27 weken zwanger en weer misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door danikrogt, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danikrogt

danikrogt Actief lid

13 nov 2008
    141
    0
    0
    geen werk
    rijswijk
    hoi meiden

ben nu 27 weken zwanger en sinds een week weer misselijk vooral in de avond niet dat ik het eruit gooi maar het gevoel hierdoor voel ik me zelf niet lekker heb ook de hele dag pijnlijke plek rond me maag en als weer niet misselijk ben heb ik wel weer maag zuur doordat ik dit heb slaap ik niet lekker en heb ook sind een paar dagen als ik lich dat er dan een druk op me ribben komt te staan
    iemand hier ook last van en wat doe je ermee want wil hier wel weer vanaf of blijft dit tot de bevalling ?
    iemand tips?

groetjes mama dani

2. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Hier nog eentje die er last van heeft/had. Tot 18 weken overgegeven, en toen gelukkig een tijd niet. Afgelopen week, twee weken, wel elke dag weer. Bij mij wordt het versterkt door stress heb ik het idee, dus ben rustiger aan gaan doen. Dat scheelt bij mij enorm. Verder heb ik weinig tips...

3. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Je baarmoeder groeit hard en daardoor komen je organen in verdrukking. Zo ook je maag waardoor je erg misselijk kunt worden. Zodra de kleine indaalt heb je er waarschijnlijk geen last meer van.

voor nu half zittend slapen of je hoofdeinde hoger zetten zodat het minder wordt.

4. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Jouw bericht had de mijne kunnen zijn. Ik ben bijna mijn hele zwangerschap verschrikkelijk misselijk geweest. Ik ben er misschien 2 weken van afgeweest en toen kwam het alweer terug. Gelukkig niet zo erg dat ik weer moet overgeven, maar wel veel 'opboeren'. Daarnaast inderdaad verschrikkelijk last van brandend maagzuur.

Verder heb ik ook een pijnlijke plek tien cm. boven mijn navel. Weet niet precies waar dat door komt. En sinds een paar weken ook die druk op mijn borst en last van benauwdheid.

De oorzaak van dit alles ligt denk ik in het feit dat alles nogal in de verdrukking komt. Je moet er dus maar gewoon het beste van maken. Wat bij mij helpt:

- brandend maagzuur: beetje vla eten + Rennies, geen gekruid eten en geen citrusvruchten
    - benauwdheid: extra kussen onder je hoofd zodat je wat hoger ligt
    - maagpijn/opgeblazen gevoel: kleine maaltijden eten, zodat je je maag niet heel vol zit

Succes!

5. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik herken dit ook, werd vannacht ook weer misselijk wakker, echt het gevoel dat ik over moet geven, ben er uit gegaan, heb een slok melk genomen en dan zakt het weer, maagzuur heb ik al heel lang, al vanaf de 15 weken ofzo, het wordt echt steeds erger, s''avonds voor het slapen neem ik maalox in, dan zakt het, maar vaak wordt ik er s''nachts weer wakker van.

ik heb ook erg gebroken nachten, ook heb ik dus dat als ik moet plassen, moet ik echt gelijk gaan, want soms als ik dan wel eens blijf liggen, dat het ontzettend zeer gaat doen en zelfs moeite heb met lopen.

6. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik ook! Dan draai ik me om in m'n slaap en dan moet ik ineens heeeeel nodig naar de wc. Ik strompel dan echt voorovergebogen naar de wc, omdat het dan zo zeer doet dat ik niet eens meer rechtop kan staan. Heel charmant allemaal :D

Deel Deze Pagina