Beetje rare vraag hebben jullie nog zin in seks nu bij zwangerschap??

Discussion in 'Zwangerschap' started by marilouise, Nov 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Het is misschien een beetje een rare vraag maar hebben jullie nog zin in seks nu jullie zwanger zijn?

Ik ben nu ruim 28 weken zwanger en regelmatig denk ik ik heb zin in seks, maar ik ben dan zo moe dat het er niet van komt. Voorheen hadden we heel veel seks eigenlijk wel dagelijks soms wel vaker zelfs, maar ook veel s'morgens maar als ik nu wakker wordt dan denk ik echt niet aan seks dan denk ik alleen maar aan snel douchen en tanden poetsen ( alles stinkt )
    Verder is die dikke buik ook niet zo heel makkelijk met vrijen en mezelf scheren gata ook niet meer, maar tegewoordig zet ik manlief maar aan het werk en dat leidt dan wel tot seks maar ik zou best vaker willen maar de zin is er totaal niet ofzo ???
    weet niet wat het is maar hebben jullie hier ook last van ?

2. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Volgens mij is jouw verhaal erg herkenbaar hoor voor vele zwangeren. Bij mij ook wel enigszins. In de eerste 3 maanden was ik vaak misselijk en moe en had ik hoofdpijn. Maar sex was er nog wel, alleen wat minder.

Nu heb ik al echt een buik en voel ik het kindje en tijdens de sex een week geleden, voelde ik me niet echt op mijn gemak. Was bang dat het de baarmoeder raakte enzo en zag als voorstelling het kindje op en neer bewegen. Na de sex bleek dat mijn vriend hetzelfe beeld had en dat is toch niet erg opwindend. Het voelt onnatuurlijk eigenlijk.

Nu hebben we geen echte sex meer gehad alleen maar andere handelingen en dat voelt beter aan. Dus gelukkig denken we thuis het er hetzelfde over, maar jammer is het wel.

En 's avonds laat al helemaal niet trouwens, lig vaak om 22 uur in bed en kan mijn ogen al niet meer open houden.

3. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik had tijdens mijn zwangerschap juist meer zina sl normaal en we hebben ook tot op het einde van de zwangerschap gewoon gemeenschap gehad,tot de vliezen braken :p

Het kan gewoon met de hele zwangerschap en hormonen en al te maken hebben,daar schijnen veel meer vrouwen last van te hebben.
    Ik zou me er niet al te veel druk over maken.
    Geniet gewoon van de keren dat je wel zin hebt en doe vooral niks tegen je zin.

4. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik heb tot een week of 34 echt veel zin in seks gehad, maar sindsdien eigenlijk helemaal geen behoefte meer aan. Alles doet zeer, ik ben te moe en dan die dikke buik....ik probeer mijn mannetje op andere manieren te verwennen is nu even niet anders, hij vind het wel jammer maar snapt het wel.

5. esther1984

esther1984 Bekend lid

Jan 22, 2009
    694
    1
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb al vanaf week 12 dat het zeer doet, dus onze sex staat op een erg laag pitje.

soms best wel frustrerend, maar mijn vriend is gelukkig erg begrip vol, en alleen als bij het idee dat hij heeft dat het bij mij zeer doet, wordt ie niet opgewonden.

bij ons is het meer hand werk als je begrijpt wat ik bedoel, vorige keer moest ik wel lachen, mijn vriend kwam met de opmerking dat wel een doe het zelf zaak lijken, ach ja zolang we er van kunnen genieten, en op zijn tijd er om kunnen lachen, vind ik het niet erg.

maar mijn zin is wel een stukkie minder als normaal hoor.

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Wij deden het normaal zo'n 3-4x in de week en dat is nu gedaald tot 1 hooguit 2x. Gewoon totaal geen behoefte eraan en als we het toch gaan doen, duurt het erg lang voordat ik in de stemming ben. Ik ga er maar vanuit dat het straks allemaal weer goed komt!

7. UmmKais

UmmKais Actief lid

Nov 11, 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al heel de zwangerschap evenveel of zelfs nog meer zin dan normaal. Helaas geldt dat voor mijn man niet; hij vindt het een raar idee om seks te hebben terwijl er een baby in m'n buik zit. Niet omdat ie bang is dat ie m raakt ofzo, maar hij heeft wel het idee dat we niet echt met zn tweeen zijn en daar voelt ie zich niet bij op z'n gemak. Zeker omdat onze baby nogal beweeglijk is en het dus echt lijkt alsof hij er ook bij is zeg maar. Je voelt hem echt schoppen en bewegen als we seks proberen te hebben en dan is bij mijn man de zin meteen weg. Daarbij vindt hij mij met mn zwangere buik minder seksueel aantrekkelijk. Hij vindt het prachtig hoor dat we een baby krijgen en hij vindt me nog steeds erg mooi, maar de seksuele aantrekkingskracht is wel verminderd.

Dus helaas zal ik het nog een tijdje zonder "echte" seks moeten doen, wat ik soms erg vervelend vind omdat ik juist nu zoveel zin heb. Natuurlijk zijn wij ook wel creatief maar dat is toch anders vind ik.

