borskastje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kristalhelder, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ik vraag me iets af. Mijn zoontje van 2 jaar heeft een borstkastje dat niet symmetrisch lijkt te zijn. Nu vraag ik mij af hoe dat bij andere kindjes is. Is het bij jullie kids wel gewoon aan beide kanten even dik of is het normaal dat één kant iets dikker is dan de andere kant?

Ik heb een foto gemaakt, maar die is niet zo heel erg duidelijk. Je kijkt in ieder geval vanaf de zijkant tegen zijn borstkas aan..

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan het op de foto echt niet zien. Wat zegt het consultatiebureau ervan?

3. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ik kijk zo even of ik een andere foto heb..

Hij heeft pas 4 november een afspraak bij het cb. Ik maak me er vooralsnog geen zorgen over, maar het is wel iets opvallends zeg maar. Je voelt echt aan de linkerkant en dan ter hoogte van het middenrif dat het een stuk dikker is.

4. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    #4 kristalhelder, 10 okt 2011
    Laatst bewerkt: 10 okt 2011
    Hier is het beter te zien...haal hem straks wel weer weg.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    hey, mijn dochter had dit ook....
    De kinderfysio is geweest op advies van de cb-arts. Ene schouder was ook hoger dan de ander. Maakte me druk om scoliose.
    Bij mijn dochter was het een restverschijnsel van haar pittige voorkeurshouding die ze had als baby (ze heeft er nog een plat achterhoofd van). We konden er niet veel aan doen, ja veel kruipbewegingen laten maken en laten rollen zodat ze de korte kant van haar lijf langer zou gaan maken.

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    4 november is niet zo heel ver weg meer. Ik zou het even afwachten en dan aankaarten. Die 3 weken kan het ook nog wel wachten.
    Je kan ook een afspraak maken bij de fysiother. Daar heb je tegenwoordig geen verwijskaart voor nodig. De meeste praktijken hebben wel een kinder fysiother. die daar een goede kijk op hebben, weet je ook gelijk waar je aan toe bent.

Deel Deze Pagina