mijn dochter 5 met oma alleen naar disneyland. ik wil het eigenlijk niet!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tasjaaa, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Hoi,

Ik vraag me af of ouders me gelijk geven of dat jullie dat ook niet leuk zouden vinden. Of dat het echt aan mijzelf ligt en de hormonen.
    De vriend van mijn schoonmoeder ( 88jr ) mijn schoonmoeder is 58. Haar vriend heeft dus als verassing voor haar disneyland parijs geboekt voor 2 dagen met mijn oudste dochter van 5. Dat word aan ons eerst niet echt gevraagd maar meer aangekondigd van " ik ben met een verassing bezig voor .... " . Oke hij is oud en ik trek niet gauw me mond open. Maar ik wil het absoluut niet! Mijn kind naar het buitenland met oma. En daarbij ik vind dat je als ouder zelf dingen wil mee maken met je kinderen. Hun eerste indruk is zo speciaal maar ik heb al heel lang het gevoel dat alles met haar al gedaan word door hun. Met alles haantje de voorste wezen. En ook nooit over dingen hebben die wij met ze ondernomen hebben. Dat is niet belangrijk maar alleen wat hun wel niet allemaal doen en gedaan hebben. Dus ja dit ga ik straks ook weer jaren horen dat " oma " met haar naar disneyland is geweest.. ik kan het nu ook niet meer afblazen alles is al geboekt en geregeld dat zou erg sneu zijn vooral voor mijn dochter. Maar ik moet dus nog wel een id aanvragen voor haar en een verklaring dat ze van ons mee mag met oma naar het buitenland. Maar dit alles irriteerd me zo erg dat ik op het punt sta te zeggen dat ik er niks over wil horen! Dat ik de id en verklaring aanvraag en daarna verder niks ervan wil horen.

Ben ik nou zo slecht of is mijn irritatie logisch?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou het superleuk vinden voor mijn zoon als hij met een van zijn grootouders naar Disneyland zou gaan. Ik vind het zelf een geweldige en superlieve verassing! Hoe kun je nou om zoiets boos worden?
    Gun het je dochter en haar oma gewoon.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik kan me je irritatie zo voorstellen, vooral omdat het allemaal zonder overleg is gebeurt en jij er toch ook dingen voor moet regelen. ( is ze wel verzekerd als ze op reis gaat,want ze zal niet op de polis van oma staan neem ik aan)

Ik denk wel dat hun plan uit een goed hart komt.

Ik zou het wel even bespreken met hun dat je het vervelend vind dat ze dit hebben gedaan zonder overleg met jullie. Maar zorg er wel voor dat je dochter van dit alles niets mee krijgt.

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wow mijn dochter zou helemaal buiten zinnen zijn. Ondanks dat ik het zelf stiekem ook wel had gewild (lees ik denk dat ik stiekem een beetje jaloers ben) zou ik het haar gunnen.

Ik lees in je verhaaltje een superenthousiaste oma, wellicht een beetje te, maar eentje die echt gek is op dr kleinkind.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zou het ook niet willen om precies dezelfde reden, die jij geeft.
    En iets regelen zonder jullie toestemming? Nou, echt niet.
    Zou dus geen id kaart aanvragen en helemaal geen toestemming geven.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Dit!

Ik zou in het belang van mijn kind denken.
    Disneyland voor een 5-jarige is superleuk.
    Ik krijg een beetje het gevoel dat je je gepasseerd voelt omdat ze er met oma en haar vriend heen gaat.

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Nee mijn zoon ging niet.

Dit hadden ze vooraf moeten vragen. Niet zonder overleg doen.
    Daarnaast ligt het er bij mij ook heel erg aan hun gesteldheid/gezondheid.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik kan me voorstellen dat je wel graag had gehad dat ze dit eerst even aan jullie gevraagd hadden, is begrijpelijk. Dat zou ik zeggen, dat ze de eerstvolgende keer zulke dingen eerst moeten overleggen. Verder, ik denk dat je dochter en je haar oma dit samen ook heel bijzonder vinden om samen te doen, dus ik zou het ze wel gunnen.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hebben ze het dan ook zonder met jou te checken aan je dochter verteld? Dat vind ik wel heel raar eigenlijk.

Ik zou hier ook absoluut niet blij mee zijn. Bespreek zoiets, kijk of de ouders het een goed plan vinden etc. Met 5 zou ik hebben gezegd: is heel leuk dat je het gepland hebt, maar het gaat niet gebeuren. Dan had je dat maar van te voren moeten checken. Met 5 is een dagje mee met opa en oma naar de efteling ook leuk hoor! Dat hoeft dan echt niet disneyland in het buitenland te zijn.

10. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Tuurlijk ben ik voor mijn dochter hardstikke blij dat ze naar disneyland gaat! Maar dit hadden wij graag als ouders zelf een x mee willen maken met onze dochter. En dan haar eerste indruk willen zien. Voor mijn gevoel hoeven wij dit hierna niet meer echt nog te doen. Omdat ze het dan al beleefd heeft. En wij bij thuiskomst toch alleen maar horen dat ze met oma er ook geweest is enz. Dat is tot nu toe alleen maar zo geweest met pretparken enz.. voor mijn gevoel komt het vaak over alsof ze niet willen dat wij dingen met haar ondernemen. Ik ging laatst met haar voor het eerst naar de efteling. Maar ik heb toen 10x moeten horen of ze ons niet moest brengen of " als je ff wacht kunnen we met zn alle gaan ". Nee ik wil zelfs eens dingen met mijn dochter doen!! Je krijgt dan ook van die kinderen die alleen maar oma willen omdat oma dan alles met ze doet. Mijn ouders hebben precies dit vroeger ook mee gemaakt. En daar zijn zelfs famillie ruzies van gekomen. Mijn moeder was psychisch en dat was waarschijnlijk precies een reden om mij dan maar een beetje onder hoede te nemen. En nu is het bij ons net zo. Mijn man is ook ziek. Angststoornis. En ik denk dat dat ook mee speelt dat ze maar denken " dan doen wij het wel ". En als wij dan als eens wat leuks doen met de kinderen word daar aan hun kant nooit over gesproken.

Ik gun mijn kind alles. Als ik dat niet gedaan had ging disneyland echt niet door!

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Het leest alsof je schoonmoeder je wil helpen door leuke uitjes met je dochter te plannen. Ik denk dat ze (in haar beleving) op die manier probeert jullie te ontlasten.

Ga gewoon met haar in gesprek, laat haar weten dat het voor je dochter heel leuk is al die dingen te doen maar dat ze op die manier de kans voor jullie om leuke dingen met je dochter te doen ontneemt.

12. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Het werd btw zo aangekondigd: ik moet je iets vertellen, ik ben met een verassing bezig voor oma zodat ze met kayleigh naar disneyland parijs kan met de bus. En dan overnachten in een hotel. Jij moet alleen ff een id aanvragen voor haar en toestemming invullen. ( ja ga dan maar tegen een man van 88 zeggen dat je dat niet wil hebben ) hij had overigens alles al uitgezocht en geregeld. Werd me nog even op het hart gedrukt dat ik nog niks mocht vertellen. Paar dagen later belde hij dat ik pasfoto kon latrn maken voor id dat hij het al betaald had.. het word op zn manier gespeeld dat ik amper nog iets kan zeggen. Ze weten ook dat ik niet gauw me mond open trek.

13. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Wat raar dat ze zo iets doen zonder even te overleggen.
    Toen er gezegd werd: ik ben bezig om dit te regelen, wat heb je toen gezegd? Vast niet: oh wat leuk.
    Dus toen had hij wel even kunnen vragen of je dat wel goed vond.

Ik vind je dochter zoiets gunnen heel iets anders dan achter jou rug om 2 dagen buitenland boeken en niets overleggen.
    Als ze het nu eerst overlegt hadden had je het misschien wel goed gevonden.

Ik snap wel dat je er nu ook niet zomaar een stokje voor kan steken, want dan krijg je jaren lang te horen: ja je mocht mee naar disneyland, maar je moeder hielt het tegen. Dat is natuurlijk ook heel vervelend.

Ik denk dat ik zou zeggen: ze mag alleen als ik ook mee ga.
    Maar het is misschien verstandiger om met hun om de tafel te gaan zitten en rustig (zonder je dochter natuurlijk) te bespreken wat je er nu echt van vind.

14. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Echt knap van je dat ze alsnog mee mag... Mijn zoon ging echt niet mee:)

Zijn ze nog fit? (Vooral vriend?) of gaat oma alleen met dochter

15. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Oma gaat alleen. Zij is nog fit hoor ze werkt nog enz. Ik laat voor die tijd nog gauw een sos bandje maken die ze verplicht om moet die hele reis! Het is ook zo dat ik mijn dochter jongste niet zo vrij laat in het naar opa en oma gaan. Ze gaat er heel zelden heen. Terwijl mijn oudste er op die leeftijd elke week een x sliep en nu nog vaak wel eens logeerd. Opa had al aangekondigd meteen toen hij het vertelde dat hij al aan het sparen was dat oma later ook met haar naar disneyland kan gaan. Ook zo iets.

16. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Hoe verwijder je dit onderwerp eigenlijk? Haha wil het weg hebben.. :) iig bedankt voor jullie mee denken en reacties

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Waarom niet eigenlijk? Het is toch niet dat alles maar kan omdat hij oud is? Als je dit soort dingen niet zegt, dan zal het ook nooit veranderen. Als je op zo'n moment gewoon respectvol zegt dat het een hele leuke verrassing is, maar dat je je dochter daar te jong voor vindt dan is het toch goed?

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap je heel goed en ik weet niet zo zeker of ik wel toestemming had gegeven...als dochter nog niks wist had ik sowieso nee gezegd.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.832
    113
    Ik had nee gezegd. Klaar. Mijn kind van 5 gaat niet zonder een van ons naar het buitenland, kan het nog zo goed bedoeld zijn. Jammer maar helaas. Of ik zou zelf meegaan.

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat die man 88 jaar is geeft hem geen recht om dingen voor jouw dochter van 5 jaar te beslissen, hij had dit eerst moeten vragen en niet aankondigen.
    Ik had dus wel rechtuit gezegd dat ik mijn dochter van 5 jaar niet mee naar het buitenland laat gaan.
    Naar Disneyland Parijs gaan? Leuk maar dan wel met jullie als ouders erbij!
    Hier zou dit dus never nooit niet gebeuren dat oma alleen met dochter daar naartoe zou gaan.

Deel Deze Pagina