Ik ben in ieder geval blij dat we er open over kunnen praten en ik heb begrip voor mijn man zijn gevoelens. Andersom zou hij ook begrip voor mij hebben als ik niet zou willen of geen zin zou hebben. Ik zal het ermee moeten doen..

8. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik heb eigenlijk helemaal geen behoefte aan sex. Ik moet veel moeite doen om in de stemming te komen. Mn vriend is gelukkig heel begripvol.
    Vorige hebben we nog wel sex gehad maar daarna bijna een week last gehad van behoorlijke bandenpijn.
    Nou, dat brengt de ook niet in de stemming, wanneer je dat paar keer hebt meegemaakt.

Je bent dus niet de enige hoor. hahaha

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    UmmKais, ik heb dus hetzelfde als jou man...
    Ik wil geen seks... Denk er telkens aan, dat ons beebje er bij is..
    Ik wil ook niet dat mijn lichaam als erotisch iets gezien wordt nu.. Het is het 'huisje' van ons beebje.
    Heel raar, maar gelukkig begrijpt mijn man het wel.

10. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    Hier is er nog wel seks. Het is wel minder geworden nu mijn buik echt dik is. Maar ons gemiddelde lag behoorlijk hoog dus we konden wel wat hebben. Heb wel last van de manier waarop aangezien ik nog maar weinig lucht heb als ik op mijn rug lig. Dus ook daar moeten we wat creatiever in zijn..

11. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik had in de eerste weken van de zwangerschap totaal geen behoefte aan sex, dat was tot week 13/14 ongeveer...
    tot grote ergenis van mijn ex vriend wel eens, hahaha!
    Daarna kwam het wel weer terug.

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Bij mij was het juist tot 13 weken erger als ooit te voren. :D Kon wel 10 x per dag seks hebben. ;) Nu is de zin echt ver te zoeken... Wil het gewoon echt niet... Wil ook niet dat mijn man aan mijn borsten zit.. Voor mijn gevoel is heel mijn lichaam nu voor de baby.. Geen lustobject!!!

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb dit tijdens mijn eerste zwangerschap gehad. geen zin, pijn, moe, was altijd wel iets.
    en nu wil ik wel, maar vriend niet (weet niet waarom? hij wil er niet over praten). nu al bijna 5 maanden geleden dat we voor het laatst sex gehad hebben. en ik word gek!

14. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Tijdens mijn zwangerschap had ik wel gewoon zin in sex, ik had ook maar een heel klein buikje die helemaal niet in de weg zat.. Ik voelde me op de meeste momenten helemaal niet zwanger!

15. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    geen rare vrag hoor, en erg herkenbaar! ik had vaak ook geen zin, was erg moe of kreeg na t vrijen een harde buik/buikpijn dus dat trok me miet echt aan.

16. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    1,473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Hoi Hoi,

Ook is het hier ver te zoeken. Vreemd eigelijk was er namelijk wel altijd voor in hihi ook buiten kindjes maken om.

groetjes

17. Bloemie

Bloemie Bekend lid

Jul 7, 2006
    666
    0
    0
    Was wel erg benieuwd naar dit onderwerp, ging me namelijk een beetje zorgen maken.
    Ik merk dat ik er ook niet zo heel erg meer op zit te wachten af en toe en dat vind ik best wel erg. Lees nu hier dat het vaak de eerste 3 maanden is, dus wie weet, komt het allemaal nog goed! (morgen hoop ik te weten hoe ver ik ben) Eigenlijk is het ook helemaal niet raar. Wie heeft er nu zin als je borsten pijn doen, misselijk bent, hoofpijn hebt etc.????

Succes er allemaal mee!

18. Mundy

Mundy Lid

Jul 27, 2009
    19
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Grootegast
    Ik had juist de eerste weken veel meer zin in sex, terwijl vriendlief het een raar idee vond, omdat er een baby in mijn buik zat. Gelukkig kreeg ik hem wel altijd zo ver ;) Eigenlijk begint het voor mij nu pas minder te worden, mijn buik is echt flink gegroeid en ik heb last van mijn rug. De behoefte aan sex is een heel stuk minder geworden de laatste twee weken. Ach, ik kan er niet zo mee zitten, het zal vast wel weer goed komen.

19. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

Jan 22, 2009
    588
    183
    43
    Female
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Nou bij ons is het ook not done op het moment, laatste x was 1,5 maand geleden ofzo. Vaak zijn we te moe, hebben we veels te veel sociale verplichtingen en ik heb ook het idee dat vriendlief niet meer durft. Soms baal ik er wel van, maar aan de andere kant het is ook geen ramp hoor..

20. Trix

Trix Lid

May 7, 2007
    56
    0
    0
    Sinds we op de helft van de zwangerschap zitten, staat het bij ons ook op een laag pitje!
    Zelf heb ik er geen moeite mee. Mijn man durft niet, omdat hij bang is om iets fout te doen! Ik heb al geprobeerd duidelijk te maken dat dat niet kan...

Uit ervaring van de vorige keer, weet ik dat het na de bevalling... als alles weer een beetje hersteld is... helemaal goed komt! Toen was het fijner dan ooit!

Share This Page