Loco, waarmee beginnen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pisam, 27 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pisam

Pisam Niet meer actief

Onze oudste heeft het op het moment allemaal wel een beetje gezien thuis. Even weer tijd voor iets nieuws. Zat te kijken naar loco. Maar heb geen idee waarmee te beginnen. Lees dat bambino erg makkelijk is. Ons meiske heeft veel dingen snel onder de knie en heeft al aardig wat geduld voor haar leeftijd, dus misschien beter mini? En welk pakket is fijn om mee te beginnen? Er is zoveel. :D

Over twee maanden wordt ze drie, andere tips wat betreft leerzame dingen zijn ook welkom hoor!

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Bambino loco speelt mijn 3 jarig zoontje nu mee
    Sommige boekjes zijn makkelijk maar sommige ook weer niet
    Zoontje telt nu graag, dus het tel boekje is in trek.

Verder is woezel pip, zandkasteel dikkiedik en wat hoort bij elkaar hier ook favoriet wel...

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Op mp vindt je vaak ook leuke pakketten met meerdere boekjes

4. tuc

tuc Niet meer actief

bambino loco ligt er maar net aan welke boekjes je hebt, er zijn ook echt moeilijkere boekjes.

Hier is het erg populair. (de oudste is inmiddels naar mini loco overgestapt)

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou denk ik ook voor bambino loco gaan. Mijn zoontje heeft het nu voor z'n 2e verjaardag gehad, maar ik leg het nog even aan de kant voor later in het jaar, hij snapt het nu nog niet helemaal en heeft nog niet genoeg geduld.
    Ik denk dat de stap naar mini loco nog te groot is.
    Wat anderen al zeggen, gewoon even in de winkel kijken naar wat moeilijkere boekjes anders?!

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Zoontje heeft nu ook sinds 2 e verjaardag en speelde er best snel mee. Wat hoort bij elkaar. En paar maanden later woezel en pip

7. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier met 2 jaar en 3 maanden met Bambino loco begonnen.
    Zijn inderdaad makkelijke en moeilijke boekjes!

Maar erg leuk!

Iemand nog tips voor de moeilijkere boekjes? Hebben nu oa Nijntje en Zandkasteel

8. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier met 3 jaar loco mini gedaan. Mijn dochter had er nog wel wat hulp bij nodig, maar kon het al snel alleen.

9. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn zoontje kreeg BAMBINO loco voor z'n 2e verjaardag, dat was voor hem echt te makkelijk. Nu heb ik mini loco voor hem en dat is met de juiste boekjes iets uitdagender.

10. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Maar kunnen jullie kinderen dan ook al allemaal zelf na het neerleggen op goede plek, ding dubbelklappen, omdraaien, bekijken of ze het goed hebben, ding weer omdraaien, ding opendoen op nieuwe bladzij, en met de volgende bladzij weer beginnen?
    Mijn dochter heeft niet veel moeite met het plaatsen van die steentjes op goede plek, maar die stuntelt met de handelingen er omheen, dus moet ik altijd nog helpen, en heb ik dan weer niet veel zin in. Daarom heeft ze het eigenlijk nog niet vaak gedaan, ze pakt het zelf niet en ik ook niet.

Wat voor leerzaams ze verder zelf kan doen:

Smartgames. Ik heb van de 3 biggetjes, die is van 3-6 jaar. Zijn ruimtelijke puzzels.

Duplo nabouwen van een plaatje.

Ze heeft een bepaalde soort memory die ze zelf kan doen, met een soort pyramidedopjes er zelf opzetten (Memokid) en dan weer afhalen.

Triominos junior, die zijn met kleuren (en ook cijfers staan erop). Dan laat ik haar zelf zoeken wat ze aan elkaar kan leggen.

Puzzel van Dora waarbij ze kleuren moet matchen

Electro

Hubelino knikkerbaan (op duplo) en dan zelf laten uitvogelen hoe ze het kan bouwen

Treinbaan, kan ze ook proberen zelf een baan te bouwen.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    bambino loco prinsessen is wat uitdagender dan bijv Nijntje.
    Bij Mini Loco moeten ze vaak al wat kunnen lezen en dat heb je met Bambino nog niet zo.

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mini loco hier va 2.5 jaar doet ze makkelijk. Eigeinlijk vind ik het zelfs meer iets voor 1.5-2 jarige qua niveau. Ze is nu 3.3 en is niet meer interessant voor haar (ze heeft 5 boekjes gedaan al vaker.. Dora, diego, kikker etc).

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Dat heb ik al vaker gereageerd in dit soort topics. Bambino loco heeft ook echt moeilijkere boekjes. En die zijn zekernniet geschikt voor een 1,5-2 jarige.

Mijn oudste heeft nu een rekenboekje groep 4, ik geloof er geen barst van dat een 2,5 jarige dat makkelijk doet.

15. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Klopt! Er zit verschil in de boekjes vind ik. Paar boekjes zijn te makkelijk en aantal nog erg leuk om te doen voor mijn oudste die net 3 is.
    We zijn wel begonnen met Loco mini en dan de boekjes met tellen, getallen, etc. Gaat ook goed. Soms met wat hulp.

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Mijn dochter heeft bambino loco gekregen toen ze 2,5 was en dat kon ze toen prima doen.
    Echter het omdraaien en controleren of je de juiste vorm hebt gemaakt snapt ze nog steeds niet helemaal maar eigenlijk interesseert haar dat ook niet zo. De opdrachten vindt ze leuk om te doen. Nu overigens al heel lang niet maar maarja ze is 4. Nu zou ze mini loco vast wel leuk vonden, maar moet je daarvoor de cijfers niet al goed kennen? Of maakt dat niet uit, dat ze alleen dezelfde cijfers bij elkaar hoeven te zoeken net als de plaatjes bij de bambino?

De jongste is 20 mnd maar die zet ik echt nog niet aan de bambino loco. Hij vindt het vast leuk om wat met die blokjes te spelen maar gericht die opdrachten maken? Nee hoor, is echt wel uitzonderlijk als een kind dat kan met 1,5.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Voor de rekenboekjes moeten ze idd de cijfers kennen, maar er zijn ook boekjes zonder cijfers en letters. Denkspelletjes en met kleuren enz.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Precies. Maar wij hebben ook geen wonder kinderen natuurlijk.

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier vanaf 2/2,5 mini loco. Ondertussen een aardige verzameling van simpele boekjes (juiste kleur, spiegelbeeld, tellen, welk stukje ontbreekt) tot lezen en rekenen. De middelste vindt het nu niet meer zo leuk en doet vooral smartgames, maar het kan met de juiste boekjes erg leuk zijn!

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

#20 sydneys, 30 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2016
    Gewoon loco bambino kopen. Eventueel op marktplaats

Kan wel snel gaan. Zoontje speelt tegenwoordig als maxi loco. Je weet wel,...wonderkind,... ;)

Nee, ik ben al blij als hij 2 spellen klaar heeft van de loco bambino. Hij wil altijd spelen maar heeft 0,0 concentratie waardoor ik al begin te zweten als hij met die loco bambino komt aangelopen. Je weet wel,...normaal kind,... ;)

Deel Deze Pagina