Hallo! Ik wil graag een aerosleep protect kopen voor in een rieten mandje / mozes mandje. Het mandje heeft een ovale matras van 28 x 66 cm. De kleinste, ovale aerosleep die ik op internet kan vinden is 34 x 75 cm. Weten / denken jullie dat je zo'n iets te grote aerosleep kunt nemen en die bv omvouwen om de hoeken (maar ze zijn toch vrij dik en stug) of er gewoon een stukje afknippen misschien? ...of wie weet waar je een kleinere kunt bestellen? Het mandje is alleen voor de eerste weken evt. maanden bij ons op de slaapkamer. Ik weet niet zo goed wanneer baby's voor het eerst zelf kunnen omdraaien, want anders hoeft zo'n aerosleep misschien niet eens. Ik kan dus ook gewoon een extra goede gewone matras kopen voor in het mandje. Wat raden jullie aan? Alvast bedankt voor advies!
Voor die eerste weken of de eerste 2 a 3 maanden lijkt me niet nodig. Al is het ook wel fijn tegen doorgelekte poepluiers, spuug etc. Die van aerosleep is aardig stug, die kun je niet zo makkelijk ergens omheen vouwen als hij niet past. Ik heb hem in de wieg liggen. Voor het ledikant heb ik in Duitsland voor maar een Euro of 13 in de aanbieding een soortgelijk systeem gekocht, ze verkopen hem ook bij babywalz : Matrasbeschermer "Air" - bij baby-walz online bestellen!- baby-walz - Al het goede voor mijn baby Die kun je heel makkelijk omvouwen en volgens mij kun je hem ook zo op maat knippen. Ik moet zeggen dat die van aerosleep beter is afgewerkt, maar dit werkt volgens hetzelfde principe.
Ik zou een gewoon matrasje doen. Wij hebben hier nog nooit last gehad van vieze matrassen door spugen of doorlekken.
Hoi hoi!! Ik ben kraamverzorgster en wij mogen het in de kraamweek helemaal niet gebruiken. Je gaat het pas gebruiken als het kindje na een paar weken druk in bed word en het gaat gevaarlijk worden door bijvoorbeeld op de buik te rollen. De eerste week kan een baby vaak niet zijn warmte vasthouden een aerosleep is het zelfde als een luchtbed dus koud. En er zit plastic in(polyester)dat mag de eerste tijd niet in een bedje. En als een kruik gaat lekken kan het ook gevaarlijk zijn dus voorlopig alleen katoen gebruiken. Het is echt verkoop praat van de prenatal maar ze vertellen er niet bij wat de nadelen zijn en je wilt het beste voor je kind en dan word je dus gek gemaakt door zulke dingen dus meid hoop je voldoende geholpen te hebben zo veel liefs!
zo'n mandje is ook echt voor de eerste weken, als ze echt beginnen te bewegen is dat ook niet meer stevig genoeg. DUs zou daar mn geld niet aan uitgeven. Als je t wil zou ik t kopen voor daarna in het ledikant
Erg bedankt voor alle adviezen!!! Bijna iedereen zegt hetzelfde, dus ik ga jullie raad opvolgen en koop een gewoon goed matrasje, heb al het juiste formaat op internet gevonden! (& InLove, voor het ledikantje heb ik inderdaad al een aerosleep.)