Tips Babyfoon en voedingsflesjes!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rica, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    We liepen gister in de prenatal en gingen even kijken bij de flesjes en babyfoons maar pfff de keuze is reuze :D :D!
    Hebben wel wat advies gevraagd maar jullie als moeders weten dat toch veel beter!?
    Welke babyfoon is nou echt heel fijn? (draadloos)
    Ik hoor over storingen etc en dat een babyfoon met camerafunctie niks is...maargoed wat vinden jullie en raden jullie mij aan??

Ook wordt ik tureluurs van die flesjes, Ik ga geen borstvoeding geven (gaat niet lukken ws, heb ik zo medische redenen voor). dus moet een flesje kopen. maar wat en merken! avent, difrax, dr nogwat?
    die medewerkster vertelde dat het er aan ligt wat voor drinker je kindje is, met de difrax heb je verschillende spenen die je erop kan zetten (kersen en..?kom er zo niet op). In het ziekenhuis gebruiken ze vaak dr. nogwat? Jeetje wat lastig! welke raden jullie mij aan?
    Ik hoorde dat er veel verschil in zit vanwege valse lucht en krampjes?

Ja je kan mij alles wijsmaken maar zoals die babyfoon wil ik wel wat goeds en weten wat jullie aanraden aangezien sommigen best prijzig zijn. Die flesjes zijn zo gehaald maar toch makkelijk om te lezen wat jullie beste bevalt!

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Over flesjes kan ik je echt de DR Brown's flesjes aanbevelen!
    Het hielp hier heel goed tegen darmkrampjes dat we niks meer van infacol enz hoefden te gebruiken.
    Terwijl dit wel bij andere flesjes zo was.

Hierbij kunnen ze geen of nauwelijks valse lucht inhappen en dat werkt dus heel erg goed.
    Bij een volgende koop ik dus ook direct weer een kleine fles hiervan ( kado gegeven aan mijn schoonzusje die wat met haar handen in het haar zat in Turkije door krampjes bij haar kleine)
    Aangezien je niet weet of de bv goed gaat deze keer en ik niet wil dat het die zh flessen krijgt.

Babyfoon hebben wij de Alecto DBX 88 ideaal!!!
    We hadden eerst een Philips die hebben we snel teruggebracht.
    Deze gaat perfect geen storing , geeft de temperatuur op het kamertje aan en heeft slaapdeuntjes als je die zou willen gebruiken:)
    Wel geen camera maar hij is zo gevoelig dat ik ieder kuchje of kreuntje hoor:)

Heel veel succes meid!

3. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij hebben de eigen merk babyfoon van de Prenatal die van 50 euro ofzo.
    Doet het perfect.
    Met slaapliedjes maar die gebruiken we niet.
    terug praat functie en zeer gevoelig. Horen de klok op zijn kamertje tikken.
    Niks geen storing met andere mensen omdat je maar 1 set hebt en geen frequenties oid.
    We hebben het babydeel altijd in het stopcontact en het ouderdeel alleen als hij leeg is.
    Gaan van't weekend kamperen dus heb er net batterijen in gedaan.
    Kan ook maar weet nog niet hoelang die dat vol houd.

Wij gebruik de S-fles van Difrax met de S-speen in het begin en later de etos eigen merk speen omdat hij niks meer uit de S-speen kreeg.
    In het ziekenhuis kreeg hij de tommie tippie maar daar veslikte hij zich mee. Hebben daar de prematuur speentjes gebruikt.

De difrax ontlucht wel tijdens het drinken dus wel fijner met krampjes daarom hebben wij voor Difrax gekozen.

Succes met kiezen.

