Waneer begint dit een kind in te zien

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mommy12, Oct 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

Oct 19, 2014
    1,135
    0
    0
    Waneer precies van hoe oud stopt een kind voor een auto en loop die niet weg

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Verschilt lijk mij per kind. Deels aan karakter, deels aan opvoeding (hoe je er zelf mee omgaat).

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Eens met mijn voorganger.

Hier hadden ze het wel redelijk snel door (1,5), maar daar zijn we wel enorm consequent in geweest. Ze hoefden vanaf het kunnen lopen niet in een wandelwagen/buggy of aan de hand te lopen, maar dan moet er wel geluisterd worden.

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ligt aan de opvoeding..
    Mijn buurkinderen zijn 4 en 6 en doen het nog niet. Mijn overbuurkinderen deden het al bij 2 jaar.

5. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Je moet sowieso rekening houden met het feit dat kinderen van 3 nog niet genoeg diepte zien en snelheid/afstand in kunnen schatten om daar verantwoordelijke beslisdingen in te kunnen maken.

6. tuc

tuc Niet meer actief

mijn oudste met een jaar of 2,5/3. De jongste is nu 21 maanden maar die snapt dat echt nog niet.

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Poeh.. Ze leert van mij al vanaf het begin dat ze kan lopen om uit te kijken met oversteken. Tevens moet ze een hand geven.
    Nu met fietsen leer ik dat haar ook.

Ze weet het ook precies.

Echter heb ik net nog heel hard STOP (ze was op de fiets) moeten roepen anders had ze zo overgestoken.

Dus.. Ze kan het heel goed maar vergeet het ook snel als ze in haar "wereld" zit.
    Mijn buurjongetje is 3,5 en mag alleen naar de speeltuin maar als ik zie hoe roekeloos die oversteekt houd ik elke keer weer m'n hart vast.
    Als ze iets zien en enthousiast zijn etc. zijn ze het snel vergeten.

8. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    Ik denk echt niet dat dat alleen aan de opvoeding ligt maar ook zeker aan je kind. Die van mij kan het zeker nog niet maar die loopt nog niet eens :) net 1 geworden.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik denk zodra zijn moeder op een normale manier een vraag kan formuleren :D

Ik geloof dat je wilt weten op welke leeftijd een kind in staat is om het verkeer in te schatten...

Helaas.. dat verschilt per kind en je mag er tot ze ruim op de basisschool zitten niet op rekenen.

De meeste kinderen kun je tussen 2 en 4 jaar wel leren om goed te luisteren en daarmee de risico's te verkleinen maar het blijft altijd een beetje spannend (kinderen laten zich namelijk ook heel snel afleiden, hoe goed ze ook zijn opgevoed ;))

10. Sarax

Sarax Bekend lid

Jan 19, 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb gehoord van een deskundige die verkeersles gaf bij kinderen en pubers dat ze pas ECHT de snelheid van een auto in kunnen schatten als ze 12/13 jaar zijn. Daarvoor zien ze de auto wel komen maar kunnen ze nog niet goed inschatten hoe hard die rijd en wanneer die ongeveer bij hun zou zijn.
    Ik zou je kindje dus leren om bij elke stoep waar hij koet oversteken, te stoppen en te wachten op jou. En daar consequent in zijn.

11. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

Oct 19, 2014
    1,135
    0
    0
    Thanks voor reacties.mijn zoontje van 2 loopt steeds weg

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Stopt voor een auto... sja... De vraag is eerder, hoe oud is een kind dat hij bewust genoeg is van zijn/haar omgeving waardoor hij/zij ook daadwerkelijk goed gaat uitkijken of er een auto aankomt voor hij/zij oversteekt....

En op die vraag... sja... er lopen jaarlijks kinderen van 9, 10, 11 jaar en ouder onder de auto! Ze weten best wel hoe ze moeten oversteken en uit moeten kijken, maar het zijn en blijven kinderen, die snel zijn afgeleid.

Oudste zoon stopte met bij ons vandaan lopen rond zijn vierde denk ik. Sindsdien (iets erna, want we hadden er nog niet 100% vertrouwen in) mag hij ook alleen buiten spelen. We wonen hier aan een verkeersluwe, overzichtelijke straat. Hij weet heel goed hoe het moet en doet het meestal ook wel goed, maar dat risico van eens een keer afgeleid zijn of midden in een spel zitten of achter iemand aan rennen of fietsen, dat blijft de komende 7 jaar nog wel denk ik...

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Onze dochter wist het ook al wel vroeg
    maar, laatst sprong ze ook ineens de weg op en de auto zag haar gelukkig nog;) anders lag ze er onder.
    en soms "betrap " ik haar er ook op dat ze niet goed uitkijkt.

Maar een kind van 2 laat je nog niet alleen bij een weg toch?

14. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Ligt aan het karakter van het kind en grotendeels opvoeding. Onze zoon is nog nooit weggelopen. Niet luisteren was in de kinderwagen. Inmiddels gebruiken we deze niet meer en loopt hij altijd mee. Hij mag best een paar passen voor ons uit lopen, als we zeggen: even stoppen bij het volgende paaltje o.i.d. dan stopt en wacht hij netjes. Verder moet hij bij het oversteken eerst goed kijken of er een auto aan komt.

15. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt erg aan het karakter van het kind...
    Tuurlijk ook opvoeding, maar groot deel......
    Wij zijn best streng voor ons zoontje, maar hij weigerd aan de hand te lopen en stopt echt niet als wij dat vragen:)
    Hij is onwijs ondernemend en wil graag zelf alles ontdekken en zien, nergens bang voor en vind alles mooi en leuk....
    Hoe streng we ook zijn.....als hij moet oversteken dan moet hij een hand geven( wat hij meestal niet doet ) dus pak ik zijn pols vast..
    Bij auto's verplicht vast houden, dit zou ik zeker goed doen....
    Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurd...

16. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Mijn zoontje is bijna 3 en sinds een half jaar luistert hij redelijk goed. Als ik zeg dat hij even moet wachten op mama bij het terugzetten van de boodschappen kar of bij de kassa doet hij dat nu wel braaf.

Inzicht in het verkeer heeft hij nog weinig. Hij weet wel dat je voor auto's op moet passen en wachten bij zebrapad, maar ik vertrouw hem zeker niet zonder handje in de buurt van een weg.

Share This Page