simpel gezegd ben ik gruwelijk bang voor de tandarts... ik krijg er al de kriebels van als ik er alleen maar aan denk... verdovingen voelen al gruwelijk pijnlijk en dat helpt dus ook niet zo mee plus het gevoel als ze iets doen in je mond na de verdoving... voelt net of ze mijn hele kaak uit elkaar halen of mijn tand eruit trekken terwijl ze er maar een klemmetje omdoen ofzo.... nu heb ik 2 ontstoken kiezen... zoiets trekken ze toch niet zonder dat de ontsteking weg is toch? gezien ik gehoord heb dat dat niet te verdoven is? 1 moet eruit dat is een verstandskies, voor het trekken zelf ben ik gek genoeg weer niet bang haha. de andere is nog wel te redden denk ik... maar dat word dan een wortelkanaal vrees ik... heeft iemand daar ook goede ervaringen mee? ik hoor alleen maar horror verhalen over zenuwbehandelingen... dus ja, hoop een beetje op een peptalk, vandaag als het goed is alleen foto's maken, maar ik ga volgende week 2 weken op vakantie.... dus geen idee of ze me nog zolang laten lopen met pijn
Herkenbaar verhaal, ik ben ook ontzettend bang voor de tandarts, jaar of 5 niet geweest, toen moest ik echt van m'n man, vanwege één kies die niet meer te redden was. 'k Heb heel duidelijk aan gegeven bij de tandarts dat ik heel bang ben, ze heeft mij toen heel fijn geholpen. Heel rustig echt de tijd genomen, steeds vroeg ze of 't nog ging en ze vertelde heel duidelijk wat ze ging doen. M'n gebit was natuurlijk drama (7 of 8 gaatjes geloof ik en een kies die getrokken moest worden in ziekenhuis). Het boren en gaatjes vullen heeft de tandarts in fases gedaan. 'k Heb wel verdoving genomen en dat is me 'goed' bevallen. Natuurlijk is het na die tijd wel rot, maar 'k had bezoeken bewust op een vrije dag gepland, zodat 'k niet met zo'n scheve mond naar m'n werk hoefde. De kies trekken in 't ziekenhuis ging eigenlijk ook best goed. Natuurlijk was het allemaal geen pretje, maar het is me toch niet tegengevallen, 'k ga nu sinds anderhalf jaar zelfs weer braaf elk half jaar voor controle. 'k Hoop dat 't bij jou ook meevalt, succes ermee in elk geval!
hoop dat ik ook ooit weer 'lachend' naar de tandarts kan gaan. ik neem ook mijn dochtertje mee, zodat ze alvast kan wennen. ik ben als kind later ook niet meer elk jaar gegaan en dat was echt verschrikkelijk.. enorme kraters in mijn gaten waar ik nu nog steeds problemen mee heb... (was toen jaar of 12) moet me dus goed proberen te houden voor mijn meissie, dat helpt ook wel... hoop dat het uiteindelijk wel minder word met de angsten... fijn dat je zo een goede tandarts had! deze praktijk lijkt me ook erg fijn waar ik nu naar toe ga. ze stelde me al wel gerust aan de telefoon dat er niets gebeurd wat ik niet wil en overal krijg ik verdoving als ik dat liever heb. hoop dat ze me nu wat serieuzer nemen en ook goed hun werk doen... niet zoals de vorige tandartsen waar nogal wat mis is gegaan :S
Lachend ga ik nog steeds niet hoor, vind het nog steeds eng en ben paar dagen van te voren al 'zenuwachtig', maar het gaat wel steeds beter. Na die eerst gaatjes nu ook nog geen gaatjes weer gehad, dat scheelt ook wel. En ben toch blij dat 'k gewoon weer netjes regelmatig naar de tandarts ga.
Antwoord op je vragen heb ik niet, maar ik wilde wel even zeggen dat ik het echt ongelooflijk stoer van je vind dat je tóch weer gaat!
