Dames, hier weer even een vraagje van mij..... Hoeveel kleertjes van welke maat moet je minimaal in huis hebben? Ik bedoel..... ik vind het leuk om zelf op jacht te gaan naar babykleding maar wil ook weer niet teveel kopen, want waarschijnlijk krijg je ook nog heel veel als je bevallen bent, van je kraamvisite. Toch? Of moet ik in feite al een hele garderobe zelf aanschaffen? (wij weten ook het geslacht van onze beeb niet) Dus als iemand advies heeft van wat je nou eigenlijk wel minimaal zelf in huis moet hebben, dan hoor ik het graag! Alvast bedankt
wij hebben heel veel van de kraamvisite gekregen ja. Maatje 62 en 68 dan. Zelf had ik ongeveer 3 maatjes 50 en 56 gekocht. Niet teveel kopen, want ze groeien er met 2 weekjes ofzo al weer uit hoor.
Ik zou niet te veel kopen in het begin. De meeste kleertjes zijn toch seizoensgebonden en je weet nog niet hoe snel je kindje groeit. Als hij/zij geboren is heb je nog voldoende tijd om lekker te gaan shoppen
Ik heb 5 neutrale pakjes (broekje met truitje/shirtje in maat 50/56) gekocht en verder wacht ik af wat ik krijg van het kraambezoek. En ik stuur de trotse papa/oma/tante wel naar de babyboetiek als het geboren is en het geslacht bekend is.
Ik had een hele voorraad 50/56 omdat dit tevens het 2e kindje is en dus al een voorraad had en je wilt natuurlijk ook nog iets nieuws. Met 6 weken had mijn zoontje al maat 62 aan waarvan ik maar weinig had en dus alsnog iets moest kopen. Ik heb nog pakjes in 50/56 waar het kaartje nog aanzit die ik zelfs bij mijn eerste al had gekocht. Ik dacht: was het wel voordat ik het nodig heb. Niet dus Een tip: een paar pakjes is voldoende en de rest pas kopen als het kindje is geboren !
Mijn tip is, koop niet teveel! ik heb zelf 2 pakjes 50/56 gekocht. De kast hangt nu al voledig vol met kleertjes, allemaal gekregen. De kleine is nog niet eens geboren!