Onze dochter is 2,5 jaar en nu kreeg ik van mijn schoonouders de vraag wat ze wil hebben voor sinterklaas. Nu heb ik zelf leuke herinneringen aan loco. Maar welke versie moet ik kiezen? Loco bambino is vanaf 24 maanden en is misschien heel snel kinderachtig. Mini loco is vanaf 4 jaar. Maar goed vanaf welke leeftijd kunen ze mini loco echt aangezien die leeftijden ook niet altijd kloppen?!
Mini Loco is nog wel echt lastig voor 2.5 jaar. Dochter speelt met bambino loco vanaf 22 maanden, maar het wordt nu wel makkelijk. We hebben ook wat lastiger boekjes en dat vindt ze nog wel leuk. Ze speelt er ook nog wel mee, maar is zo klaar met de puzzeltjes, maar miniloco vindt ze nog te lastig/ heeft ze het geduld nog niet voor.
Ik zou ook nog wel voor bambino loco gaan. mn dochter maakte die vanaf 2,5 jaar. Dat kon ze toen meteen al wel heel goed, maar de opdrachten in de boekjes gaan ook van makkelijk naar moeilijker en in de laatste ligt dan nog wel wat uitdaging. Verder heb je boekjes van 2-4 of van 3-5 en die laatste daar kan ze dus nog wel even mee doen.
Mini loco is echt veel te moeilijk voor een kindje van 2,5 jaar. Vanaf een jaar of 4 kunnen ze dit enigszins, maar dan nog is het soms lastig.
Bambino loco. Mijn dochter wordt in februari 3 maar kan veel puzzels uit de 3 tot 5 jaar boekjes echt nog niet maken.
Hier hebben we ook bambino. Dochter wordt in Jan. 3 jaar. Moeten het echt met haar samen doen ( boekjes van 3 tot 5) Ze vind het trouwens wel helemaal te gek.
Met 2,5 jaar nog echt wel te jong voor Mini. Ik zou voor nu voor Bambino gaan, of nog even 1/1,5 jaar wachten.
Helemaal helder, bedankt. Ik dacht als ze mini loco vanaf 3 jaar zou kunnen ga ik daarvoor, dan laat ik het nog wel even liggen. Maar dan gaan we nu voor de bambino versie. Er komt ook nog een broertje achteraan dus het is ook niet zo heel erg.
Zou ook bambino kiezen. Het is ook goed voor het zelfvertrouwen als ze wat kunnen maken en niet alles te moeilijk is.
Ik denk dat ik de basisdoos ga vragen met een boekje van Nijntje. Dat vindt mevrouw helemaal geweldig. Iemand anders nog tips voor boekjes?
Dikkie dik is ook een goede inderdaad. Dat vind ze ook geweldig. Hoeveel boekjes heb je zo'n beetje nodig om het leuk te houden?