welke kledingmaatje kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door dame, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    hallo

ik ben op 14 juni uitgerekent en ben alvast van alles aan het inslaan,
    alleen nou vroeg ik me af welke kledingmaat ik het best kan kopen voor de zomermaanden, juli en augustus..
    groeien ze al snel uit maat 50/56 of kom ik met die maat wel de zomer door , of moet ik juist meer van maatje 62 inslaan? het is me eerste dus vandaar dat ik me dit af vroeg

groetjes

2. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Ik heb een dochter van 16 juni 2006. Heb toen gewoon een paar setjes gekocht van maatje 56 en een paar van maatje 62. Zo dat ik van alles had.

Uiteindelijk kregen wij een bloedhete zomer dat jaar.. en ze heeft toen alleen maar in haar rompers gelegen en tegen de tijd dat ze weer veel kleertjes aan kon paste ze nog net in maat 62-68......... duskoop niet te veel... Je kan altijd aan de kraamvisite vragen wat je witl hebben.

3. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    Lars heeft maat 50 niet aangehad en kan nu nog net maat 56 aan, allees boxpakjes zit ie al in 62 omdat hij zijn beentjes niet kon strekken.
    Ik had maar weinig in huis gehaald, toen hij geboren was heeft oma het een en ander gekocht

4. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    er kan ook nog verschil zitten in de verschillende maten van diverse winkels...best lastig dus nog..
    maar idd advies is niet teveel te kopen. je krijgt vaak nog genoeg kleertjes van de kraamvisite.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Inderdaad best moeilijk.
    Onze eerste twee jongens waren zesenhalf pond en bijna zevenenhalf pond, dus ik had helemaal geen maatje 50 gekocht, want ik dacht: deze wordt vast ook wel rond die 7 pond ofzo.
    Nu kregen we vorige week te horen dat onze baby veel kleiner is dan gedacht, en waarschijnlijk zal het nog vroeger gehaald worden ook (wegens diabetes). Dus ben vanmorgen toch nog maar wat maatjes 50 wezen kopen. Een paar rompertjes en drie kruippakjes.
    Tja... we kunnen het arme kind de eerste weken ook niet in veel te ruime kleertjes laten liggen, toch?

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik ben 15 juni uitgerekend en zit eigenlijk met dezelfde vraag (ook eerste kindje). Ik heb totaal geen idee hoeveel setjes je ongeveer moet hebben en in welke maat... Ik heb nu iets in maat 50, in maat 56 en in maat 62. Ik dacht in totaal in iedere maat drie setjes klaar te willen hebben liggen? Red ik het daar heel in het begin mee? Rompertjes heb ik in maat 50/56 (4) en in maat 62/68 (4). Is dat al genoeg?

Ze zeggen dat een kindje heel snel uit het kleinste maatje is gegroeid, maar hoe snel is snel? Binnen een week of twee?

Gedoe hoor, die kleine kleertjes... :rolleyes:

Ik weet niet eens hoe groot een baby ongeveer is!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja 50 cm ? dat weet ik ;) maar dat zegt ook niets idd :) ik zit hier ook erg mee. Iedereen zegt (familie) niet te veel 50/56 halen hoor! Maar ja, ik zou denken; 1 x spugen en dat rompertje kan in de was en dat kan best 2x op een dag gebeuren of wat problemen met de luiers in het begin.. dus dan zijn wat meer rompertjes best fijn... en kleertjes net zo eigenlijk.. maarja, dat idee heb ik ;) en ik hoor alleen maar: niet te veel halen hoor! :p echt moeilijk!

8. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Alles valt en staat met hoe groot/klein je baby is bij geboorte. En helaas kan niemand dat exact inschatten.
    Ook mijn advies: koop niet teveel! Een tripje naar de winkel (je stuurt gewoon je partner of iemand anders heen) is zo gemaakt immers.

(Onze kleine bijvoorbeeld, was 54 cm. bij geboorte, en past nu -bijna twee weken oud- eigenlijk al niet meer in maatje 56. Ik moet er dus niet aan denken dat ik a) überhaupt kleertjes had gehad in maat 50, en b) veel kleertjes had gehad in maat 56...)

9. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ja precies! Dus je zult wel iets moeten hebben :rolleyes:

En als je kindje heel klein blijkt te zijn en het is net weekend, dan is het wel handig als je wel iets hebt in 50 misschien... Ik denk dat ik zorg dat ik twee of drie setjes heel klein heb, voor de zekerheid (beetje goedkoop: Hema) en de rest dan wat groter?

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    En zo heeft Louise bijna 3 maanden gedaan met maat 50/56. Zoals esk zegt, het staat of valt met hoe groot je kindje is, en ook nog eens hoe snel ze groeien.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je kunt ook voor de zekerheid een paar dingetjes kopen in maatje 50, maar nog niet uitwassen.
    Als blijkt dat de baby groot wordt (dat zien/voelen ze meestal wel rond de tijd dat je bent uitgerekend) laat je die gewoon liggen en geeft ze weg als kraamcadeautjes.
    Mocht je wel een kleine baby krijgen, hou je ze zelf.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb heel veel kleertjes/rompertjes gekregen van vrienden en familie. heb echt stapels hahaha
    wel 20 stuks 50/56 stuk of 10 in 56/62 en ook ruim 10 in 62/68.
    heb een paar broekjes en truitjes maat 50 maar verder alles wat groter. koop nu vooral 62 en 68.
    als ik toch in de kleinere maten terecht kom kan ik altijd nog bij halen

13. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Pete is nu 16 weken en heeft pas sinds 2 weken maatje 62 aan!

Bij de geboorte was hij 51 cm en zeker de eerste maand heeft hij alleen maat 50 aangehad.
    Daarna heeft hij 2 maanden in maat 56 gezeten.
    De rompertjes 50/56 heeft hij ook zeker 12 weken aangehad. Ik had 10 rompertjes en dat vond ik wel voldoende.

Aan kleding had ik 4 setjes 50 en 4 setjes 56, de rest hebben mijn man en (schoon-)ouders gehaald toen ik bevallen was en we zijn lengte wisten.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.509
    36.469
    113
    Je kunt er zo weinig over zeggen. Er zijn kindjes die 3 maanden maatje 56 dragen, maar Jesper heeft 56 misschien een week aan gehad. (56 cm bij geboorte)

15. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Hihi, ik heb ook erg veel rompertjes en kleertjes gekocht en gekregen.
    Allemaal van maat 50 t/m 68

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is nu bijna 5 weken en heeft sinds deze week ook af en toe maat 62 aan, maar ze was dan ook zo'n 55 cm bij de geboorte. Maat 50 heeft ze een paar dingen een paar dagen van aangehad (veel gekregen van nichtje met 3 meisjes ;) en zelf 1 setje maat 50 gekocht). Maat 56 gaat meestal nog goed, ligt er ook aan welk merk. H&M en Hema vallen meestal redelijk groot. Behalve de pakjes/pyjama's van de Hema, maat 56 past Eva niet meer in, vooral rond haar benen zit het onderaan veel te strak.

Ik had best veel rompers maat 56 gekocht (veel aanbiedingen), maar zeker in de kraamweek heb je bijna geen vuile was, alles wordt direct gewassen. Dus je kan dan altijd nog wat bijhalen. Met 4 rompers kom je de eerste dagen wel door, het handigste is maat 50/56, is altijd wel goed.

Mijn vriend draagt de laatste tijd trouwens maar 2 t-shirts, aangezien ik nu elke dag een witte was doe :).

Deel Deze Pagina