4. MMindy

MMindy Niet meer actief

Ook wij hebben een Alecto babyfoon, met 5 liedjes en verder goede 'gevoeligheid' en nachtlampje (sterren. Liedjes gebruiken we wel, onze dochter valt daar veel rustiger mee in slaap. Het nachtlampje doen we af en toe aan, eigenlijk pas sinds ze daar zelf om vraagt (ze is nu 2jr)

Qua flessen: ik geef ook geen BV, bij onze dochter begonnen met het gratis avent flesje uit de blije doos. Hieruit dronk ze niet goed, hapte veel lucht mee en verslikte zich constant. Op aanraden van de kraamhulp toen de Difrax S fles gekocht (koop je met de standaard newborn maat s speen). Hieruit ging het veel beter, minder krampjes en minder spugen. Vandaag ben ik 40wk zwanger en begin ook dit keer weer gelijk met flesvoeding. Probeer dit keer alleen als eerste de difrax fles en mocht dat niet willen dan heb ik de aventfles uit de blije doos staan.
    Ik raad je in iedergeval aan om geen startpakket te kopen, wil je baby die fles niet dan zit je met een heel pakket.
    (Tommee Tippie flessen worden trouwens vaak aangeraden in combi met BV.)
    Succes met kiezen!

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier ook echt een aanrader de dr brown flessen! De difrax gaan veel te snel! Dus meer krampjes..

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier de BFree flessen gebruikt (=hetzelfde als DR Brown alleen zonder het extra paarse staafje) Ideaal tegen darmkrampjes. Gebruikte eerst de Nuby silicone flessen maar daar kon die niet mee overweg (beetje Tommy tippie achtige flessen)

Babyfoon hebben wij de Luvion Dect. babyfoon. Gewone simpele babyfoon zonder allerlei poespas. stekker in het stopcontact en hij doet het. je kunt geluid en lichtjes van elkaar scheiden. terugspreekfunctie en een nachtlampje erop.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Babyfoon Alecto DBX 88.
    Komt heel goed uit alle testen (kieskeurig, consumentenbond etc.) Ik heb 'm nu bijna 2 jaar en ben heel tevreden.

Ik gebruik Difrax flessen. Ik vind ze er mooi uitzien maar ze lekken als je gaat schudden. De volgende keer zou ik voor andere gaan. Ze zijn verder wel fijn in het gebruik.

8. MMindy

MMindy Niet meer actief

Lekken als je schud? Daar heb ik nooit last van, heb 2 difrax s flessen. Is of je fles niet helemaal goed, of hij zit niet goed in elkaar. Dat hoort ie in iedergeval niet te doen!

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier een alecto DBX-82. ben er super tevreden over. gewoon een babyfoon zonder poespas en bereik van max. 3km.

flessen zou ik er nog niet teveel van kopen. je weet niet welke fles/speen je kindje het beste pakt. je zal de eerste niet zijn die een heel pakket flessen heeft gekocht en vervolgens weer alles nieuw moet kopen omdat kindje er niet goed uit drinkt.
    heb hier verschillende flessen liggen. flessen van avent, kruidvat en tommy tippee doen het hier goed.

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wij hebben de alecto babyfoon gehad bij de tweeling, maar was daar helemaal niet over te spreken. Zeer korte tijd standby voor die weer op de lader moest.

Nu hebben we een Philips Avent en die bevalt veel beter. Kan gewoon 24 uur zonder de lader, in tegenstelling tot de alecto (paar uurtjes)

Flesjes is heel persoonlijk, en verschilt echt per baby.

11. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    babyfoon hebben we de alecto die met geluidjes en lichtjes

flessen hebben we een difrax S-fles, Avent en prenatal eigen merk fles zodat ze altijd 1tje is die de beeb wil tegen die tijd

mijn dochter dronk heel erg slecht uit de avent fles en zijn toen over gestapt op de S-fles en het ging toen stukke beter!

begin dit keer weer met de S-fles

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Je hebt overigens de Dr Brown's fles ook in een brede halsfles net zoals de Avent.
    Hierop kun je de spenen van Dr Brown's en Avent in doen.
    De brede flessen hebben ze bij prenatal.
    Op de andere fles kun je bijna elke speen op doen: Dr brown's , difrax , doodie en toch krijgt de kleine geen lucht binnen!.

13. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    flesjes zou ik je ook ecth dr Brown aanraden!
    zijn echt super goede flessen!!!!
    en wij hebben een alecto babyfoon, gekocht via internet.
    zijn we tevreden over!
    (behalve dat de batterij snel op is en hij weer aan de lader moet...)

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Die van ons kan 12 uur zonder op de oplader te staan de alecto.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Oh wat en reactie's al! nou goed hoor, lees dat dr brown er toch ook goed uitkomt! die vrouw zei al dat ze die vaak in het ziekenhuis gebruiken maar zij zelf raadde de difrax aan vanwege de verschillende spenen die je erop kan doen. maar idd zij zei ook dat het echt aan je baby ligt!

Ik zag vandaag die babyfoon nijntje, dat konijnen wit/blauw... iemand daar ervaring mee?
    hier in de buurt is het echt een babyboom dus er worden vast veel babyfoons gebruikt....
    Ik denk dat ik wacht met de babyfoon want je hebt maar een jaar garantie en dan zouden er nu al 4 maanden verloren gaan.
    hmmm lastig hahah maar vind deze reactie's/ervaringen wel erg handig hoor dus ga vooral door ;)

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Rica ik heb zelf bij kijkshop gewerkt en deze kwam ALTIJD terug.
    Dus die raad ik je niet aan hoe schattig hij ook is.

Op de Dr Brown's kun je allemaal verschillende spenen hoor!
    Ik heb al difrax, doodie en nog verschillende merken erin gedaan.
    Nu gebruik ik de difrax m vanwege zijn dikkere voeding.

Maar nogmaals de Dr Brown's heb je ook in een dikkehals fles zoals avent en kun je spenen van bibi en avent ook in doen;)

17. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Dr brownsflessen zijn een echte aanrader. Wij hebben een beeldbabyfoon van Philips en zou hem echt niet meer willen missen. Ik denk dat de mensen die zeggen het niets te vinden er zelf niet een gehad hebben. Als je hem niet hebt mis je hem denk ik niet, maar als je hem wel hebt wil je hem niet meer kwijt.

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb ook 2 Babyfoons van Alecto, de DBX-88 en super tevreden over! Hoor er ook echt bijna alleen maar goede dingen over.

Flesjes...Mijn oudste dochter dronk super uit Difrax fles (idd, veel verschillende spenen geprobeerd. Met de Dental speen drinkt een Difrax fles juist heel langzaam)
    Bij mijn jongste dacht ik dus geen flessen te hoeven kopen. Wat denk je? Die pikt de spenen van Difrax flessen niet. Die doet het nu uiteindelijk prima met Avent flessen. Die vind ik ook echt prima! Zou misschien van beide een flesje halen en kijken wat jouw kindje fijn vindt. Hetzelfde heb je straks met tutspenen, alhoewel mijn kindjes beide fan zijn van Bibi spenen, ondanks de verschillende spenen op de flessen.

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb zelf een paar flesjes van Avent en er eens voor te proberen twee van de Hema gekocht. Of die laatste wat is moet blijken, anders is er vast wel een kindje die ik er blij mee kan maken als poppenspeelgoed.

Babyfoon hebben we nog niet. Op onze huistelefoon zit er een, die hebben we uitgetest en werkt prima. Als het toch nodig zou zijn (is misschien onhandig) dan gaan we de Alecto DBX 88 kopen.

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wil niet dwingend overkomen of zo maar als ik jullie was zou ik dan de Dr brown's met smalle en brede hals kopen en hier kun je wel kijken welke speen je baby het prettigste vind.
    Maar je bent er altijd zeker van dat het systeem van Dr Brown's goed werkt tegen buikkrampjes.
    En meiden hier kunnen ze heel veel last van hebben en huilen ( weten jullie natuurlijk ook wel) maar is altijd beter als medicatie ertegen te moeten geven.

Deel Deze Pagina