen we gerichter gaan zoekn (maar dat moet je dus willen weten).

Ik heb een paar namen opgeschreven (mijn man ook) en hij heeft gekeken wat hij het leukste vondt en uiteindelijk hebben we er een uit gekozen, gelukkig :)

3. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Tja, bij onze 1e, was de naam zo verzonnen. Ik vond de naam Ryan al langer mooi en mijn mannetje gelukkig ook. Meisjesnaam hebben we wat langer over nagedacht.
    Nu heb ik al een meisjesnaam, maar ik weet zeker dat mijn mannetje 'm niet mooi vind. En jongensnamen vond ik deze keer heel moelijk.
    Het is ook lastig: Je moet een naam bedenken die bij je kind past en waar hij/zij het hele leven mee aangsproken zal worden. Een hele verantwoording dus.

Kijk gewoon lekker rond op internet, tv en in boeken e.d. en alle namen die je mooi vindt schrijf je op. Later ga je ze bespreken en dan kom je er samen hopelijk uit.

Succes!

4. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ik vind het nu ook moeilijker, vooral voor een jongens. Zie maar weer eens iets te vinden wat ook bij de andere namen past.
    Voor een meisje hebben we als 3,5 jaar een naam. Maar ik twijfel een beetje of ik deze wel bij de namen van de jongens vind passen. Het klinkt wel, maar ik heb 2 aparte jongensnamen en voor een meisje iets gewoner.

Tja en wij waren er zo uit. Angelus is afgeleid van Engel wat ik erg mooi vond maar mijn man niet.
    en Zefanja las ik toen ik net zwanger was en dat was meteen liefde op het eerste gezicht voor deze naam. Mijn man moest het een paar keer horen.
    Deze rond willen we wel weten wat het word.

Succes hoor.
    De namen van mijn zoontjes staan onder mijn banner, hun 2e naam is hun roepnaam.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Koop een namenboekje of neem een kijkje bij de namenlinks...

Hoe vrienden van mij het deden: de vrouw schreef een lijstje met namen op. De man vond er daarvan maar één mooi. Deze is het geworden. Met als 2e naam: de naam van de moeder van de man (oma van de baby) die toevallig hetzelfde heet als de net overleden oma van de vrouw (overgrootmoeder van de baby). Zo kan het dus ook.... :)

Welke namen vind/vond je altijd al mooi? Daar moet je toch wel een gevoel bij hebben?

6. Niet meer actief

Bij ons was het ook super moeilijk!

onze oudste dochter heet Janelle Elise
    Ik vond Jaëlle leuk, mijn man wist nog niet echt wat toen ik 35 wkn was kwam hij met Janelle dit vonden we beide mooi/apart maar niet te!

Onze zoon heet Juliën Sem
    dit was ontzettend moeilijk! ik vond Julian leuk maar mijn man is engelse en kon dit niet mooi uitspreken! toen hadden we Jonathan & Myron maar bij zijn geboorte was het een echte Juliën

En onze jongste dochter Benthe Esmay
    moeilijk we vonden de naam eigenlijk te apart naar Janelle & Juliën en mischien een beetje afwijkend door de B ipv J maar uiteindelijk vonden we dit de mooiste naam en het paste bij haar!

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Wij vonden het ook heel moeilijk. Bijna alles wat ik mooi vond werd door mijn man zo naar de prullenbak verwezen. De definitieve keuze is dan ook gevallen toen Dylan al geboren was en de VK vroeg hoe hij ging heten....

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    voor dat ik zwanger was stonde de namen vast, maar nu ik zwanger ben ben ik gaan twijfelen en ben er nu nog niet over uit. voor een jongen is het jesse en een meisje wilde ik naomi-ashley. inderdaad wilde want ondertussen heb ik de keuze uit 4 namen

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik ben (helaas) nog niet zwanger, maar bij ons staan de namen voor het eerste meisje / de eerste jongen al jaren vast. Meisje wordt Anna, jongen wordt Rutger...

10. Niet meer actief

Ik heb eerst een lijst met ca. 30 meisjesnamen van internet geplukt (gelijk effe gecheckt of de betekenis leuk was).
    Die lijst heb ik aan mijn man gegeven en toen heeft hij alles doorgestreept wat hij niet leuk vond. Er kwamen nog zes terug.
    Van die zes hebben we samen een top 3 gemaakt en een paar dagen later kwam hij met DE naam aanzetten. Hij heeft een paar dagen "geoefend" met de namen en dit was hem volgens hem. Ik was het gelukkig helemaal met hem eens!
    Een jongens naam hebben we niet, want we wisten toen al dat het een meisje is.

11. Micha

Micha Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Wij hadden ook een lijstje met namen, toen zijn we de namen gaan opschrijven met de achternaam erbij en telkens kwam er maar 1 naam terug die we beiden mooi vinden, en deze is het ook geworden. :D
    Nu de jongensnaam nog !

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik zag op mijn werk een sleutelhanger met de naam noa en toen was ik gelijk verkocht! wij wouden haar eigenlijk noa fay noemen, maar we bewaren fay voor als we ooit nog een dochtertje krijgen.
    jongensnaam hadden we duncan. mijn ouders hadden vroeger een hond die zo heette :) ik weet het een beetje apart maar ik vind dat gewoon een hele mooie jongensnaam.

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    jongens naam hadden wij vrij snel.
    Heel toevallig net als mandy vinden wij de naam Duncan ook erg mooi.
    voor een meisje pff wat moeilijk heb al wel wat opgeschreven maar zo komt er wat bij en zo heb ik van nee en dan gaat het er weer af.
    had niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn.
    de namen die ik zie vind ik bijna allemaal niet leuk.

Deel Deze Pagina