Dochter drinkt fles bij vader niet meer leeg. Hoe komt dit nu weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 31 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Onze meid heeft de flessen altijd heel goed leeggedronken. Bij mij zijn er nog steeds geen problemen. De flessen gaan zonder moeite leeg. Ik geef bijna alle flessen, behalve de ochtendfles. Die doet mijn man voordat hij naar zijn werk gaat. En nu komt het... het kost hem veel moeite om haar fles leeg te krijgen. Madame is afgeleid, kijkt rond en na zo'n 140 cc (van de 200) spuugt ze de speen uit en wil niet meer drinken. Als ik het dan na een tijdje overneem drinkt ze de fles rustig leeg. Ook in de weekenden als ik de ochtendfles geef zijn er geen problemen.
    Voorheen was dit probleem niet aan de orde. Dit speelt nu zo'n 2 wkn.:(

Iemand een idee of tips???

Gr. shampoo

2. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik denk dat je man even moet blijven volhouden. Als ze niet meer wil, fles weghalen. Ze krijgt dan vanzelf wel honger en snapt dat ze bij papa ook de fles leeg moet drinken. Als jij het gaat overnemen went ze er zeker niet aan dat papa haar de fles geeft, dus dat zou ik niet doen.

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    geeft jou man haar de fles op een rustige plaats?
    als wij het bv in de woonkamer deden dronk ze bijna niks
    als wij het gewoon in haar kamertje doen drinkt ze hem wel leeg.

en anders zou ik idd zeggen dat je man even moet volhouden,
    misschien is je man in gedachten te druk.
    als ik in me gedachten te druk bezig ben met andere dingen wat ik bv nog moet doen allemaal dan merkt zei dit meteen en drinkt ze ook een stuk slechter

4. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Nathan die weigerde de fles van mij. Dronk inderdaad de flesjes niet meer leeg. Later aanbieden hielp wel, in de zin van dat ie hem dan wel leegdronk, maar ben er eigenlijk nooit achter gekomen waarom hij dat een tijdje niet wilde. Ik heb het maar gehouden op een powerstruggle en uittesten, ook al was ie toen pas een paar maanden.
    Maar ging dus vanzelf over.

5. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Mijn meisje is nu ruim 9 maand, en heeft dit ook af en toe gehad. Waarschijnlijk komt dit bij ons omdat ik 90% van de (op)voeding doe. Mijn man kan alleen 's avonds haar eten geven en naar bed brengen. Op dit moment weigerd ze ook eten van mijn man!
    Hier is het gelukkig in periodes, en na een week of 2 weer over.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben het met Sukkie eens. Volhouden en zeker niet overnemen, ze zijn slimmer dan je denkt en straks eet en drinkt ze alleen nog maar bij jou. Als ze niet meer krijgt dan ze bij papa drinkt krijgt ze vanzelf honger en snapt ze ook dat ze gewoon moet drinken. Dit is al een beetje testen, wordt alleen maar erger (en leuker :D) Succes!

7. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, de fles wordt op een rustige plaats gegeven. Naast haar bed in het schemerlicht.

Zou het echt uitproberen zijn????:$

Ik doe inderdaad ook 90% opvoeding. Ik heb ook veel meer geduld en als onze meid huilt of aandacht vraagt ben ik ook vaak degene die haar troost. Dus misschien inderdaad gewenning aan moeder???

8. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Maar flesjes die gegeven worden door opa of oma worden wel leeggedronken :(

9. Bij ons was het ook een tijdje zo.. Ik merkte dat mijn man te "onrustig" was, of te ongeduldig. Als Wayne tijdens het drinken even wilde uitrusten zat mijn man alweer met de speen te wiebelen om hem door te laten drinken..

En op de een of andere manier heb ik het mijn man nooit aan zijn verstand kunnen peuteren, dat Wayne even moest kunnen uitrusten...

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik denk ook dat je kleintje misschien aan voelt dat je man niet relaxed zit. Weet niet of dat het geval kan zijn. Daardoor kan ze misschien niet rustig ontspannen drinken en bij jou wel omdat ze meer rust voelt bij jou. Ik zou zeker ook je man lekker de fles laten geven want hij moet het tenslotte ook kunnen doen als je er niet bent of een keer ziek bent ofzo.

Deel Deze Pagina