Leuke discussie is dit. Eigenlijk best raar hoe dat zit met namen. Ik vind Roos een hele normale naam, maar Paardebloem inderdaad niet. En dierennamen als Wolf of Tijger vind ik wel vreemd, maar ja Merel dan eigenlijk weer niet. Volgens mij is het ook maar net waar je aan gewend bent. Ik hou zelf gewoon van allerdaagse namen. Maar in sommige landen is het trouwens heel normaal dat het kind de voornaam van de vader als achternaam krijgt. Overigens heeft mijn man ook behoorlijk wat moeite moeten doen om de naam van onze dochter goed op papier te krijgen. Op papier heet ze zegmaar Christina, maar haar roepnaam is Christel (ik gebruik hier even andere namen). Haar roepnaam staat dus nergens officieel aangegeven. Dat was heel raar volgens de ambtenaar bij de burgerlijke stand. Dan moest ze toch op z'n minst Christel Christina heten of zo. Eigenlijk zijn 'de regels' mbt namen gewoon heel onduidelijk.
Blijkbaar is de naam Lobo er in Spanje toch een keer doorgekomen. Een artikel over een 13-jarige Spaanse jongen die Juan-Lobo met zijn voornaam heet. España ya tiene un niño 'Lobo' desde hace 13 años | Cataluña Home | EL MUNDO