Lochia na keizersnede snel voorbij?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Leni88, 28 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Mijn keizersnede is precies 15 dagen geleden. Sinds eergisteren heb ik geen last meer van bloedingen (lochia). Verder ook geen klachten. Is dit normaal? Ik herken het niet van eerdere kraamtijden, toen duurde het altijd 4-6 weken.
    Ik ben er natuurlijk blij mee, maar lees op internet enge verhalen over plotselinge doorbraakbloedingen of kraamvrouwenkoorts.
     
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nee hoor het is normaal dat het even weggaat en dan na een paar dagen opeens opnieuw begint. Dit heb ik bij alle drie de keizersnedes gehad. Meestal dus 4-6 weken hoewel het de laatste keer bij mij zelfs tot 8 weken duurde. Wel steeds minder heftig hoor. Dat heftige was na die eerste twee weken over.
     
  3. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Dat is weer minder...begint het dan opeens spontaan weer of voel je het aankomen? Dan zou ik dus maandverband moeten dragen terwijl ik geen bloeding meer heb.. niet echt fantastisch.
    Nu wel flinke hoofdpijn gekregen die ook met PCM niet weggaat. Straks komt nog kraambezoek met kleine kinderen, niet echt ideaal, haha.
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb na de ks 3 dagen gevloeid en daarna niet meer.
    Pas 4mnd later weer toen ik ongesteld werd.
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  5. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik had ook de eerste week bloedingen en daarna bijna niets. Ik weet nog dat ik bijna het kraamverband weg wilde doen en toen begon het weer. Toen heb ik echt nog 6 weken goed gebloed o_O
     
  6. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik heb 1 dag na jou mijnj ks gehad en bij mij was het ook zo goed als gestopt en 2 dagen erna begon het weer. Heel normaal zei mijn kraamverzorgster. Als je weer wat actiever wordt ga je vaak weer meer bloeden.

    ik draag gewoon altijd maar maandverband. Fris vind ik het niet echt maar het is maar tijdelijk.
     

Deel Deze Pagina