Willlen jullie meekijken?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Aura, Feb 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aura

Aura Niet meer actief

#1 Aura, Feb 1, 2010
    Last edited by a moderator: Feb 1, 2010
    Heb vandaag al mijn spulletjes geinventariseerd....willen jullie meekijken of ik genoeg heb van alles of juist teveel?
    sommige dingen missen nog hoor zoals hydrofiel luiers enzo maar die moet ik nog kopen, het gaat echt om hetgeen wat ik al heb of dat genoeg ik of niet....

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Rompers
    maatjes en aantal
    50 - 5x
    56 - 8x
    62 - 5x
    68 - 1x

Shirtjes
    Maatjes en aantal
    50 - 1x
    56 - 4x
    62 - 5x
    68 - 3x

Pakjes
    50 - 3x
    56 - 1x
    62 - 1x
    68 - 1x
    74 - 1x

Broekjes
    50 - 1x
    56 - 3x
    62 - 1x
    68 - 2x

Truitjes
    62 - 1x

Schoentjes/slofjes 6x
    Sokjes 13 x
    Mutsje 2x
    haarbandje 1x
    knuffels 5x
    slabbetjes 3x

lakentjes 4x
    hoeslaken ledikant 2x
    molton 2x
    badcape 1x

wiegdeken 1x
    molton 3x
    hoeslaken 2x
    laken 1x
    slaapzak 1x

Kamertje
    2 matrasjes 1x wieg 1x ledikant
    Bugaboo wandelwagen incl. alle accessoires
    maxi cosi
    maxi cosi voetenzak
    Box
    badje
    tummytub
    standaart

Tutjes 3x
    flesspenen 6x verschillende maten
    flesjes 4x
    flessentas
    speentas
    flessenwarmer
    kammenset
    speenclip

Graag hoor ik jullie op en aanmerkingen...en nogmaals heel erg bedankt voor de moeite want het is best een lijst hahaa.

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

een jasje misschien er nog bij? En ik lees 1 lakentje, misschien nog 1tje voor het geval dat?
    Ik lees dat je een box hebt, heb je ook 1 of meer boxkleden?

3. Linnda

Linnda Actief lid

Feb 4, 2009
    212
    0
    0
    mischien nog een badcape erbij

4. Spuugdoekjes? Thermometer? En even een tip: koop genoeg hydrofiele luiers, je kan ze overal voor gebruiken. En vergeet niet de hydrofiele washandjes.

5. Ik heb zelf nog niks in maat 68 en groter haha. Wat heb je veel schoentjes en slofjes! Die heb ik helemaal niet..
    In plaats van een jasje kan je ook een vestje nemen, vind ik zelf fijner.
    Meer slabbetjes vind ik zelf ook handig. Die had ik niet, maar heb al snel een heel stel aangeschaft.
    Ik heb ook meer rompers van 50 en 56, ook later bijgekocht, want alles zat soms in de was en moest hij veel te grote rompers aan, ja zag er niet uit. Zou van allebei 2 bijkopen. Maar maat 50 is soms moeilijk in te schatten, Jason past nu pas net geen maat 50 meer en ik had haast niks, moest van alles bijkopen en vond dat erg vervelend. Ik kon nl niet de deur uit dus moest het laten halen.

6. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    In principe heb je van kleertjes genoeg. waarschijnlijk zul je nog wel het een en ander willen bijkopen tenzij je wat kleiner spul krijgt van het kraambezoek. Maar bijkopen is zo gedaan, of je laat het iemand doen.

Ik heb zelf wel meer hoeslakens. Eén voor in de was, één voor in de kast en één voor op het bedje. Mocht er dan meer dan een ongelukje geburen met spugen of iets dergelijks heb je er altijd nog een bij de hand. Ook heb ik twee dikkere en een dunne deken voor dezelfde reden.

7. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

Jan 3, 2009
    509
    3
    0
    Kleertjes heb je denk ik zat. Wij hadden helemaal niet veel (alleen wat unisex, omdat wij niet wisten of het een jongen of een meisje werd), maar kregen nog bergen kleertjes met de kraamvisites!!

Ik zou als ik jou was nog wel wat badcapes erbij kopen en misschien ook nog iets van een wikkeldoek of wrapper ofzo om je kindje in het begin lekker warm in te houden als je hem / haar op schoot hebt bijvoorbeeld!

Wij hebben trouwens vier wiegdekentjes, vier lakentjes en vier hoeslakentjes die wij afwisselden in de wieg, reiswieg en kinderwagen. Was hier wel nodig! Voor het ledikant hebben we straks twee dekentjes, vier lakentjes en twee hoeslakentjes.

8. Aura

Aura Niet meer actief

Dankjulliewel voor de tips...de dingen die nog niet op de lijst staan moeten we nog aanschaffen maar dat moet nog gewoon even door de tijd heen......
    Vind het fijn om te weten dat ik van sommige dingen toch te weinig heb...weet ik dat ik die iig nog moet gaan aanschaffen....
    mochten er nog meer tips zijn hoor ik het natuurlijk graag...bedankt!

9. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    je krijgt vast nog een hoop van de kraamvisite!
    maar ik zou zelf toch nog wat kleine maatjes bij kopen!
    Wellicht dat ze spugen poepen enz.
    Ik kreeg van mijn kraamvisite veelal grote maten! (zelfs maat 80!! ze dachten zeker dat ik een peuter kreeg! hihihi)

ik zou ook badcape bijkopen en ook slaapzak ( 1 in de was 1 gebruiken)
    ik gebruikte de badcapes altijd om hem lekker warm in te houden op schoot en heb het zelfs gebruikt als inbakerdoek! ( alleen als hij heel onrustig was)

10. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Ik zou nog een badcape erbij doen, gewoon een goedkope. Of een wat kleinere fleecedeken. Dat kan netuurlijk ook. Ze koelen eerst nog zo snel af. En een slaapzakje erbij, als je deze echt wil gaan gebruiken. Als er een keer een ongelukje gebeurt, of gewoon in de was zit. Je kindje slaapt eerst nog zo veel, voor het volgende slaapje heb je de slaapzak nog niet droog. OOk zou ik er nog wat slabbetjes bij doen. Tip: bij de Zeeman hebben ze hele kleine slabbetjes met een drukknoopje op de zijkant in plaats van achter in het nekje. Ideaal, je kun er veel makkelijker bij. Ik zie nog geen kruikjes op je lijst, waarschijnlijk moet je die nog aanschaffen. Je zult ze weinig nodig hebben, als ik zie wanneer jullie kleine wordt geboren. Zelf gebruik ik momenteel veel onze pittenzak. Ook voor in de kinderwagen. Ze slaapt hierin nmelijk veel buiten op het moment, maar ze is ook al zo groot dat er geen kruik meer bij in past. Leg dus nu een pittenzak op haar voetjes, op het lakentje. Dit doe ik 's nachts ook wel eens, als ze koude voetjes heeft. Veel lichter dan een kruik, en je kunt de zak een beetje op haar voetjes leggen.

11. zicht

zicht Niet meer actief

Nou je hoeft je geen zorgen maken om dat je te weinig heb ;)
    je heb nog meer spullen dan ik en mijn dochter is al bijna 6 maanden haha

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Ik heb niet alle reacties gelezen dus ik kan iets dubbel zeggen:

Ik heb alle lakentjes/dekens en kleden in elk geval in drieën.

1 in de wieg, 1 in de was en 1 in de kast.

Badcapes zou ik ruim inslaan. Die gebruik ik nu nog met veel plezier. Ik heb zelfs voor de nieuwe baby weer aangeschaft terwijl ik er nog 7 heb,

Hydrofielluiers zag ik niet staan maar zou ik ook ruim op voorraad halen ( 12 stuks)

Een zacht borsteltje voor de haartjes

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou in maat 62 nog wat bijkopen. Stel dat je een wat grotere baby krijgt, dan is ze mischien zo uit de 56. Mijn nichtje zat met 3 weken in maat 62.
    Ik heb zelf alleen 56 en 62 (en twee pakjes in 50). En aan mensen die vragen wat we cadeau willen hebben zeg ik dat kleertjes altijd welkom zijn, maar wel vanaf maat 68.

Ook zou ik nog een extra hoeslakentje kopen. Wij hebben voor het ledikant 3 setjes. 1 voor in de was, 1 voor op het bedje en 1 in de kast.
    Wij hebben geen droger, moet ik er wel even bij zeggen. Als je die wel hebt is het natuurlijk zo droog.

En badcapes, die zou ik zeker nog bijhalen.

14. Ik heb juist weer 2 badcapes ongebruikt in de kast liggen. Doe er nooit iets mee.. adviseer ik ook niet bij te halen :p

Ik heb weer helemaal geen kleding gekregen van de kraamvisite.. ja 1 belachelijk fel blauw rompertje met een eend erop ;)

Enne het kan zijn dat je een groter kind krijgt.. maar de meesten passen nog niet in 62 na 3 weken. Hier past ie net in 56, het kan zo verschillen.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,086
    3,870
    113
    Volgens mij heb je meer dan genoeg hoor, je krijgt vaak (vooral bij de eerste) nog zoveel kleertjes!
    Ik had maar iets van 4 pakjes toen mijn dochtertje geboren werd en een stuk of 7 rompertjes 50-56. Ik kreeg naar schatting nog zo'n 20 kledingstukken, sommige dingen heeft ze maar 1 keer gedragen, gewoon omdat het zo veel was.
    Badcapes vind ik ook makkelijk en een paar hydrofieldoeken, sommige mensen zweren daarbij, maar ik gebruik ze niet zo veel.

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb je bij de rompertjes wel met lange en met korte mouwen? Dan kun je nl afwisselen. Wat ik veel deed was een romper met korte mouw onder een shirtje met lang mouwen en als ze echt een t-shirtje aankreeg dan kwam daaronder een bijpassende romper met lange mouw.

INderdaad de hoeslakentjes mogen wel wat meer. Ik heb twee molton-achtige lakens voor onder en dan nog twee kleurige hoeslakens voor er overheen.... ik doe dat altijd dubbelop (ook op ons eigen bed) oa ivm doorzweten of doorlekken in geval van plas/poep.

Zijn de spenen van de tutjes allemaal hetzelfde? Onze dochter wil nl de anatomische speen niet hebben, die is 100% tevreden met een zogenaamde platte speen. maar dat even terzijde.

Zelf heb ik ook nog een tweetal fleece-omslagdoeken erbij. Meisje lag er in het begin mee in de maxi-cosi (in de zak ook nog) maar ja, zij is in april geboren, toen was het nog vrij frisjes.

Share This Page