Gevecht met de autostoel

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Lisa2005, Nov 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

Apr 14, 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sinds een paar dagen is het een gevecht om mijn zoontje (bijna 3) in de autostoel te krijgen. Hij wil er niet in, gaat op de achterbank zitten en als ik hem dan met dwang in zijn stoel zet gaat hij zich overstekken en gillen en huilen. Het is echt een strijd geworden en ik krijg bijna zijn gordels niet vast.
    Bij manlief doet hij het niet. Iemand tips?

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier wisselend. Soms strijd, andere keren gaat ze wel gewoon goed zitten en werkt ze mee.
    Geen tips overigens.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,898
    3,931
    113
    Wat geeft hij zelf als reden? Bijna 3, dan moet je toch wel een afspraak met hem kunnen maken dat het soms gewoon moet?

4. misa

misa Niet meer actief

Wat vervelend...! Met bijna drie zou ik toch zeker afspraken maken. Of hem de keuze geven: of je doet het zelf, of ik doe het. En dan vooral voet bij stuk houden en hoe kastig ook, hem erin zetten onder dwang.... Succes!

5. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Mijn zoontje begon daar ook mee. Hij kon kiezen of in de stoel of we gaan niet weg. En daarbij wordt de politie boos als we die tegen komen en jij zit niet in je stoel. Noem het dreigen maar het werkt wel. Nu heeft ie het nog af en toe. En dan nog haal ik de politie erbij :)

6. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Tja ik stop hem er dan krijsend in..

Politie probeerde ik vandaag resultaat volgende driftbui "ik wil politiehie "

7. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Ik heb mijn dochter gezegt dat als ze haar gordel niet om deed, ze uit de auto zou vallen. Het verhaal werd door haar steeds heftiger gemaakt: ja, en dan val ik in de sloot en dan ben ik plat, en dan heb ik bloed en dan moet de dokter mij weer maken, enz....
    Toen ze iets ouder was en steeds haar gordel losmaakte heb ik in onze straat 1 keer goed op de rem getrapt. Daar vloog ze dus van haar stoel af tegen de bestuurdersstoel. Wie niet luisteren wil....... Misschien kun je dit eens met m doen, op een afgelegen stuk weg. Weet hij gelijk waar de gordel voor dient.

8. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wooooow wat een advies. Je kind zal hierdoor verkeerd terecht komen :$:$

9. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Jíj bent toch zeker de baas? Aan dit soort dingen mag je best consequenties verbinden. Het gaat tenslotte om zijn veiligheid.

10. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

Apr 14, 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Uiteraard dwing ik hem om in zijn stoel te zitten maar ik word het vechten soms zo moe.
    Afspraken maken gaat een beetje lastig, hij praat nog nauwelijks, hij heeft een taalontwikkelingsstoornis dus hij kan zelf niet verwoorden waarom hij er niet in wil.

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    beetje afleiden?
    hier werkt een flesje water,leeg potje van de kauwgom,parkeerschijf... of iets anders wat er in de auto ligt goed..
    geef het in zn handen, of hij komt het "toevallig" tegen bij het instappen, meneer is afgeleid en ik kan hem rustig in zn stoel zetten :D
    maar mijn zoon is net 2, dus dat scheelt misschien ook wel...

12. bloem3

bloem3 Actief lid

Mar 17, 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dit probleem hadden wij ook, krijsen en tegenwerken enz. Ik heb dr gewoon uit de auto gezet en gezegd dat ze niet meehoeft en ben de afrit afgereden. Ze is behoorlijk geschrokken want daarna was het over. Wel even met zn tweeën doen, ivm veiligheid. Wij zijn heel rustig gebleven en hebben haar erna getroost en gezegd dat ze altijd mee mag, maar dat de bandjes vast moeten enz enz. Achteraf heel hard om gelachen, maar het is echt irritant.
    Hetzelfde probleem speelde daarna met het raam open en dicht doen. Honderd keer zeggen afblijven enz totdat ze het raam opendeed en haar ballon er op de snelweg uitvloog. Ze schrok zich rot en blijft er nu vanaf. Ze is nu net 3 geworden en vraagt netjes of ze aan het raam mag zitten. Daar ze wel humor heeft vragen wij regelmatig of er geen ballon in de auto ligt die het raam uit kan. Dan moet ze lachen :)

13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Check ... niet hard maar het was wel meteen afgelopen. Ligt er denk ik ook aan hoe erg je uk kan acteren ... laten we zeggen dat die van mij al opgegeven is voor acteerlessen. Na dit gebeuren, waar overigens niks ergs is gebeurd, is het nooit meer voorgekomen en zit uk heel netjes in zijn stoel.

14. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL

Wat een rot advies. Effe flink op de rem trappen en je kind vliegt door de auto wat als ze zich had bezeerd

Ik ga gewoon het gevecht aan soms leid ik.hem af met de mobiel maar vaak is het even een worsteling maar ik win ;)
    Mijn 2 oudere kinderen maken zich nooit los en doen zelf al de gordel om, die hebben dus een ongeval waar ik en hun kleine broer betrokken was en hebben zelf al gezien wat er kan gebeuren.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier Aiden vanaf het begin af aan vertelt dat hij uit zijn stoel valt en dan moet huilen als hij geen gordel om heeft. Hij doet nooit moeilijk over de gordel. Sterker nog, soms moet hij me eraan herinneren dat hij zijn gordel nog om moet :). Dan wil ik in de auto stappen en hoor ik hem zeggen: "mama, ik moet de gordel nog om!". :)

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier komt ook de politie erbij en starten bij niet in willen stappen werkt ook erg goed.

remmen bij gordel los klikken heb ik ook al eens gedaan , je doseert dat toch. Het is niet alsof je met 60 ineens naar 0 gaat. Van 10 km naar rem is al genoeg om de schrik reactie te realiseren en dat werkt nou eenmaal het beste zeker bij 4 jarige die dat prima snappen.

Ik zou in dit geval eens aan pap vragen hem in de auto te doen, kijken wat het verschil is Dat kan zo simpel zijn als dat hij bij papa zelf mag klimmen en jij hem bijv. een voetje helpt.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij hadden dat rind die leeftijd ook.. En toen bleek het hele leed een stuk minder nadat we de hoofdstuk iets hadden verhoogd.

Ging het nog steeds niet van harte maar na flink volhouden dat het hartstikke gevaarlijk is bleef ze meestal wel zitten.

Tot ze op een dag tijdens het rijden op de snelweg de gordel afdeed en manlief de auto op de eerste de beste parkeerplaats heeft gezet voor een goed gesprek met als strekking dat die gordel om moest blijven en dat ze anders naar oma kon gaan lopen.
    Sinds die tijd zit de gordel altijd vast.

Dus even uitsluiten dat je kind niet lekker zit en daarom misschien niet wil... En tja.. Mama is toch de baas.
    Geen gordel= niet rijden.

18. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Precies dit hebben wij ook gedaan, met resultaat. Ze geven het zelfs nu zelf aan als ik ooit vergeet de gordel bij ze om te doen: 'mamma, niet wegrijden, mijn górdel!!'

19. tuc

tuc Niet meer actief

Tja mijn zoontje kan wel eens zo doen als hij in de buggy moet...jammer dan ik prop hem erin en de riemen dicht...krijsen dan maar, maar als ik zeg dat je er in gaat dan ga je erin.

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Uitleggen waarom hij de gordel om moet en verder negeren.. Veiligheid voor alles! Het afleiden vind ik ook een goede tip, die werkte hier ook wel (alhoewel de mijne pas 2 is)

Om je kind moedwillig van de bank te laten vallen/tegen de stoel te laten vallen vind ik echt NOT DONE!:$ Ik schrik ook echt dat blijkbaar hier al twee mensen dit doen! Dat je je kind wilt afschikken met iets ok, maar je gaat je kind niet vrijwillig in gevaar brengen. Want NEE je kunt zelf niet inschatten wat een rempoging met een kind doet als je blijkbaar zo hard remt dat ze van de bank valt.
    Sorry hier valt me de b*k echt van open...:(

Share This Page