tof dat je weer gaat! voorkomt een hele hoop ellende geen idee wat normaal is, 1x per jaar of 2x per jaar. denk 2x per jaar is wel beter... als er iets is kunnen ze het meteen fixen. anders loop je ongemerkt misschien nog een half jaar door heb helaas weinig keuze, heb echt veel pijn en kan haast niet meer eten (linksboven de verstandskies en rechtsonder ook een gewone kies kapot ) heb mezelf maar als beloning nieuwe facings beloofd om mijn voortanden weer hun oude lengte te geven zodat ik weer normaal een stukje komkommer kan doorbijten, nu passen ze niet meer door slijtage maar dankjewel zal straks wel update posten hihi
Ik ben vorig jaar voor het eerst sinds jaren weer naar de tandarts geweest, ik had zo'n enorme tandvleesontsteking dat ik gewoon jankte van de pijn dus ik moest gewoon (anders was ik nog steeds niet geweest denk ik) Hij heeft toen alles goed nagekeken en het kwam er op neer dat er ook een kies ontstoken was en die is meteen getrokken. Met verdoving, daar had ik om gevraagd en heb van de verdoving en het trekken niks gevoeld. Daarna ben ik nog 3 keer terug geweest, voor een wortelkanaalbehandeling, verstandskies trekken (beide 100 % meegevallen) en gaatjes vullen. Nou had ik eigenlijk in mei terug moeten komen voor controle maar durf nog niet. Dus ik heb nu een afspraak gemaakt met een angsttandarts (die ook nog s hier in het dorp is, andere tandarts in naastgelegen dorp) en daar moet ik 30 sept heen. Aan de ene kant wel blij om, omdat mijn oude tandarts dus de reden is waarom ik bang ben geworden
Ik vind de tandarts ook nooit een prettig bezoek maar ga toch elk jaar twee keer. Om de simpele reden dat ik niet wil dat mijn tanden wegrotten uit mijn mond en ik op den duur niet meer durf te lachen omdat alles er goor uit ziet. Ik kon wel verdoofd worden toen ik de behandeling kreeg die jij omschrijft. En mijn ene wortelkanaalbehandeling heb ik niets van gevoeld en de andere deed met vlagen wat meer zeer. Maar dat zal per persoon ook verschillen.
Ik was ook jaren niet naar een tandarts geweest maar 4 jaar geleden had ik geen keus meer. Heb expres een tandarts uitgekozen die er rekening mee houdt als mensen bang/nerveus zijn. Ben blij dat ik het gedaan heb. Er moest veel gerenoveerd worden bij mij maar achteraf gezien is het reuze meegevallen en iedereen bij die tandarts(prive kliniek Amsterdam) was super lief. Heb tot op de dag van vandaag geen problemen meer met mn gebit.
nou ik ben terug. hij zei: als ik niets doe raak je al je tanden kwijt.... toen schrok ik echt erg. zeker nadat de röntgenfoto's waren genomen en de schade echt heel groot is ben echt ff helemaal in shock dat het zoooo erg is. hij heeft me wel gelijk van mijn verstandskies en een gat verlost... heb blijkbaar binnen in mijn kiezen enorme kraters zitten, die je van buiten niet ziet.... bah... donderdag mag ik weer gelukkig is het een hele fijne tandarts. verdoving zetten deed voor het eerst in mijn leven geen pijn, op 1 klein beetje na. en hij werkt meteen in. geen kwartier bibberen en wegrennen-gevoel meer. ze hebben me super lief er doorheen geloodst en ben super blij dat ik gegaan ben. nu mijn dikke wang koelen. dat is wel weer jammer. de rest van mijn tanden kan ie gelukkig nog wel redden
Goed dat je weer bent geweest en dat de behandeling opzich is meegevallen. Ik ben vorig jaar voor het eerst in 7 jaar weer geweest en bij mij was de schade ook enorm, inmiddels tig behandelingen verder ben ik er over 2 weken voor even vanaf als goed is, dan is mijn definitieve brug klaar. Blijven vertellen dat je het eng vind of pijn hebt, ik heb soms na verdoven nog pijn en dan verdoven ze gewoon bij, want zoals hij zei aan pijn heb ik niks. Het enigste wat mij echt pijn doet is verdovingsspuiten in het front en gehemelte (vanmorgen helaas weer gehad) Heel veel succes weer donderdag
Ik heb toevallig vandaag weer eens een wortelkanaalbehandeling gehad en geen centje pijn. Ben ook geen tandarts-fan maar met goede verdoving voel je echt vrijwel niets! Het is bij mij ook vaak het idee dat ze in je mond zitten, en dan dat geluid van de boor....brrrrr Maar echt eerlijk; heb vandaag werkelijk helemaal niets gevoeld.
hij had een speciale boor... kan je niet mee wegglijden zei hij.... heb er nog net geen hersenbibber aan overgehouden, maar het leek wel een drillboor... brrrr... maar hij was snel klaar hihi. ze vroeg ook stteds of het nog gaat. heb wel wat napijn en wat zwelling. maarja hoort erbij denk.... verdoving is ook nog niet over. duurt 2 uur zei hij.... nou niet dus duurt bij mij altijd lang
een dikke wang is normaal toch... maar dat je je mond niet meer verder dan een paar cm open krijgt ook?